Skip to main content

3D Project, GameLaajuus (15 cr)

Code: KM00ER54

Credits

15 op

Objective

Students are able to work in a specialist capacity in a project team that designs and implements a 3D game.

Content

• Creating a game design document
• Designing and producing assets
• Teamwork and project management in a multidisciplinary project

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student knows the terminology of game production and masters the various stages of game production at a basic level. The student participates in group work.

Assessment criteria, good (3)

The student knows the terminology of game production and masters the different stages of game production. The student is able to apply what he or she has learned in the work and actively participates in group work.

Assessment criteria, excellent (5)

The student knows the terminology of game production and masters the different stages of game production. The student is able to independently apply what he or she has learned in the work and participates in group work actively, responsibly and encouragingly.

Assessment criteria, approved/failed

The student knows the terminology of game production and masters the various stages of game production at a basic level. The student participates in group work.

Enrollment

06.05.2024 - 31.08.2024

Timing

16.09.2024 - 05.12.2024

Number of ECTS credits allocated

15 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 25

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Kristian Simolin
Teacher in charge

Kristian Simolin

Groups
  • KXE22S13D
    3D Animation and Visualization

Objective

Opiskelija osaa toimia erikoisosaajana projektityöryhmässä, jossa suunnitellaan ja toteutetaan 3D-peli.

Content

• pelisuunnitelman tekeminen
• assettien suunnittelu ja toteuttaminen
• ryhmätyöskentely ja projektinhallinta monialaisessa projektissa

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tuntee pelituotannon terminologian ja hallitsee perustasolla pelituotannon eri työvaiheet. Opiskelija osallistuu ryhmätyöskentelyyn.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija tuntee pelituotannon terminologian ja hallitsee pelituotannon eri työvaiheet. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa työskentelyssä ja osallistuu aktiivisesti ryhmätyöskentelyyn.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija tuntee pelituotannon terminologian ja hallitsee pelituotannon eri työvaiheet. Opiskelija osaa itsenäisesti soveltaa oppimaansa työskentelyssä ja osallistuu ryhmätyöskentelyyn aktiivisesti, vastuullisesti ja kannustavasti.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija tuntee pelituotannon terminologian ja hallitsee perustasolla pelituotannon eri työvaiheet. Opiskelija osallistuu ryhmätyöskentelyyn.

Enrollment

02.05.2023 - 27.08.2023

Timing

18.09.2023 - 01.12.2023

Number of ECTS credits allocated

15 op

RDI portion

15 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 20

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Kristian Simolin
Teacher in charge

Kristian Simolin

Groups
  • KXE21S13D
    3D Animation and Visualization

Objective

Opiskelija osaa toimia erikoisosaajana projektityöryhmässä, jossa suunnitellaan ja toteutetaan 3D-peli.

Content

• pelisuunnitelman tekeminen
• assettien suunnittelu ja toteuttaminen
• ryhmätyöskentely ja projektinhallinta monialaisessa projektissa

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tuntee pelituotannon terminologian ja hallitsee perustasolla pelituotannon eri työvaiheet. Opiskelija osallistuu ryhmätyöskentelyyn.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija tuntee pelituotannon terminologian ja hallitsee pelituotannon eri työvaiheet. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa työskentelyssä ja osallistuu aktiivisesti ryhmätyöskentelyyn.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija tuntee pelituotannon terminologian ja hallitsee pelituotannon eri työvaiheet. Opiskelija osaa itsenäisesti soveltaa oppimaansa työskentelyssä ja osallistuu ryhmätyöskentelyyn aktiivisesti, vastuullisesti ja kannustavasti.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija tuntee pelituotannon terminologian ja hallitsee perustasolla pelituotannon eri työvaiheet. Opiskelija osallistuu ryhmätyöskentelyyn.