Skip to main content

Concept ArtLaajuus (5 cr)

Code: KM00DS77

Credits

5 op

Teaching language

  • Finnish

Objective

The student masters the methods and tools of conceptual art. He produces visual material for designing gaming, animation or film projects.

Content

Concept Art Objectives. Importance of concept art in productions. Applying image building lessons in concept art. Designing environments and characters. Speedpainting.

Prerequisites

Knowledge of pixel and vector graphics. Illustrative expertise.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Participation in classes. Assignments completed. Performance needs improvement.

Assessment criteria, good (3)

Active participation in classes. Ability to apply the learned knowledge. Performance meets expectations.

Assessment criteria, excellent (5)

Active participation in classes. Ability to apply the learned knowledge independently. Performance exceeds expectations.

Assessment criteria, approved/failed

Participation in classes. Assignments completed. Performance needs improvement.

Enrollment

28.11.2022 - 08.01.2023

Timing

11.01.2023 - 09.02.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
  • English
Seats

0 - 22

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Mikko Eerola
Teacher in charge

Katri Myllylä

Groups
  • IEXSC23SH2
    Exchange Students Culture and Creative Industries, Helsinki Spring 2023
  • KXE20S1LG
    Visual Communication Design – Motion Graphics

Objective

Opiskelija hallitsee konseptitaiteen tekemisen metodit ja välineet. Hän tuottaa peli-, animaatio- tai elokuvaprojektien suunnittelussa tarvittavaa visuaalista materiaalia.

Content

Konseptitaiteen suunnittelua ja toteutusta peli-, animaatio- ja elokuvaprojekteihin.

Konseptitaiteen tavoitteet. Konseptitaiteen merkitys produktioissa. Kuvanrakentamisen oppien soveltaminen konseptitaiteessa. Ympäristöjen ja hahmojen suunnittelu. Speedpainting.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Osallistuminen opetukseen. Tehtävien tekeminen. Puutteita tehtävissä.

Assessment criteria, good (3)

Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua. Tehtävien suorittaminen hyvin.

Assessment criteria, excellent (5)

Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua itsenäisesti. Tehtävien suorittaminen erinomaisesti.

Assessment criteria, approved/failed

Osallistuminen opetukseen. Tehtävien tekeminen. Puutteita tehtävissä.

Prerequisites

Pikseli- ja vektorigrafiikan tuntemus. Kuvituksellinen osaaminen.

Enrollment

02.05.2022 - 04.09.2022

Timing

13.09.2022 - 05.10.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 20

Degree programmes
  • Media Communication
Teachers
  • Mikko Eerola
Teacher in charge

Katri Myllylä

Groups
  • KXD19S1VSA
    Visuaalinen viestintä, graafinen suunnittelu, S19

Objective

Opiskelija hallitsee konseptitaiteen tekemisen metodit ja välineet. Hän tuottaa peli-, animaatio- tai elokuvaprojektien suunnittelussa tarvittavaa visuaalista materiaalia.

Content

Konseptitaiteen suunnittelua ja toteutusta peli-, animaatio- ja elokuvaprojekteihin.

Konseptitaiteen tavoitteet. Konseptitaiteen merkitys produktioissa. Kuvanrakentamisen oppien soveltaminen konseptitaiteessa. Ympäristöjen ja hahmojen suunnittelu. Speedpainting.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Osallistuminen opetukseen. Tehtävien tekeminen. Puutteita tehtävissä.

Assessment criteria, good (3)

Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua. Tehtävien suorittaminen hyvin.

Assessment criteria, excellent (5)

Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua itsenäisesti. Tehtävien suorittaminen erinomaisesti.

Assessment criteria, approved/failed

Osallistuminen opetukseen. Tehtävien tekeminen. Puutteita tehtävissä.

Prerequisites

Pikseli- ja vektorigrafiikan tuntemus. Kuvituksellinen osaaminen.

Enrollment

01.12.2021 - 09.01.2022

Timing

17.01.2022 - 11.02.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • English
Seats

0 - 20

Degree programmes
  • Media Communication
Teachers
  • Mikko Eerola
Teacher in charge

Katri Myllylä

Groups
  • KXD19S1VSB
    Visuaalinen viestintä, liikkuva grafiikka, S19
  • IEXSC22SH2
    Exchange Students Culture and Creative Industries, Helsinki

Objective

Opiskelija hallitsee konseptitaiteen tekemisen metodit ja välineet. Hän tuottaa peli-, animaatio- tai elokuvaprojektien suunnittelussa tarvittavaa visuaalista materiaalia.

Content

Konseptitaiteen suunnittelua ja toteutusta peli-, animaatio- ja elokuvaprojekteihin.

Konseptitaiteen tavoitteet. Konseptitaiteen merkitys produktioissa. Kuvanrakentamisen oppien soveltaminen konseptitaiteessa. Ympäristöjen ja hahmojen suunnittelu. Speedpainting.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Osallistuminen opetukseen. Tehtävien tekeminen. Puutteita tehtävissä.

Assessment criteria, good (3)

Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua. Tehtävien suorittaminen hyvin.

Assessment criteria, excellent (5)

Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua itsenäisesti. Tehtävien suorittaminen erinomaisesti.

Assessment criteria, approved/failed

Osallistuminen opetukseen. Tehtävien tekeminen. Puutteita tehtävissä.

Prerequisites

Pikseli- ja vektorigrafiikan tuntemus. Kuvituksellinen osaaminen.