Skip to main content

Product Image and Campaign DesignLaajuus (15 cr)

Code: KM00CO85

Credits

15 op

Objective

Students can conduct a market and competitor analysis in order to create a product image. Students can design viable and visually interesting packaging solutions based on the product image. Students know the means and possibilities of marketing communication and they can design a workable campaign. Students can approach different target groups and choose appropriate communication tools for their campaign. Students master some creating thinking techniques and they are able to produce feasible solutions. Students can work as members of a project team. They are able to divide a campaign design project into sections and schedule their work. Students know the main principles of campaign design and they can find suitable partners for the execution of the campaign.

Content

- Principles of product image and campaign design
- Marketing, advertising, retail, consumer and environmental considerations
- Target group thinking
- Product size, shape, structure, material and colour
- Packaging materials and printing methods
- Project work and management
- How to handle a commission
- Complexity and timing of a campaign
- Service Design

Prerequisites

The student advisor will recommend optional programme components for each student based on their individual study plan.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Student
- meets the attendance requirement
- completes assignments to a satisfactory standard
- understands the core content of the course

Assessment criteria, good (3)

Student
- actively participates in class
- completes assignments independently and shows initiative and target group thinking
- completes assignments on time
- gives a fluent and credible presentation of the materials he or she has produced
- masters the content of the course and applies the learned knowledge in his or her work

Assessment criteria, excellent (5)

Student
- actively participates in class and shows self-directedness
- completes assignments independently and demonstrates initiative and creative problem solving skills
- takes the target group into consideration and applies his or her insight in design
- completes the assignments on time
- gives a credible and visually interesting presentation of the materials he or she has produced
- works in effortless interaction with the client and all parties involved
- masters the core content of the course and applies the learned knowledge in his or her work in an original way
- is capable of independent information retrieval and application of information
- demonstrates progress in developing a professional identity

Assessment criteria, approved/failed

Student
- meets the attendance requirement
- completes assignments to a satisfactory standard
- understands the core content of the course

Enrollment

02.05.2022 - 04.09.2022

Timing

25.10.2022 - 09.12.2022

Number of ECTS credits allocated

15 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 20

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Tuomas Aatola
  • Juha Pohjola
Teacher in charge

Juha Pohjola

Groups
  • KXE20S1GS
    Visual Communication Design – Graphic Design

Objective

Opiskelija osaa markkina- ja kilpailija-analyysinsä perusteella luoda tuoteilmeen. Opiskelija osaa suunnitella tuoteilmeen pohjalta toimivia ja visuaalisesti kiinnostavia pakkausratkaisuja. Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän keinot ja mahdollisuudet ja osaa suunnitella tarkoituksenmukaisen kampanjan. Opiskelija osaa lähestyä erilaisia kohderyhmiä ja valita kampanjansa tarkoitukseen sopivia viestintävälineitä. Opiskelija hallitsee luovan ajattelun työmuotoja ja pystyy tuottamaan toimivia ratkaisumalleja. Opiskelija osaa toimia työryhmän jäsenenä, jakaa kampanjasuunnittelun projektin osa-alueisiin ja aikatauluttaa toimintaansa. Opiskelija tuntee kampanjasuunnittelun toteutuksen pääperiaatteet ja osaa hakea toteutukseen sopivat yhteistyökumppanit. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa projektitöissä.

Content

- tuoteilmeen ja kampanjan suunnittelun periaatteet
- markkinoinnin, mainonnan, kaupan, kuluttajan ja ympäristön vaatimukset
- kohderyhmäajattelu
- tuotteen koko, muoto, rakenne, materiaalit ja värit
- pakkausmateriaalit ja -painomenetelmät
- projektissa toimiminen ja projektihallinta
- toimeksianto ja siihen vastaaminen
- kampanjan monimuotoisuus ja ajoitus
- palvelumuotoilu

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija
- osallistuu opetukseen edellytetyssä laajuudessa
- suorittaa annetut tehtävät hyväksytysti
- ymmärtää opintojakson keskeiset sisällöt

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija
- osallistuu opetukseen aktiivisesti
- suorittaa annetut tehtävät itsenäisesti osoittaen oma-aloitteisuutta ja kohderyhmäajattelua
- palauttaa annetut tehtävät ajallaan
- presentoi tuottamansa materiaalit sujuvasti ja uskottavasti
- hallitsee opintojakson sisällöt ja soveltaa oppimaansa omaan työhönsä
- kykenee itsenäiseen tiedonhankintaan

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija
- osallistuu opetukseen aktiivisesti ja itseohjautuvasti
- suorittaa annetut tehtävät itsenäisesti osoittaen oma-aloitteisuutta ja luovaa ongelmanratkaisukykyä
- ottaa huomioon kohderyhmän ja hyödyntää ymmärrystään suunnittelutyössään
- palauttaa annetut tehtävät ajallaan
- presentoi tuottamansa materiaalit uskottavalla ja visuaalisesti kiinnostavalla tavalla
- toimii sujuvasti vuorovaikutuksessa asiakkaan ja muiden työhön osallistuvien kanssa
- osaa soveltaa opintojaksolla opetettuja asioita omaperäisellä tavalla omaan työhönsä
- kykenee itsenäiseen tiedonhankintaan ja tiedon soveltamiseen
- osoittaa ammatillisen identiteetin kehittymistä

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija
- osallistuu opetukseen edellytetyssä laajuudessa
- suorittaa annetut tehtävät hyväksytysti
- ymmärtää opintojakson keskeiset sisällöt

Prerequisites

Opiskelija ja opinto-ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.