Skip to main content

Media Services ProjectLaajuus (15 cr)

Code: TX00CG61

Credits

15 op

Responsible person

  • Toni Spännäri

Objective

Student understands requirements for media products and services, and knows how to define customer needs. Student can define media product, and understands the process and timetable requirements of the product. Student knows essential quality assurance procedures. Student knows essential business and people skills: meetings, communication, buildind and giving presentations, negotiations. Student understands how prototype can be transferred to finished product, and can define revenue models for the product.

Content

- Project management
- Requirement spesification of media product with customer
- Building and publishing of media product
- Documentation
- Building a prototype, conceptualization
- Resource management and evaluation

Prerequisites

Essential studies of media engineering (contact head of degree for more information)

Assessment criteria, satisfactory (1)

- student fairly understands the professional field of the project
- student can work as a member of project team
- student can define tasks and reach defined goals

Assessment criteria, good (3)

- student can conceptualize new media products
- student can define essential requirements of the product
- student can communicate fluently with the customer

Assessment criteria, excellent (5)

- student works goal-orientedly as a driving force for the team

Enrollment

02.05.2023 - 18.10.2023

Timing

23.10.2023 - 17.12.2023

Number of ECTS credits allocated

15 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of ICT

Campus

Karaportti 2

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 35

Degree programmes
  • Information and Communication Technology
Teachers
  • Juha Tauriainen
  • Ilkka Kylmäniemi
  • Toni Spännäri
Groups
  • TVT21-M
    Mediatekniikka

Objective

Opiskelija ymmärtää mediaan liittyvien palveluiden ja tuotteiden vaatimukset ja osaa määritellä keskeiset asiakkaalta tulevat tarpeen. Opiskelija osaa määritellä tuotteen keskeiset piirteet, ja määrittää tuotteen rakentamiseen liittyvät vaiheet ja aikataulun. Opiskelija ymmärtää keskeiset käytänteet tuotteen laadunvarmistuksessa. Opiskelija hallitsee keskeiset asiakasprojektiin liittyvät vuorovaikutustaidot: kokouskäytännöt, sähköinen viestintä, esitysmateriaalin laadinta ja neuvottelu. Opiskelija ymmärtää kuinka mediaprojektiin liittyvä prototyyppi voidaan rakentaa tuotteeksi ja pystyy määrittelemään tuotteelleen ansaintamalleja.

Content

- Projektinhallinta
- Mediatuotteen vaatimusmäärittely asiakkaan kanssa
- Mediatuotteen rakentaminen ja julkaisuprosessi
- Dokumentointi
- Prototyypin rakentaminen, konseptointi
- Työmäärän ja tehtävien määritys ja arviointi

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

- opiskelija hallitsee tyydyttävästi oman projektinsa aihepiirin
- opiskelija pystyy toiminaan osana projektitiimiä
- opiskelija pystyy määrittämään työtehtävät ja saavuttamaan niille asetetut tavoitteet

Assessment criteria, good (3)

- opiskelija pystyy konseptoimaan uusia mediatuotteita
- opiskelija pystyy määrittelemään tuotteiden keskeiset piirteet
- opiskelija pystyy kommunikoimaan sujuvasti asiakkaan kanssa

Assessment criteria, excellent (5)

- opiskelija toimii päämäärätietoisesti projektitiimin keskeisenä voimavarana

Prerequisites

Mediatekniikan pääaineopinnot (poikkeavissa tilanteissa opiskelija ja opinto-ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa)

Enrollment

02.05.2022 - 11.10.2022

Timing

24.10.2022 - 18.12.2022

Number of ECTS credits allocated

15 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of ICT

Campus

Karaportti 2

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 40

Degree programmes
  • Information and Communication Technology
Teachers
  • Jarkko Vuori
  • Ulla Sederlöf
  • Toni Spännäri
Groups
  • TVT20-M
    Mediatekniikka

Objective

Opiskelija ymmärtää mediaan liittyvien palveluiden ja tuotteiden vaatimukset ja osaa määritellä keskeiset asiakkaalta tulevat tarpeen. Opiskelija osaa määritellä tuotteen keskeiset piirteet, ja määrittää tuotteen rakentamiseen liittyvät vaiheet ja aikataulun. Opiskelija ymmärtää keskeiset käytänteet tuotteen laadunvarmistuksessa. Opiskelija hallitsee keskeiset asiakasprojektiin liittyvät vuorovaikutustaidot: kokouskäytännöt, sähköinen viestintä, esitysmateriaalin laadinta ja neuvottelu. Opiskelija ymmärtää kuinka mediaprojektiin liittyvä prototyyppi voidaan rakentaa tuotteeksi ja pystyy määrittelemään tuotteelleen ansaintamalleja.

Content

- Projektinhallinta
- Mediatuotteen vaatimusmäärittely asiakkaan kanssa
- Mediatuotteen rakentaminen ja julkaisuprosessi
- Dokumentointi
- Prototyypin rakentaminen, konseptointi
- Työmäärän ja tehtävien määritys ja arviointi

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

- opiskelija hallitsee tyydyttävästi oman projektinsa aihepiirin
- opiskelija pystyy toiminaan osana projektitiimiä
- opiskelija pystyy määrittämään työtehtävät ja saavuttamaan niille asetetut tavoitteet

Assessment criteria, good (3)

- opiskelija pystyy konseptoimaan uusia mediatuotteita
- opiskelija pystyy määrittelemään tuotteiden keskeiset piirteet
- opiskelija pystyy kommunikoimaan sujuvasti asiakkaan kanssa

Assessment criteria, excellent (5)

- opiskelija toimii päämäärätietoisesti projektitiimin keskeisenä voimavarana

Prerequisites

Mediatekniikan pääaineopinnot (poikkeavissa tilanteissa opiskelija ja opinto-ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa)