PelisuunnitteluLaajuus (5 op)
Tunnus: TX00EW54
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija pystyy jäsentämään pelisuunnittelun osana laajempaa pelituotantoprosessia, sekä ymmärtää pelisuunnittelijan roolin prosessin eri vaiheissa. Hän hallitsee pelisuunnittelun periaatteet, sekä osaa arvioida kriittisesti peli-ideoita. Opiskelija ymmärtää ansaintamallien merkityksen pelisuunnittelussa.
Sisältö
• Pelituotantoprosessi
• Pelisuunnittelun periaatteet
• Pelisuunnittelijan roolit
• Peli- ja pelaajatyypit
• Pelillistäminen ja hyötypelit
• Peliliiketoiminnan ja ansaintamallien perusteet
• Käytettävyysnäkökulma peleissä
• Pelisuunnitteluprojekti
Esitietovaatimukset
Ensimmäisen vuoden opinnot (orientaatio tieto- ja viestintätekniikkaan) tai vastaavat tiedot.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa arvioida pelejä eri näkökulmista. Hän on pääpiirteissään selvillä pelisuunnittelun periaatteista ja pelisuunnittelijan tehtävistä. Hän hallitsee pelialan englanninkielisen viestinnän tyydyttävästi.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa suunnitella mielenkiintoisia peli-ideoita. Hän on hyvin selvillä pelisuunnittelun periaatteista ja pelisuunnittelijan tehtävistä. Hän hallitsee pelialan englanninkielisen viestinnän hyvin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa suunnitella korkeatasoisia peli-ideoita, ja pystyy analysoimaan niitä syvällisesti. Hän osaa yhdistää suunnittelu- ja ansaintamallinäkökohtia. Opiskelijalla on hyvät tiedot pelituotantoprosessista ja pelisuunnittelijan tehtävistä. Hän hallitsee pelialan englanninkielisen viestinnän erinomaisesti.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa arvioida pelejä eri näkökulmista. Hän on pääpiirteissään selvillä pelisuunnittelun periaatteista ja pelisuunnittelijan tehtävistä. Hän hallitsee pelialan englanninkielisen viestinnän.
Lisätiedot
Opintojakso sisältää suunnittelutyön, jota voidaan hyödyntää muilla opintojaksoilla. Viestinnän (engl.) osuus 2op
Ilmoittautumisaika
01.01.2020
Ajoitus
19.08.2024 - 13.10.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 35
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Joonas Häll
Ryhmät
-
TVT23-PEPelikehitys
Tavoitteet
Opiskelija pystyy jäsentämään pelisuunnittelun osana laajempaa pelituotantoprosessia, sekä ymmärtää pelisuunnittelijan roolin prosessin eri vaiheissa. Hän hallitsee pelisuunnittelun periaatteet, sekä osaa arvioida kriittisesti peli-ideoita. Opiskelija ymmärtää ansaintamallien merkityksen pelisuunnittelussa.
Sisältö
• Pelituotantoprosessi
• Pelisuunnittelun periaatteet
• Pelisuunnittelijan roolit
• Peli- ja pelaajatyypit
• Pelillistäminen ja hyötypelit
• Peliliiketoiminnan ja ansaintamallien perusteet
• Käytettävyysnäkökulma peleissä
• Pelisuunnitteluprojekti
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa arvioida pelejä eri näkökulmista. Hän on pääpiirteissään selvillä pelisuunnittelun periaatteista ja pelisuunnittelijan tehtävistä. Hän hallitsee pelialan englanninkielisen viestinnän tyydyttävästi.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa suunnitella mielenkiintoisia peli-ideoita. Hän on hyvin selvillä pelisuunnittelun periaatteista ja pelisuunnittelijan tehtävistä. Hän hallitsee pelialan englanninkielisen viestinnän hyvin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa suunnitella korkeatasoisia peli-ideoita, ja pystyy analysoimaan niitä syvällisesti. Hän osaa yhdistää suunnittelu- ja ansaintamallinäkökohtia. Opiskelijalla on hyvät tiedot pelituotantoprosessista ja pelisuunnittelijan tehtävistä. Hän hallitsee pelialan englanninkielisen viestinnän erinomaisesti.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa arvioida pelejä eri näkökulmista. Hän on pääpiirteissään selvillä pelisuunnittelun periaatteista ja pelisuunnittelijan tehtävistä. Hän hallitsee pelialan englanninkielisen viestinnän.
