Syventävä palvelumuotoiluLaajuus (10 op)
Tunnus: KM00EI80
Laajuus
10 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija tuntee laajasti palvelumuotoilun osa-alueita ja syventää ymmärrystään valitsemaltaan osa-alueelta. Opiskelija tuntee palvelumuotoilukirjallisuutta ja alalla käytävää keskustelua. Hän perehtyy valitsemansa palvelun muotoiluun hyödyntämällä palvelumuotoilua kokonaisvaltaisesti. Hän osaa soveltaa tutkimuksellista toimintaa suunnittelutyössä.
Sisältö
- palvelumuotoilun osa-alueet ja syventyminen valittuihin osa-alueisiin
- palvelun kokonaisvaltainen suunnittelu
- palvelukokemus
- palvelumuotoilukirjallisuus ja julkaisut
- tutkimuksellinen toiminta suunnittelutyössä
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tietää palvelumuotoilun osa-alueet ja on syventynyt niistä muutamaan. Hänellä on käsitys palvelukokemuksesta. Hän tietää jossain määrin palvelumuotoilukirjallisuutta ja muuta keskustelua. Hänellä on käsitys kokonaisvaltaisesta suunnittelusta ja kokemusta palvelumuotoiluprosessista ja niihin liittyvästä tutkimuksellisesta toiminnasta käytännössä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tuntee palvelumuotoilun osa-alueet ja ymmärtää valitsemansa osa-alueet hyvin. Hänellä on hyvä käsitys palvelukokemuksesta. Hän tietää palvelumuotoilukirjallisuutta ja muuta keskustelua. Hänellä on monipuolinen kokemus kokonaisvaltaisesta suunnittelusta ja palvelumuotoiluprosessista ja niihin liittyvästä tutkimuksellisesta toiminnasta käytännössä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija ymmärtää palvelumuotoilun osa-alueet ja hallitsee valitsemansa osa-alueet hyvin. Hänellä on syvällinen käsitys palvelukokemuksesta. Hän tuntee palvelumuotoilukirjallisuutta ja muuta keskustelua ja osaa reflektoida niitä kriittisesti. Opiskelija hallitsee monipuolisesti kokonaisvaltaisen suunnittelun ja palvelumuotoiluprosessin ja osaa soveltaa näitä luovasti käytännön työssä. Hän tuntee laajasti ja käytännönläheisesti palvelumuotoiluun liittyvän tutkimuksellisen toiminnan mahdollisuudet.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija tietää palvelumuotoilun osa-alueet ja on syventynyt niistä muutamaan. Hänellä on käsitys palvelukokemuksesta. Hän tietää jossain määrin palvelumuotoilukirjallisuutta ja muuta keskustelua. Hänellä on käsitys kokonaisvaltaisesta suunnittelusta ja kokemusta palvelumuotoiluprosessista ja niihin liittyvästä tutkimuksellisesta toiminnasta käytännössä.
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 31.08.2024
Ajoitus
03.09.2024 - 13.12.2024
Opintopistemäärä
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 20
Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Juhana Kokkonen
Vastuuopettaja
Juhana Kokkonen
Ryhmät
-
KXE22S1DMDigitaalinen muotoilu
Tavoitteet
Opiskelija tuntee laajasti palvelumuotoilun osa-alueita ja syventää ymmärrystään valitsemaltaan osa-alueelta. Opiskelija tuntee palvelumuotoilukirjallisuutta ja alalla käytävää keskustelua. Hän perehtyy valitsemansa palvelun muotoiluun hyödyntämällä palvelumuotoilua kokonaisvaltaisesti. Hän osaa soveltaa tutkimuksellista toimintaa suunnittelutyössä.
