Visual Marketing CommunicationsLaajuus (10 cr)
Code: KM00BL55
Credits
10 op
Objective
Students know the purpose of marketing communications and are able to apply their knowledge in marketing communication design.
Content
- Purpose of marketing communications
- Creative thinking
- Marketing communication process
- Stakeholders in marketing design
- Advertising photograph and the fundamentals of studio photography
- Presentation contents and techniques
Assessment criteria, satisfactory (1)
Student
- meets the attendance requirement
- completes assignments to a satisfactory standard
- gives a presentation of the materials he or she has produced
- understands the core content of the course
Assessment criteria, good (3)
Student
- actively participates in class
- completes assignments independently and shows initiative
- completes assignments on time
- gives a fluent and credible presentation of the materials he or she has produced
- knows the process and means of marketing communications
- works effortlessly alone and in a group
- masters the content of the course and applies the learned knowledge in his or her work
- is capable of independent information retrieval
Assessment criteria, excellent (5)
Student
- actively participates in class and shows self-directedness
- completes assignments independently and demonstrates initiative and creative problem solving skills
- completes the assignments on time
- gives a credible and visually interesting presentation of the materials he or she has produced
- masters the process and means of marketing communications
- can apply his or her knowledge in marketing communications design in an interesting and insightful way
- works effortlessly and independently alone and in a group and demonstrates good interaction skills
- can apply the learned knowledge in his or her work in an original way
- is capable of independent information retrieval and application of information
- demonstrates progress in developing a professional identity
Assessment criteria, approved/failed
Student
- meets the attendance requirement
- completes assignments to a satisfactory standard
- gives a presentation of the materials he or she has produced
- understands the core content of the course
Enrollment
01.12.2021 - 09.01.2022
Timing
07.03.2022 - 22.04.2022
Number of ECTS credits allocated
10 op
Virtual portion
2 op
Mode of delivery
80 % Contact teaching, 20 % Distance learning
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
- Design
Teachers
- Tuomas Aatola
- Mika Seppälä
- Kai Talonpoika
Teacher in charge
Mika Seppälä
Groups
-
KXE20S1GSVisual Communication Design – Graphic Design
Objective
Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän tehtävät ja osaa soveltaa tietoa markkinointiviestinnän suunnittelussa.
Content
- markkinointiviestinnän tehtävät
- luova ajattelu
- markkinointiviestinnän prosessi
- mainonnan suunnittelun sidosryhmät
- mainosvalokuva ja studiokuvauksen perusteet
- presentaation sisältö ja tekniikat
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija
- osallistuu opetukseen edellytetyssä laajuudessa
- suorittaa annetut tehtävät hyväksytysti
- presentoi tuottamansa materiaalit
- ymmärtää opintojakson keskeiset sisällöt
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija
- osallistuu opetukseen aktiivisesti
- suorittaa annetut tehtävät itsenäisesti osoittaen oma-aloitteisuutta
- palauttaa annetut tehtävät ajallaan
- presentoi tuottamansa materiaalit sujuvasti ja uskottavasti
- tuntee markkinointiviestinnän prosessin ja keinot
- työskentelee sujuvasti sekä itsenäisesti että ryhmässä
- hallitsee opintojakson sisällöt ja soveltaa oppimaansa omaan työhönsä
- kykenee itsenäiseen tiedonhankintaan
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija
- osallistuu opetukseen aktiivisesti ja itseohjautuvasti
- suorittaa annetut tehtävät itsenäisesti osoittaen oma-aloitteisuutta ja luovaa ongelmanratkaisukykyä
- palauttaa annetut tehtävät ajallaan
- presentoi tuottamansa materiaalit uskottavasti ja visuaalisesti kiinnostavalla tavalla
- hallitsee markkinointiviestinnän prosessin ja keinot
- osaa soveltaa tietoa markkinointiviestinnän suunnittelussa kiinnostavalla ja oivaltavalla tavalla
- työskentelee sujuvasti sekä itsenäisesti että ryhmässä ja osoittaa vuorovaikutuskykynsä
- osaa soveltaa opintojaksolla opetettuja asioita omaperäisellä tavalla omaan työhönsä
- kykenee itsenäiseen tiedonhankintaan ja tiedon soveltamiseen
- osoittaa ammatillisen identiteetin kehittymistä
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija
- osallistuu opetukseen edellytetyssä laajuudessa
- suorittaa annetut tehtävät hyväksytysti
- presentoi tuottamansa materiaalit
- ymmärtää opintojakson keskeiset sisällöt