Esitietovaatimukset
Ensimmäisen vuoden opinnot (orientaatio tieto- ja viestintätekniikkaan) tai vastaavat tiedot.
Lisätiedot
Opintojakso sisältää suunnittelutyön, jota voidaan hyödyntää muilla opintojaksoilla. Viestinnän (engl.) osuus 2op
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 31.07.2024
Ajoitus
19.08.2024 - 13.10.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 35
Koulutus
- Degree Programme in Information Technology
Opettaja
- Joonas Häll
Ryhmät
-
ICT23-GGame Development
Tavoitteet
Opiskelija pystyy jäsentämään pelisuunnittelun osana laajempaa pelituotantoprosessia, sekä ymmärtää pelisuunnittelijan roolin prosessin eri vaiheissa. Hän hallitsee pelisuunnittelun periaatteet, sekä osaa arvioida kriittisesti peli-ideoita. Opiskelija ymmärtää ansaintamallien merkityksen pelisuunnittelussa.
Sisältö
• Pelituotantoprosessi
• Pelisuunnittelun periaatteet
• Pelisuunnittelijan roolit
• Peli- ja pelaajatyypit
• Pelillistäminen ja hyötypelit
• Peliliiketoiminnan ja ansaintamallien perusteet
• Käytettävyysnäkökulma peleissä
• Pelisuunnitteluprojekti
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa arvioida pelejä eri näkökulmista. Hän on pääpiirteissään selvillä pelisuunnittelun periaatteista ja pelisuunnittelijan tehtävistä. Hän hallitsee pelialan englanninkielisen viestinnän tyydyttävästi.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa suunnitella mielenkiintoisia peli-ideoita. Hän on hyvin selvillä pelisuunnittelun periaatteista ja pelisuunnittelijan tehtävistä. Hän hallitsee pelialan englanninkielisen viestinnän hyvin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa suunnitella korkeatasoisia peli-ideoita, ja pystyy analysoimaan niitä syvällisesti. Hän osaa yhdistää suunnittelu- ja ansaintamallinäkökohtia. Opiskelijalla on hyvät tiedot pelituotantoprosessista ja pelisuunnittelijan tehtävistä. Hän hallitsee pelialan englanninkielisen viestinnän erinomaisesti.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa arvioida pelejä eri näkökulmista. Hän on pääpiirteissään selvillä pelisuunnittelun periaatteista ja pelisuunnittelijan tehtävistä. Hän hallitsee pelialan englanninkielisen viestinnän.
Esitietovaatimukset
Ensimmäisen vuoden opinnot (orientaatio tieto- ja viestintätekniikkaan) tai vastaavat tiedot.
Lisätiedot
Opintojakso sisältää suunnittelutyön, jota voidaan hyödyntää muilla opintojaksoilla. Viestinnän (engl.) osuus 2op
Ilmoittautumisaika
01.01.2020
Ajoitus
21.08.2023 - 15.10.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 35
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Joonas Häll
Ryhmät
-
TVT22-PEPelikehitys
Tavoitteet
Opiskelija pystyy jäsentämään pelisuunnittelun osana laajempaa pelituotantoprosessia, sekä ymmärtää pelisuunnittelijan roolin prosessin eri vaiheissa. Hän hallitsee pelisuunnittelun periaatteet, sekä osaa arvioida kriittisesti peli-ideoita. Opiskelija ymmärtää ansaintamallien merkityksen pelisuunnittelussa.