Sisältö
- palvelumuotoilun osa-alueet ja syventyminen valittuihin osa-alueisiin
- palvelun kokonaisvaltainen suunnittelu
- palvelukokemus
- palvelumuotoilukirjallisuus ja julkaisut
- tutkimuksellinen toiminta suunnittelutyössä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tietää palvelumuotoilun osa-alueet ja on syventynyt niistä muutamaan. Hänellä on käsitys palvelukokemuksesta. Hän tietää jossain määrin palvelumuotoilukirjallisuutta ja muuta keskustelua. Hänellä on käsitys kokonaisvaltaisesta suunnittelusta ja kokemusta palvelumuotoiluprosessista ja niihin liittyvästä tutkimuksellisesta toiminnasta käytännössä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tuntee palvelumuotoilun osa-alueet ja ymmärtää valitsemansa osa-alueet hyvin. Hänellä on hyvä käsitys palvelukokemuksesta. Hän tietää palvelumuotoilukirjallisuutta ja muuta keskustelua. Hänellä on monipuolinen kokemus kokonaisvaltaisesta suunnittelusta ja palvelumuotoiluprosessista ja niihin liittyvästä tutkimuksellisesta toiminnasta käytännössä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija ymmärtää palvelumuotoilun osa-alueet ja hallitsee valitsemansa osa-alueet hyvin. Hänellä on syvällinen käsitys palvelukokemuksesta. Hän tuntee palvelumuotoilukirjallisuutta ja muuta keskustelua ja osaa reflektoida niitä kriittisesti. Opiskelija hallitsee monipuolisesti kokonaisvaltaisen suunnittelun ja palvelumuotoiluprosessin ja osaa soveltaa näitä luovasti käytännön työssä. Hän tuntee laajasti ja käytännönläheisesti palvelumuotoiluun liittyvän tutkimuksellisen toiminnan mahdollisuudet.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija tietää palvelumuotoilun osa-alueet ja on syventynyt niistä muutamaan. Hänellä on käsitys palvelukokemuksesta. Hän tietää jossain määrin palvelumuotoilukirjallisuutta ja muuta keskustelua. Hänellä on käsitys kokonaisvaltaisesta suunnittelusta ja kokemusta palvelumuotoiluprosessista ja niihin liittyvästä tutkimuksellisesta toiminnasta käytännössä.
Ilmoittautumisaika
02.05.2023 - 27.08.2023
Ajoitus
05.09.2023 - 15.12.2023
Opintopistemäärä
10 op
TKI-osuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 20
Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Juhana Kokkonen
Vastuuopettaja
Juhana Kokkonen
Ryhmät
-
KXE21S1DMDigitaalinen muotoilu
Tavoitteet
Opiskelija tuntee laajasti palvelumuotoilun osa-alueita ja syventää ymmärrystään valitsemaltaan osa-alueelta. Opiskelija tuntee palvelumuotoilukirjallisuutta ja alalla käytävää keskustelua. Hän perehtyy valitsemansa palvelun muotoiluun hyödyntämällä palvelumuotoilua kokonaisvaltaisesti. Hän osaa soveltaa tutkimuksellista toimintaa suunnittelutyössä.
Sisältö
- palvelumuotoilun osa-alueet ja syventyminen valittuihin osa-alueisiin
- palvelun kokonaisvaltainen suunnittelu
- palvelukokemus
- palvelumuotoilukirjallisuus ja julkaisut
- tutkimuksellinen toiminta suunnittelutyössä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tietää palvelumuotoilun osa-alueet ja on syventynyt niistä muutamaan. Hänellä on käsitys palvelukokemuksesta. Hän tietää jossain määrin palvelumuotoilukirjallisuutta ja muuta keskustelua. Hänellä on käsitys kokonaisvaltaisesta suunnittelusta ja kokemusta palvelumuotoiluprosessista ja niihin liittyvästä tutkimuksellisesta toiminnasta käytännössä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tuntee palvelumuotoilun osa-alueet ja ymmärtää valitsemansa osa-alueet hyvin. Hänellä on hyvä käsitys palvelukokemuksesta. Hän tietää palvelumuotoilukirjallisuutta ja muuta keskustelua. Hänellä on monipuolinen kokemus kokonaisvaltaisesta suunnittelusta ja palvelumuotoiluprosessista ja niihin liittyvästä tutkimuksellisesta toiminnasta käytännössä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija ymmärtää palvelumuotoilun osa-alueet ja hallitsee valitsemansa osa-alueet hyvin. Hänellä on syvällinen käsitys palvelukokemuksesta. Hän tuntee palvelumuotoilukirjallisuutta ja muuta keskustelua ja osaa reflektoida niitä kriittisesti. Opiskelija hallitsee monipuolisesti kokonaisvaltaisen suunnittelun ja palvelumuotoiluprosessin ja osaa soveltaa näitä luovasti käytännön työssä. Hän tuntee laajasti ja käytännönläheisesti palvelumuotoiluun liittyvän tutkimuksellisen toiminnan mahdollisuudet.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija tietää palvelumuotoilun osa-alueet ja on syventynyt niistä muutamaan. Hänellä on käsitys palvelukokemuksesta. Hän tietää jossain määrin palvelumuotoilukirjallisuutta ja muuta keskustelua. Hänellä on käsitys kokonaisvaltaisesta suunnittelusta ja kokemusta palvelumuotoiluprosessista ja niihin liittyvästä tutkimuksellisesta toiminnasta käytännössä.
