Development Work of Public Health NursingLaajuus (5 cr)
Code: SX00EB11
Credits
5 op
Objective
Students
- can identify current and future development needs of welfare and health promotion
- can adopt a multi-actor approach to the implementation of public, private, the third sector and population-level activities
- can apply development, innovation and research competence in public health nursing to meet the needs of society and the workplace showing innovation and taking initiative as public health nurses
- know how to utilize future-oriented methods to promote health and wellbeing and deepen their competence in health promotion
- are able to evaluate their competence and develop it further
Content
- future-oriented development of welfare and health promotion
- planning, implementing and evaluating an evidence-based development project in public health nursing
- communication as experts of public health nursing and professional visibility
- implemented as a work life collaboration project in the operating environment of public health nursing
Prerequisites
The student may choose professional studies of public health nursing after successfully completing the theoretical requirements of professional nursing studies as well as all the clinical practices in medical and surgical operating environments, unless otherwise agreed in the student's PSP.
Assessment criteria, satisfactory (1)
See the attachment "Framework for evaluation criteria of competence"
Evaluation criteria expert level is used.
Enrollment
06.05.2024 - 19.05.2024
Timing
12.08.2024 - 06.12.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
2 op
RDI portion
5 op
Mode of delivery
60 % Contact teaching, 40 % Distance learning
Unit
School of Health Care
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Public Health Nursing
Teachers
- Henna Hertell
- Kati Ylikahri
Teacher in charge
Henna Hertell
Groups
-
SXQ21K1Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma päivä
Objective
- osaa tunnistaa hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen ajankohtaisia ja tulevaisuuden kehittämistarpeita
- osaa toteuttaa monitoimijuutta; julkisen, yksityisen, kolmannen sektorin sekä kansalaisten yhteistä toimintaa
- osaa soveltaa terveydenhoitajatyössä kehittämis-, innovaatio- ja tutkimusosaamista yhteiskunnan ja työelämän tarpeista lähtien kehittää terveydenhoitajatyötä aloitteellisesti ja innovatiivisesti
- osaa hyödyntää tulevaisuusorientoituneita hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen menetelmiä ja vahvistaa terveyden edistämisen osaamistaan
- osaa arvioida osaamistaan ja kehittää omaa toimintaansa
Content
- tulevaisuussuuntautunut kehittäminen hyvinvoinnin ja terveyden edistämisessä
- terveydenhoitajatyön kehittämistehtävän suunnittelu, toteutus ja arviointi näyttöön perustuen
- asiantuntijaviestintä ja ammatillinen näkyvyys terveydenhoitajatyössä
- toteutuu työelämäyhteistyönä terveydenhoitajatyön eri toimintaympäristöissä
Location and time
Pakolliset :
Orientaatio, aloitus (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Seminaarit:
Ideaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Suunnitelmaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Kehittämistyön toteuttaminen (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Julkistaminen (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Luennot ja seminaarit toteutuvat zoomissa.
Materials
Tarkentuu opintojakson alussa, moodle työtilassa.
Teaching methods
Aktivoiva luento
Pienryhmätehtävän ohjaus
Itsenäinen työskentely
Työpajat
Seminaarit: idea-, suunnitelma- ja julkistamisseminaarit
Employer connections
Toimitaan yhteistyössä työelämäkumppaneiden kanssa sekä hankeyhteistyössä ja HyMy-kylässä.
Exam schedules
Pakolliset :
Orientaatio, aloitus (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Seminaarit:
Ideaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Suunnitelmaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Kehittämistyön toteutus (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Julkistaminen (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Completion alternatives
Ei valinnaista suoritustapaa
Student workload
5 op = 135 h opiskelijan työtä
Aktivoiva luento 20t
Oppimistehtävät 20t
Pienryhmätyöskentely 7x6 = 42t
Seminaarit 3 x 4t = 12t
Itsenäinen opiskelu = 41t
Lisää tietoa Moodlen työtilassa.
Content scheduling
Ilmoitetaan myöhemmin moodle alustalla.
Further information
Pakollinen orientaatio opintojaksolle (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Luennot ja seminaarit toteutetaan zoomin välityksellä. Tarkasta lukujärjestyksestä linkki.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite "Osaamisen arviointikehikko".
