Business and DesignLaajuus (5 cr)
Code: KM00EI77
Credits
5 op
Objective
The student understands the influence of business thinking on design work and is able to apply business understanding to their design work.
Content
- Basics of business thinking
- Digitalisation and principles of earning
- Designer work as part of business
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student understands the basics of business thinking and is able to consider their importance in design work. The student is familiar with principles of earning.
Assessment criteria, good (3)
The student understands the impact of business thinking on design work and is able to apply what they have learned in their design work. The student can utilise different principles of earning in their design work.
Assessment criteria, excellent (5)
Students can apply business thinking in their design work. The student recognises the mechanisms and application possibilities of different principles of earning as part of digital product development.
Assessment criteria, approved/failed
The student understands the basics of business thinking and is able to consider their importance in design work. The student is familiar with principles of earning.
Enrollment
27.11.2023 - 14.01.2024
Timing
22.03.2024 - 23.04.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
- Design
Teachers
- Vitali Gusatinskiy
Teacher in charge
Vitali Gusatinskiy
Groups
-
KXE22S1DMDigital Design
Objective
Opiskelija ymmärtää liiketoiminta-ajattelun vaikutuksen suunnittelutyöhön ja osaa soveltaa liiketoimintaymmärrystä omaan suunnittelutyöhönsä.
Content
- liiketoiminta-ajattelun perusteet
- digitaalisuus ja ansaintalogiikat
- suunnittelijan työ osana liiketoimintaa
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija hahmottaa liiketoiminta-ajattelun perusteet ja kykenee huomioimaan näiden merkitystä osana suunnittelijan työtä. Opiskelija tuntee
ansaintailogiikoita.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija tuntee liiketoiminta-ajattelun vaikutuksen suunnittelutyöhön ja osaa hyödyntää oppimaansa omassa suunnittelutyössään. Opiskelija kykenee hyödyntämään erilaisia ansaintalogiikoita suunnittelutyössään.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa soveltaa liiketoiminta-ajattelua omassa suunnittelutyössään. Opiskelija tunnistaa eri ansaintalogiikoiden mekanismeja ja soveltamismahdollisuuksia osana digitaalisia tuotekehittelyä.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija hahmottaa liiketoiminta-ajattelun perusteet ja kykenee huomioimaan näiden merkitystä osana suunnittelijan työtä. Opiskelija tuntee
ansaintailogiikoita.
Enrollment
28.11.2022 - 08.01.2023
Timing
24.03.2023 - 25.04.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
- Design
Teachers
- Päivi Rantala
Teacher in charge
Tero Marin
Groups
-
KXE21S1DMDigital Design
Objective
Opiskelija ymmärtää liiketoiminta-ajattelun vaikutuksen suunnittelutyöhön ja osaa soveltaa liiketoimintaymmärrystä omaan suunnittelutyöhönsä.
Content
- liiketoiminta-ajattelun perusteet
- digitaalisuus ja ansaintalogiikat
- suunnittelijan työ osana liiketoimintaa
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija hahmottaa liiketoiminta-ajattelun perusteet ja kykenee huomioimaan näiden merkitystä osana suunnittelijan työtä. Opiskelija tuntee
ansaintailogiikoita.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija tuntee liiketoiminta-ajattelun vaikutuksen suunnittelutyöhön ja osaa hyödyntää oppimaansa omassa suunnittelutyössään. Opiskelija kykenee hyödyntämään erilaisia ansaintalogiikoita suunnittelutyössään.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa soveltaa liiketoiminta-ajattelua omassa suunnittelutyössään. Opiskelija tunnistaa eri ansaintalogiikoiden mekanismeja ja soveltamismahdollisuuksia osana digitaalisia tuotekehittelyä.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija hahmottaa liiketoiminta-ajattelun perusteet ja kykenee huomioimaan näiden merkitystä osana suunnittelijan työtä. Opiskelija tuntee
ansaintailogiikoita.
Enrollment
01.12.2021 - 09.01.2022
Timing
12.04.2022 - 17.05.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
1 op
Mode of delivery
80 % Contact teaching, 20 % Distance learning
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
- Design
Teachers
- Päivi Rantala
Teacher in charge
Päivi Rantala
Groups
-
KXE20S1DMDigital Design
Objective
Opiskelija ymmärtää liiketoiminta-ajattelun vaikutuksen suunnittelutyöhön ja osaa soveltaa liiketoimintaymmärrystä omaan suunnittelutyöhönsä.
Content
- liiketoiminta-ajattelun perusteet
- digitaalisuus ja ansaintalogiikat
- suunnittelijan työ osana liiketoimintaa
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija hahmottaa liiketoiminta-ajattelun perusteet ja kykenee huomioimaan näiden merkitystä osana suunnittelijan työtä. Opiskelija tuntee
ansaintailogiikoita.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija tuntee liiketoiminta-ajattelun vaikutuksen suunnittelutyöhön ja osaa hyödyntää oppimaansa omassa suunnittelutyössään. Opiskelija kykenee hyödyntämään erilaisia ansaintalogiikoita suunnittelutyössään.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa soveltaa liiketoiminta-ajattelua omassa suunnittelutyössään. Opiskelija tunnistaa eri ansaintalogiikoiden mekanismeja ja soveltamismahdollisuuksia osana digitaalisia tuotekehittelyä.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija hahmottaa liiketoiminta-ajattelun perusteet ja kykenee huomioimaan näiden merkitystä osana suunnittelijan työtä. Opiskelija tuntee
ansaintailogiikoita.