Trendit ja brändistrategiatLaajuus (5 op)
Tunnus: KQ00BT61
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson aikana opiskelija tutustuu trendien muodostumiseen ja trendityöskentelyyn sekä tuotebrändien rakentamiseen. Opiskelija tunnistaa miten trendit vaikuttavat tuotteisiin. Hän osaa perustella miten tuotteiden brändistrategiat muodostuvat ja miten niitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.
Sisältö
- Mikä brändi on ja mitä voidaan brändata
- käsitteet: Brändistrategia, brändipositio ja brändi-identiteetti
- Tuotteen indentiteetti ja imago
- Muotoilu ja tuotesisältö
- Trendien muodostuminen ja megatrendit
- Mielikuvan muodostuminen
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa kuvata trendien muodostumisen ja trendityöskentelyn. Opiskelija osaa analysoida tuotebrändejä. Opiskelija osaa kuvata brändistrategian muodostamisen ja miten sitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa kuvata hyvin trendien muodostumisen ja trendityöskentelyn. Opiskelija osaa analysoida hyvin tuotebrändejä. Opiskelija osaa kuvata hyvin brändistrategian muodostamisen ja miten sitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa kuvata erinomaisesti trendien muodostumisen ja trendityöskentelyn. Opiskelija osaa analysoida erinomaisesti tuotebrändejä. Opiskelija osaa kuvata erinomaisesti brändistrategian muodostamisen ja miten sitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa kuvata trendien muodostumisen ja trendityöskentelyn. Opiskelija osaa analysoida tuotebrändejä. Opiskelija osaa kuvata brändistrategian muodostamisen ja miten sitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.
Ilmoittautumisaika
01.11.2023 - 31.01.2024
Ajoitus
01.04.2024 - 09.05.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 25
Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Juha Ainoa
Vastuuopettaja
Juha Ainoa
Ryhmät
-
KXE21S1TMTeollinen muotoilu
Tavoitteet
Opintojakson aikana opiskelija tutustuu trendien muodostumiseen ja trendityöskentelyyn sekä tuotebrändien rakentamiseen. Opiskelija tunnistaa miten trendit vaikuttavat tuotteisiin. Hän osaa perustella miten tuotteiden brändistrategiat muodostuvat ja miten niitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.
Sisältö
- Mikä brändi on ja mitä voidaan brändata
- käsitteet: Brändistrategia, brändipositio ja brändi-identiteetti
- Tuotteen indentiteetti ja imago
- Muotoilu ja tuotesisältö
- Trendien muodostuminen ja megatrendit
- Mielikuvan muodostuminen
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa kuvata trendien muodostumisen ja trendityöskentelyn. Opiskelija osaa analysoida tuotebrändejä. Opiskelija osaa kuvata brändistrategian muodostamisen ja miten sitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa kuvata hyvin trendien muodostumisen ja trendityöskentelyn. Opiskelija osaa analysoida hyvin tuotebrändejä. Opiskelija osaa kuvata hyvin brändistrategian muodostamisen ja miten sitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa kuvata erinomaisesti trendien muodostumisen ja trendityöskentelyn. Opiskelija osaa analysoida erinomaisesti tuotebrändejä. Opiskelija osaa kuvata erinomaisesti brändistrategian muodostamisen ja miten sitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa kuvata trendien muodostumisen ja trendityöskentelyn. Opiskelija osaa analysoida tuotebrändejä. Opiskelija osaa kuvata brändistrategian muodostamisen ja miten sitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.
Ilmoittautumisaika
01.11.2022 - 31.01.2023
Ajoitus
01.03.2023 - 30.04.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Juha Ainoa
Vastuuopettaja
Merja Kosonen
Ryhmät
-
KXE20S1TMTeollinen muotoilu
Tavoitteet
Opintojakson aikana opiskelija tutustuu trendien muodostumiseen ja trendityöskentelyyn sekä tuotebrändien rakentamiseen. Opiskelija tunnistaa miten trendit vaikuttavat tuotteisiin. Hän osaa perustella miten tuotteiden brändistrategiat muodostuvat ja miten niitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.
Sisältö
- Mikä brändi on ja mitä voidaan brändata
- käsitteet: Brändistrategia, brändipositio ja brändi-identiteetti
- Tuotteen indentiteetti ja imago
- Muotoilu ja tuotesisältö
- Trendien muodostuminen ja megatrendit
- Mielikuvan muodostuminen
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa kuvata trendien muodostumisen ja trendityöskentelyn. Opiskelija osaa analysoida tuotebrändejä. Opiskelija osaa kuvata brändistrategian muodostamisen ja miten sitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa kuvata hyvin trendien muodostumisen ja trendityöskentelyn. Opiskelija osaa analysoida hyvin tuotebrändejä. Opiskelija osaa kuvata hyvin brändistrategian muodostamisen ja miten sitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa kuvata erinomaisesti trendien muodostumisen ja trendityöskentelyn. Opiskelija osaa analysoida erinomaisesti tuotebrändejä. Opiskelija osaa kuvata erinomaisesti brändistrategian muodostamisen ja miten sitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa kuvata trendien muodostumisen ja trendityöskentelyn. Opiskelija osaa analysoida tuotebrändejä. Opiskelija osaa kuvata brändistrategian muodostamisen ja miten sitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.
Ilmoittautumisaika
01.11.2021 - 31.01.2022
Ajoitus
07.04.2022 - 03.05.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Juha Ainoa
Vastuuopettaja
Merja Kosonen
Ryhmät
-
KXE19S1TMTeollinen muotoilu
Tavoitteet
Opintojakson aikana opiskelija tutustuu trendien muodostumiseen ja trendityöskentelyyn sekä tuotebrändien rakentamiseen. Opiskelija tunnistaa miten trendit vaikuttavat tuotteisiin. Hän osaa perustella miten tuotteiden brändistrategiat muodostuvat ja miten niitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.
Sisältö
- Mikä brändi on ja mitä voidaan brändata
- käsitteet: Brändistrategia, brändipositio ja brändi-identiteetti
- Tuotteen indentiteetti ja imago
- Muotoilu ja tuotesisältö
- Trendien muodostuminen ja megatrendit
- Mielikuvan muodostuminen
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa kuvata trendien muodostumisen ja trendityöskentelyn. Opiskelija osaa analysoida tuotebrändejä. Opiskelija osaa kuvata brändistrategian muodostamisen ja miten sitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa kuvata hyvin trendien muodostumisen ja trendityöskentelyn. Opiskelija osaa analysoida hyvin tuotebrändejä. Opiskelija osaa kuvata hyvin brändistrategian muodostamisen ja miten sitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa kuvata erinomaisesti trendien muodostumisen ja trendityöskentelyn. Opiskelija osaa analysoida erinomaisesti tuotebrändejä. Opiskelija osaa kuvata erinomaisesti brändistrategian muodostamisen ja miten sitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa kuvata trendien muodostumisen ja trendityöskentelyn. Opiskelija osaa analysoida tuotebrändejä. Opiskelija osaa kuvata brändistrategian muodostamisen ja miten sitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.