Ilmoittautumisaika
02.05.2022 - 04.09.2022
Ajoitus
05.09.2022 - 16.12.2022
Opintopistemäärä
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 20
Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Juhana Kokkonen
Vastuuopettaja
Juhana Kokkonen
Ryhmät
-
KXE20S1DMDigitaalinen muotoilu
Tavoitteet
Opiskelija tuntee laajasti palvelumuotoilun osa-alueita ja syventää ymmärrystään valitsemaltaan osa-alueelta. Opiskelija tuntee palvelumuotoilukirjallisuutta ja alalla käytävää keskustelua. Hän perehtyy valitsemansa palvelun muotoiluun hyödyntämällä palvelumuotoilua kokonaisvaltaisesti. Hän osaa soveltaa tutkimuksellista toimintaa suunnittelutyössä.
Sisältö
- palvelumuotoilun osa-alueet ja syventyminen valittuihin osa-alueisiin
- palvelun kokonaisvaltainen suunnittelu
- palvelukokemus
- palvelumuotoilukirjallisuus ja julkaisut
- tutkimuksellinen toiminta suunnittelutyössä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tietää palvelumuotoilun osa-alueet ja on syventynyt niistä muutamaan. Hänellä on käsitys palvelukokemuksesta. Hän tietää jossain määrin palvelumuotoilukirjallisuutta ja muuta keskustelua. Hänellä on käsitys kokonaisvaltaisesta suunnittelusta ja kokemusta palvelumuotoiluprosessista ja niihin liittyvästä tutkimuksellisesta toiminnasta käytännössä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tuntee palvelumuotoilun osa-alueet ja ymmärtää valitsemansa osa-alueet hyvin. Hänellä on hyvä käsitys palvelukokemuksesta. Hän tietää palvelumuotoilukirjallisuutta ja muuta keskustelua. Hänellä on monipuolinen kokemus kokonaisvaltaisesta suunnittelusta ja palvelumuotoiluprosessista ja niihin liittyvästä tutkimuksellisesta toiminnasta käytännössä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija ymmärtää palvelumuotoilun osa-alueet ja hallitsee valitsemansa osa-alueet hyvin. Hänellä on syvällinen käsitys palvelukokemuksesta. Hän tuntee palvelumuotoilukirjallisuutta ja muuta keskustelua ja osaa reflektoida niitä kriittisesti. Opiskelija hallitsee monipuolisesti kokonaisvaltaisen suunnittelun ja palvelumuotoiluprosessin ja osaa soveltaa näitä luovasti käytännön työssä. Hän tuntee laajasti ja käytännönläheisesti palvelumuotoiluun liittyvän tutkimuksellisen toiminnan mahdollisuudet.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija tietää palvelumuotoilun osa-alueet ja on syventynyt niistä muutamaan. Hänellä on käsitys palvelukokemuksesta. Hän tietää jossain määrin palvelumuotoilukirjallisuutta ja muuta keskustelua. Hänellä on käsitys kokonaisvaltaisesta suunnittelusta ja kokemusta palvelumuotoiluprosessista ja niihin liittyvästä tutkimuksellisesta toiminnasta käytännössä.