3D-projekti, still-kuvaLaajuus (15 op)
Tunnus: KM00ER46
Laajuus
15 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
• 3D-alan terminologian
• mallintaa, teksturoida, valaista sekä renderöidä kuvamateriaalia 3D-tekniikalla
• tunnistaa 3D-grafiikan sovelluskohteet
Sisältö
• 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologia
• 3D-mallintaminen perusteet
• digitaalisen veiston perusteet
• teksturoinnin perusteet
• valaistuksen perusteet
• renderöinnin perusteet
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee 3D-alan terminologian ja osaa perustason mallinnus-, teksturointi-, valaistus- ja renderöintimenetelmät 3D-ohjelmalla.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija hallitsee 3D-alan terminologian ja osaa perustason mallinnus-, teksturointi-, valaistus- ja renderöintimenetelmät 3D-ohjelmalla. Opiskelija osaa soveltaa menetelmiä harjoitustehtävissä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee 3D-alan terminologian ja osaa perustason mallinnus-, teksturointi-, valaistus- ja renderöintimenetelmät 3D-ohjelmalla. Opiskelija osaa soveltaa ja tutkia uusia menetelmiä itsenäisesti harjoitustehtävissä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija tuntee 3D-alan terminologian ja osaa perustason mallinnus-, teksturointi-, valaistus- ja renderöintimenetelmät 3D-ohjelmalla.
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 31.08.2024
Ajoitus
28.08.2024 - 20.12.2024
Opintopistemäärä
15 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 22
Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Jaro Lehtonen
- Kristian Simolin
Vastuuopettaja
Jaro Lehtonen
Ryhmät
-
KXE24S13D3d-animointi ja -visualisointi
Tavoitteet
Opiskelija osaa
• 3D-alan terminologian
• mallintaa, teksturoida, valaista sekä renderöidä kuvamateriaalia 3D-tekniikalla
• tunnistaa 3D-grafiikan sovelluskohteet
Sisältö
• 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologia
• 3D-mallintaminen perusteet
• digitaalisen veiston perusteet
• teksturoinnin perusteet
• valaistuksen perusteet
• renderöinnin perusteet
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee 3D-alan terminologian ja osaa perustason mallinnus-, teksturointi-, valaistus- ja renderöintimenetelmät 3D-ohjelmalla.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija hallitsee 3D-alan terminologian ja osaa perustason mallinnus-, teksturointi-, valaistus- ja renderöintimenetelmät 3D-ohjelmalla. Opiskelija osaa soveltaa menetelmiä harjoitustehtävissä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee 3D-alan terminologian ja osaa perustason mallinnus-, teksturointi-, valaistus- ja renderöintimenetelmät 3D-ohjelmalla. Opiskelija osaa soveltaa ja tutkia uusia menetelmiä itsenäisesti harjoitustehtävissä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija tuntee 3D-alan terminologian ja osaa perustason mallinnus-, teksturointi-, valaistus- ja renderöintimenetelmät 3D-ohjelmalla.
Ilmoittautumisaika
02.05.2023 - 27.08.2023
Ajoitus
31.08.2023 - 20.12.2023
Opintopistemäärä
15 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 20
Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Jaro Lehtonen
- Kristian Simolin
Vastuuopettaja
Jaro Lehtonen
Ryhmät
-
KXE23S13D3d-animointi ja -visualisointi
Tavoitteet
Opiskelija osaa
• 3D-alan terminologian
• mallintaa, teksturoida, valaista sekä renderöidä kuvamateriaalia 3D-tekniikalla
• tunnistaa 3D-grafiikan sovelluskohteet
Sisältö
• 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologia
• 3D-mallintaminen perusteet
• digitaalisen veiston perusteet
• teksturoinnin perusteet
• valaistuksen perusteet
• renderöinnin perusteet
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee 3D-alan terminologian ja osaa perustason mallinnus-, teksturointi-, valaistus- ja renderöintimenetelmät 3D-ohjelmalla.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija hallitsee 3D-alan terminologian ja osaa perustason mallinnus-, teksturointi-, valaistus- ja renderöintimenetelmät 3D-ohjelmalla. Opiskelija osaa soveltaa menetelmiä harjoitustehtävissä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee 3D-alan terminologian ja osaa perustason mallinnus-, teksturointi-, valaistus- ja renderöintimenetelmät 3D-ohjelmalla. Opiskelija osaa soveltaa ja tutkia uusia menetelmiä itsenäisesti harjoitustehtävissä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija tuntee 3D-alan terminologian ja osaa perustason mallinnus-, teksturointi-, valaistus- ja renderöintimenetelmät 3D-ohjelmalla.
Ilmoittautumisaika
02.05.2022 - 04.09.2022
Ajoitus
01.09.2022 - 21.12.2022
Opintopistemäärä
15 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 20
Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Jaro Lehtonen
- Kristian Simolin
Vastuuopettaja
Jaro Lehtonen
Ryhmät
-
KXE22S13D3d-animointi ja -visualisointi
Tavoitteet
Opiskelija osaa
• 3D-alan terminologian
• mallintaa, teksturoida, valaista sekä renderöidä kuvamateriaalia 3D-tekniikalla
• tunnistaa 3D-grafiikan sovelluskohteet
Sisältö
• 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologia
• 3D-mallintaminen perusteet
• digitaalisen veiston perusteet
• teksturoinnin perusteet
• valaistuksen perusteet
• renderöinnin perusteet
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee 3D-alan terminologian ja osaa perustason mallinnus-, teksturointi-, valaistus- ja renderöintimenetelmät 3D-ohjelmalla.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija hallitsee 3D-alan terminologian ja osaa perustason mallinnus-, teksturointi-, valaistus- ja renderöintimenetelmät 3D-ohjelmalla. Opiskelija osaa soveltaa menetelmiä harjoitustehtävissä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee 3D-alan terminologian ja osaa perustason mallinnus-, teksturointi-, valaistus- ja renderöintimenetelmät 3D-ohjelmalla. Opiskelija osaa soveltaa ja tutkia uusia menetelmiä itsenäisesti harjoitustehtävissä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija tuntee 3D-alan terminologian ja osaa perustason mallinnus-, teksturointi-, valaistus- ja renderöintimenetelmät 3D-ohjelmalla.