Sisältö
• Pelituotantoprosessi
• Pelisuunnittelun periaatteet
• Pelisuunnittelijan roolit
• Peli- ja pelaajatyypit
• Pelillistäminen ja hyötypelit
• Peliliiketoiminnan ja ansaintamallien perusteet
• Käytettävyysnäkökulma peleissä
• Pelisuunnitteluprojekti
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa arvioida pelejä eri näkökulmista. Hän on pääpiirteissään selvillä pelisuunnittelun periaatteista ja pelisuunnittelijan tehtävistä. Hän hallitsee pelialan englanninkielisen viestinnän tyydyttävästi.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa suunnitella mielenkiintoisia peli-ideoita. Hän on hyvin selvillä pelisuunnittelun periaatteista ja pelisuunnittelijan tehtävistä. Hän hallitsee pelialan englanninkielisen viestinnän hyvin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa suunnitella korkeatasoisia peli-ideoita, ja pystyy analysoimaan niitä syvällisesti. Hän osaa yhdistää suunnittelu- ja ansaintamallinäkökohtia. Opiskelijalla on hyvät tiedot pelituotantoprosessista ja pelisuunnittelijan tehtävistä. Hän hallitsee pelialan englanninkielisen viestinnän erinomaisesti.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa arvioida pelejä eri näkökulmista. Hän on pääpiirteissään selvillä pelisuunnittelun periaatteista ja pelisuunnittelijan tehtävistä. Hän hallitsee pelialan englanninkielisen viestinnän.
Esitietovaatimukset
Ensimmäisen vuoden opinnot (orientaatio tieto- ja viestintätekniikkaan) tai vastaavat tiedot.
Lisätiedot
Opintojakso sisältää suunnittelutyön, jota voidaan hyödyntää muilla opintojaksoilla. Viestinnän (engl.) osuus 2op
Ilmoittautumisaika
29.05.2023 - 31.07.2023
Ajoitus
21.08.2023 - 15.10.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 35
Koulutus
- Degree Programme in Information Technology
Opettaja
- Joonas Häll
Ryhmät
-
ICT22-GGame Development
Tavoitteet
Opiskelija pystyy jäsentämään pelisuunnittelun osana laajempaa pelituotantoprosessia, sekä ymmärtää pelisuunnittelijan roolin prosessin eri vaiheissa. Hän hallitsee pelisuunnittelun periaatteet, sekä osaa arvioida kriittisesti peli-ideoita. Opiskelija ymmärtää ansaintamallien merkityksen pelisuunnittelussa.
Sisältö
• Pelituotantoprosessi
• Pelisuunnittelun periaatteet
• Pelisuunnittelijan roolit
• Peli- ja pelaajatyypit
• Pelillistäminen ja hyötypelit
• Peliliiketoiminnan ja ansaintamallien perusteet
• Käytettävyysnäkökulma peleissä
• Pelisuunnitteluprojekti
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa arvioida pelejä eri näkökulmista. Hän on pääpiirteissään selvillä pelisuunnittelun periaatteista ja pelisuunnittelijan tehtävistä. Hän hallitsee pelialan englanninkielisen viestinnän tyydyttävästi.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa suunnitella mielenkiintoisia peli-ideoita. Hän on hyvin selvillä pelisuunnittelun periaatteista ja pelisuunnittelijan tehtävistä. Hän hallitsee pelialan englanninkielisen viestinnän hyvin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa suunnitella korkeatasoisia peli-ideoita, ja pystyy analysoimaan niitä syvällisesti. Hän osaa yhdistää suunnittelu- ja ansaintamallinäkökohtia. Opiskelijalla on hyvät tiedot pelituotantoprosessista ja pelisuunnittelijan tehtävistä. Hän hallitsee pelialan englanninkielisen viestinnän erinomaisesti.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa arvioida pelejä eri näkökulmista. Hän on pääpiirteissään selvillä pelisuunnittelun periaatteista ja pelisuunnittelijan tehtävistä. Hän hallitsee pelialan englanninkielisen viestinnän.
Esitietovaatimukset
Ensimmäisen vuoden opinnot (orientaatio tieto- ja viestintätekniikkaan) tai vastaavat tiedot.
Lisätiedot
Opintojakso sisältää suunnittelutyön, jota voidaan hyödyntää muilla opintojaksoilla. Viestinnän (engl.) osuus 2op