3D-grafiikkaLaajuus (5 op)
Tunnus: KM00ES20
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija tuntee 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian sekä osaa mallintamisen, teksturoinnin, valaistuksen, kameran käytön ja renderöinnin perusteet. Opiskelija osaa jälkikäsitellä 3D-ohjelmalla tuotettuja kuvia sekä yhdistää niitä valokuviin ja 2D- grafiikkaan.
Sisältö
- 3D-alan terminologia ja sovelluskohteet
- mallintamisen, teksturoinnin, valaisun, kameran käytön ja renderoinnin perusteet
- renderoitujen kuvien jälkikäsittely
- valokuvan, 2D-grafiikan ja 3D-kuvituksen yhdistäminen
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija ymmärtää 3D-grafiikan peruskäsitteitä ja tuntee 3D-grafiikan luonnin perusteet. Opiskelija osaa jälkikäsitellä ja yhdistää 3D-ohjelmalla tuotettuja kuvia valokuviin ja 2D-grafiikkaan.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija ymmärtää 3D-grafiikan peruskäsitteitä ja soveltaa 3D-grafiikan luonnin perusteita. Opiskelija kykenee soveltamaan opittua itsenäisesti. Opiskelija osaa laadukkaasti jälkikäsitellä ja yhdistellä 3D-ohjelmalla tuotettuja kuvia valokuviin ja 2D-grafiikkaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija ymmärtää 3D-grafiikan peruskäsitteitä ja hallitsee 3D-grafiikan luomista monipuolisesti. Opiskelija kykenee soveltamaan opittua itsenäisesti. Opiskelija osaa laadukkaasti jälkikäsitellä ja yhdistellä 3D-ohjelmalla tuotettuja kuvia valokuviin ja 2D-grafiikkaan. Vahva osaaminen mallintamisen, teksturoinnin sekä valaistuksen ja kameran käytössä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija ymmärtää 3D-grafiikan peruskäsitteitä ja tuntee 3D-grafiikan luonnin perusteet. Opiskelija osaa jälkikäsitellä ja yhdistää 3D-ohjelmalla tuotettuja kuvia valokuviin ja 2D-grafiikkaan.
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 31.08.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 20
Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Samuli Homanen
Vastuuopettaja
Samuli Homanen
Ryhmät
-
KXE23S1LGVisuaalisen viestinnän muotoilu - Liikkuva grafiikka
Tavoitteet
Opiskelija tuntee 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian sekä osaa mallintamisen, teksturoinnin, valaistuksen, kameran käytön ja renderöinnin perusteet. Opiskelija osaa jälkikäsitellä 3D-ohjelmalla tuotettuja kuvia sekä yhdistää niitä valokuviin ja 2D- grafiikkaan.
Sisältö
- 3D-alan terminologia ja sovelluskohteet
- mallintamisen, teksturoinnin, valaisun, kameran käytön ja renderoinnin perusteet
- renderoitujen kuvien jälkikäsittely
- valokuvan, 2D-grafiikan ja 3D-kuvituksen yhdistäminen
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija ymmärtää 3D-grafiikan peruskäsitteitä ja tuntee 3D-grafiikan luonnin perusteet. Opiskelija osaa jälkikäsitellä ja yhdistää 3D-ohjelmalla tuotettuja kuvia valokuviin ja 2D-grafiikkaan.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija ymmärtää 3D-grafiikan peruskäsitteitä ja soveltaa 3D-grafiikan luonnin perusteita. Opiskelija kykenee soveltamaan opittua itsenäisesti. Opiskelija osaa laadukkaasti jälkikäsitellä ja yhdistellä 3D-ohjelmalla tuotettuja kuvia valokuviin ja 2D-grafiikkaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija ymmärtää 3D-grafiikan peruskäsitteitä ja hallitsee 3D-grafiikan luomista monipuolisesti. Opiskelija kykenee soveltamaan opittua itsenäisesti. Opiskelija osaa laadukkaasti jälkikäsitellä ja yhdistellä 3D-ohjelmalla tuotettuja kuvia valokuviin ja 2D-grafiikkaan. Vahva osaaminen mallintamisen, teksturoinnin sekä valaistuksen ja kameran käytössä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija ymmärtää 3D-grafiikan peruskäsitteitä ja tuntee 3D-grafiikan luonnin perusteet. Opiskelija osaa jälkikäsitellä ja yhdistää 3D-ohjelmalla tuotettuja kuvia valokuviin ja 2D-grafiikkaan.
