Siirry suoraan sisältöön

Interaktiivinen mediatuotanto - ProjektiLaajuus (10 op)

Tunnus: KM00EI13

Laajuus

10 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija hallitsee liikkuvan kuvan ja äänen käytön interaktiivisissa ja pelillisissä ympäristöissä. Opiskelija osaa suunnitella digitaalisia sovelluksia asiakasta ja kohderyhmää ajatellen.
Opiskelija ymmärtää interaktiivisen mediatuotannon vaiheet, osaa tehdä selkokielisen projektidokumentaation ja osaa toimia yhteistyössä muiden kanssa osana suunnitteluryhmää.

Sisältö

- interaktiivisen median käyttöympäristöt
- konseptointi, sisältösuunnittelu ja käsikirjoittaminen
- käyttöliittymät ja käytettävyys
- ohjelmointi ja testaus
- projektinhallinta

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Osallistuminen opetukseen. Tehtävien tekeminen. Puutteita tehtävissä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua. Tehtävien suorittaminen hyvin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua itsenäisesti. Tehtävien suorittaminen erinomaisesti.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Osallistuminen opetukseen. Tehtävien tekeminen. Puutteita tehtävissä.

Ilmoittautumisaika

01.12.2021 - 09.01.2022

Ajoitus

29.03.2022 - 20.05.2022

Opintopistemäärä

10 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Media, muotoilu ja konservointi

Toimipiste

Hämeentie 135

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 20

Koulutus
  • Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Jaakko Ruuttunen
  • Lauri Huikuri
Vastuuopettaja

Lauri Huikuri

Ryhmät
  • KXE20S1LG
    Visuaalisen viestinnän muotoilu – Liikkuva grafiikka

Tavoitteet

Opiskelija hallitsee liikkuvan kuvan ja äänen käytön interaktiivisissa ja pelillisissä ympäristöissä. Opiskelija osaa suunnitella digitaalisia sovelluksia asiakasta ja kohderyhmää ajatellen.
Opiskelija ymmärtää interaktiivisen mediatuotannon vaiheet, osaa tehdä selkokielisen projektidokumentaation ja osaa toimia yhteistyössä muiden kanssa osana suunnitteluryhmää.

Sisältö

- interaktiivisen median käyttöympäristöt
- konseptointi, sisältösuunnittelu ja käsikirjoittaminen
- käyttöliittymät ja käytettävyys
- ohjelmointi ja testaus
- projektinhallinta

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Osallistuminen opetukseen. Tehtävien tekeminen. Puutteita tehtävissä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua. Tehtävien suorittaminen hyvin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua itsenäisesti. Tehtävien suorittaminen erinomaisesti.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Osallistuminen opetukseen. Tehtävien tekeminen. Puutteita tehtävissä.