KonseptitaideLaajuus (5 op)
Tunnus: KM00DS77
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija hallitsee konseptitaiteen tekemisen metodit ja välineet. Hän tuottaa peli-, animaatio- tai elokuvaprojektien suunnittelussa tarvittavaa visuaalista materiaalia.
Sisältö
Konseptitaiteen suunnittelua ja toteutusta peli-, animaatio- ja elokuvaprojekteihin.
Konseptitaiteen tavoitteet. Konseptitaiteen merkitys produktioissa. Kuvanrakentamisen oppien soveltaminen konseptitaiteessa. Ympäristöjen ja hahmojen suunnittelu. Speedpainting.
Esitietovaatimukset
Pikseli- ja vektorigrafiikan tuntemus. Kuvituksellinen osaaminen.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Osallistuminen opetukseen. Tehtävien tekeminen. Puutteita tehtävissä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua. Tehtävien suorittaminen hyvin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua itsenäisesti. Tehtävien suorittaminen erinomaisesti.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Osallistuminen opetukseen. Tehtävien tekeminen. Puutteita tehtävissä.
Ilmoittautumisaika
28.11.2022 - 08.01.2023
Ajoitus
11.01.2023 - 09.02.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Paikat
0 - 22
Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Mikko Eerola
Vastuuopettaja
Katri Myllylä
Ryhmät
-
IEXSC23SH2Exchange Students Culture and Creative Industries, Helsinki Spring 2023
-
KXE20S1LGVisuaalisen viestinnän muotoilu – Liikkuva grafiikka
Tavoitteet
Opiskelija hallitsee konseptitaiteen tekemisen metodit ja välineet. Hän tuottaa peli-, animaatio- tai elokuvaprojektien suunnittelussa tarvittavaa visuaalista materiaalia.
Sisältö
Konseptitaiteen suunnittelua ja toteutusta peli-, animaatio- ja elokuvaprojekteihin.
Konseptitaiteen tavoitteet. Konseptitaiteen merkitys produktioissa. Kuvanrakentamisen oppien soveltaminen konseptitaiteessa. Ympäristöjen ja hahmojen suunnittelu. Speedpainting.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Osallistuminen opetukseen. Tehtävien tekeminen. Puutteita tehtävissä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua. Tehtävien suorittaminen hyvin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua itsenäisesti. Tehtävien suorittaminen erinomaisesti.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Osallistuminen opetukseen. Tehtävien tekeminen. Puutteita tehtävissä.
Esitietovaatimukset
Pikseli- ja vektorigrafiikan tuntemus. Kuvituksellinen osaaminen.
Ilmoittautumisaika
02.05.2022 - 04.09.2022
Ajoitus
13.09.2022 - 05.10.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 20
Koulutus
- Viestinnän tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Mikko Eerola
Vastuuopettaja
Katri Myllylä
Ryhmät
-
KXD19S1VSAVisuaalinen viestintä, graafinen suunnittelu, S19
Tavoitteet
Opiskelija hallitsee konseptitaiteen tekemisen metodit ja välineet. Hän tuottaa peli-, animaatio- tai elokuvaprojektien suunnittelussa tarvittavaa visuaalista materiaalia.
Sisältö
Konseptitaiteen suunnittelua ja toteutusta peli-, animaatio- ja elokuvaprojekteihin.
Konseptitaiteen tavoitteet. Konseptitaiteen merkitys produktioissa. Kuvanrakentamisen oppien soveltaminen konseptitaiteessa. Ympäristöjen ja hahmojen suunnittelu. Speedpainting.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Osallistuminen opetukseen. Tehtävien tekeminen. Puutteita tehtävissä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua. Tehtävien suorittaminen hyvin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua itsenäisesti. Tehtävien suorittaminen erinomaisesti.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Osallistuminen opetukseen. Tehtävien tekeminen. Puutteita tehtävissä.
Esitietovaatimukset
Pikseli- ja vektorigrafiikan tuntemus. Kuvituksellinen osaaminen.
Ilmoittautumisaika
01.12.2021 - 09.01.2022
Ajoitus
17.01.2022 - 11.02.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 20
Koulutus
- Viestinnän tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Mikko Eerola
Vastuuopettaja
Katri Myllylä
Ryhmät
-
KXD19S1VSBVisuaalinen viestintä, liikkuva grafiikka, S19
-
IEXSC22SH2Exchange Students Culture and Creative Industries, Helsinki
Tavoitteet
Opiskelija hallitsee konseptitaiteen tekemisen metodit ja välineet. Hän tuottaa peli-, animaatio- tai elokuvaprojektien suunnittelussa tarvittavaa visuaalista materiaalia.
Sisältö
Konseptitaiteen suunnittelua ja toteutusta peli-, animaatio- ja elokuvaprojekteihin.
Konseptitaiteen tavoitteet. Konseptitaiteen merkitys produktioissa. Kuvanrakentamisen oppien soveltaminen konseptitaiteessa. Ympäristöjen ja hahmojen suunnittelu. Speedpainting.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Osallistuminen opetukseen. Tehtävien tekeminen. Puutteita tehtävissä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua. Tehtävien suorittaminen hyvin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua itsenäisesti. Tehtävien suorittaminen erinomaisesti.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Osallistuminen opetukseen. Tehtävien tekeminen. Puutteita tehtävissä.
Esitietovaatimukset
Pikseli- ja vektorigrafiikan tuntemus. Kuvituksellinen osaaminen.