Ilmoittautumisaika
02.05.2023 - 27.08.2023
Ajoitus
13.11.2023 - 15.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 20
Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Samuli Homanen
Vastuuopettaja
Samuli Homanen
Ryhmät
-
KXE22S1LGVisuaalisen viestinnän muotoilu - Liikkuva grafiikka
Tavoitteet
Opiskelija tuntee 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian sekä osaa mallintamisen, teksturoinnin, valaistuksen, kameran käytön ja renderöinnin perusteet. Opiskelija osaa jälkikäsitellä 3D-ohjelmalla tuotettuja kuvia sekä yhdistää niitä valokuviin ja 2D- grafiikkaan.
Sisältö
- 3D-alan terminologia ja sovelluskohteet
- mallintamisen, teksturoinnin, valaisun, kameran käytön ja renderoinnin perusteet
- renderoitujen kuvien jälkikäsittely
- valokuvan, 2D-grafiikan ja 3D-kuvituksen yhdistäminen
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija ymmärtää 3D-grafiikan peruskäsitteitä ja tuntee 3D-grafiikan luonnin perusteet. Opiskelija osaa jälkikäsitellä ja yhdistää 3D-ohjelmalla tuotettuja kuvia valokuviin ja 2D-grafiikkaan.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija ymmärtää 3D-grafiikan peruskäsitteitä ja soveltaa 3D-grafiikan luonnin perusteita. Opiskelija kykenee soveltamaan opittua itsenäisesti. Opiskelija osaa laadukkaasti jälkikäsitellä ja yhdistellä 3D-ohjelmalla tuotettuja kuvia valokuviin ja 2D-grafiikkaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija ymmärtää 3D-grafiikan peruskäsitteitä ja hallitsee 3D-grafiikan luomista monipuolisesti. Opiskelija kykenee soveltamaan opittua itsenäisesti. Opiskelija osaa laadukkaasti jälkikäsitellä ja yhdistellä 3D-ohjelmalla tuotettuja kuvia valokuviin ja 2D-grafiikkaan. Vahva osaaminen mallintamisen, teksturoinnin sekä valaistuksen ja kameran käytössä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija ymmärtää 3D-grafiikan peruskäsitteitä ja tuntee 3D-grafiikan luonnin perusteet. Opiskelija osaa jälkikäsitellä ja yhdistää 3D-ohjelmalla tuotettuja kuvia valokuviin ja 2D-grafiikkaan.
Ilmoittautumisaika
02.05.2022 - 04.09.2022
Ajoitus
14.11.2022 - 16.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus
Yksikkö
Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 20
Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Samuli Homanen
Vastuuopettaja
Samuli Homanen
Ryhmät
-
KXE21S1LGVisuaalisen viestinnän muotoilu – Liikkuva grafiikka
Tavoitteet
Opiskelija tuntee 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian sekä osaa mallintamisen, teksturoinnin, valaistuksen, kameran käytön ja renderöinnin perusteet. Opiskelija osaa jälkikäsitellä 3D-ohjelmalla tuotettuja kuvia sekä yhdistää niitä valokuviin ja 2D- grafiikkaan.
Sisältö
- 3D-alan terminologia ja sovelluskohteet
- mallintamisen, teksturoinnin, valaisun, kameran käytön ja renderoinnin perusteet
- renderoitujen kuvien jälkikäsittely
- valokuvan, 2D-grafiikan ja 3D-kuvituksen yhdistäminen
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija ymmärtää 3D-grafiikan peruskäsitteitä ja tuntee 3D-grafiikan luonnin perusteet. Opiskelija osaa jälkikäsitellä ja yhdistää 3D-ohjelmalla tuotettuja kuvia valokuviin ja 2D-grafiikkaan.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija ymmärtää 3D-grafiikan peruskäsitteitä ja soveltaa 3D-grafiikan luonnin perusteita. Opiskelija kykenee soveltamaan opittua itsenäisesti. Opiskelija osaa laadukkaasti jälkikäsitellä ja yhdistellä 3D-ohjelmalla tuotettuja kuvia valokuviin ja 2D-grafiikkaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija ymmärtää 3D-grafiikan peruskäsitteitä ja hallitsee 3D-grafiikan luomista monipuolisesti. Opiskelija kykenee soveltamaan opittua itsenäisesti. Opiskelija osaa laadukkaasti jälkikäsitellä ja yhdistellä 3D-ohjelmalla tuotettuja kuvia valokuviin ja 2D-grafiikkaan. Vahva osaaminen mallintamisen, teksturoinnin sekä valaistuksen ja kameran käytössä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija ymmärtää 3D-grafiikan peruskäsitteitä ja tuntee 3D-grafiikan luonnin perusteet. Opiskelija osaa jälkikäsitellä ja yhdistää 3D-ohjelmalla tuotettuja kuvia valokuviin ja 2D-grafiikkaan.