Siirry suoraan sisältöön

XR-julkaisuLaajuus (5 op)

Tunnus: KM00DS89

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija tuntee XR-teknologioiden ja eri ekosysteemien mahdollisuudet sekä rajoitteet ja niissä käytettäviin visuaalisiin komponentteihin kohdistuvat suunnitteluvaatimukset.

Sisältö

Opintojaksolla tutustutaan erilaisiin XR-teknologioihin ja ympäristöihin kuten VR, AR, MR ja CR. Opintojaksolla suunnitellaan ja toteutetaan pieni XR-sovellus.

- XR-sovelluksen suunnitteluprosessi ja ideointi
- pelimoottorien XR-valmiudet ja -tuki
- grafiikan suunnittelu ja valmistelu tuotantoympäristöön soveltuvaksi
- XR-teknologiat, VR/AR/MR
- XR-sovelluksen toteutus

Esitietovaatimukset

Pikseli- ja vektorigrafiikan tuntemus.

3D-grafiikan ja animaation perusosaaminen. Suositeltu Pelimoottorit 5 op

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Osallistuminen opetukseen. Tehtävien tekeminen. Puutteita tehtävissä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua. Tehtävien suorittaminen hyvin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua itsenäisesti. Tehtävien suorittaminen erinomaisesti.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Osallistuminen opetukseen. Tehtävien tekeminen. Puutteita tehtävissä.