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikehikon tasoa asiantuntija.
Assessment methods and criteria
Jatkuva arviointi, opiskelija osallistuu vastuullisesti opetukseen ja opiskeluun
Vertaisarviointi eli opponointi
Kirjallinen kehittämistyöraportti
Kehittämistyö arvioidaan 1-5
Prerequisites
Opiskelija voi valita terveydenhoitajatyön ammattiopintoja, kun hän on suorittanut hyväksytysti sairaanhoitotyön ammattiopintoihin sisältyvät teoriaopinnot ja vähintään harjoittelut sisätautien ja kirurgian toimintaympäristöissä, ellei opiskelijan HOPSissa ole toisin sovittu.
Enrollment
06.05.2024 - 19.05.2024
Timing
12.08.2024 - 29.11.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
2 op
RDI portion
5 op
Mode of delivery
60 % Contact teaching, 40 % Distance learning
Unit
School of Health Care
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Public Health Nursing
Teachers
- Henna Hertell
- Kati Ylikahri
- Tinja Kaivolahti
Teacher in charge
Tinja Kaivolahti
Groups
-
SXQ24K2Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma monimuoto
Objective
- osaa tunnistaa hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen ajankohtaisia ja tulevaisuuden kehittämistarpeita
- osaa toteuttaa monitoimijuutta; julkisen, yksityisen, kolmannen sektorin sekä kansalaisten yhteistä toimintaa
- osaa soveltaa terveydenhoitajatyössä kehittämis-, innovaatio- ja tutkimusosaamista yhteiskunnan ja työelämän tarpeista lähtien kehittää terveydenhoitajatyötä aloitteellisesti ja innovatiivisesti
- osaa hyödyntää tulevaisuusorientoituneita hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen menetelmiä ja vahvistaa terveyden edistämisen osaamistaan
- osaa arvioida osaamistaan ja kehittää omaa toimintaansa
Content
- tulevaisuussuuntautunut kehittäminen hyvinvoinnin ja terveyden edistämisessä
- terveydenhoitajatyön kehittämistehtävän suunnittelu, toteutus ja arviointi näyttöön perustuen
- asiantuntijaviestintä ja ammatillinen näkyvyys terveydenhoitajatyössä
- toteutuu työelämäyhteistyönä terveydenhoitajatyön eri toimintaympäristöissä
Location and time
Pakolliset :
Orientaatio, aloitus (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Seminaarit:
Ideaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Suunnitelmaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Kehittämistyön toteuttaminen (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Julkistaminen (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Luennot ja seminaarit toteutuvat zoomissa.
Materials
Tarkentuu opintojakson alussa, moodle työtilassa.
Teaching methods
Aktivoiva luento
Pienryhmätehtävän ohjaus
Itsenäinen työskentely
Työpajat
Seminaarit: idea-, suunnitelma- ja julkistamisseminaarit
Employer connections
Toimitaan yhteistyössä työelämäkumppaneiden kanssa sekä hankeyhteistyössä ja HyMy-kylässä.
Exam schedules
Pakolliset :
Orientaatio, aloitus (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Seminaarit:
Ideaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Suunnitelmaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Kehittämistyön toteutus (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Julkistaminen (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Completion alternatives
Ei valinnaista suoritustapaa
Student workload
5 op = 135 h opiskelijan työtä
Aktivoiva luento 20t
Oppimistehtävät 20t
Pienryhmätyöskentely 7x6 = 42t
Seminaarit 3 x 4t = 12t
Itsenäinen opiskelu = 41t
Lisää tietoa Moodlen työtilassa.
Content scheduling
Ilmoitetaan myöhemmin moodle alustalla.
Further information
Pakollinen orientaatio opintojaksolle (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Luennot ja seminaarit toteutetaan zoomin välityksellä. Tarkasta lukujärjestyksestä linkki.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite "Osaamisen arviointikehikko".
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikehikon tasoa asiantuntija.
Assessment methods and criteria
Jatkuva arviointi, opiskelija osallistuu vastuullisesti opetukseen ja opiskeluun
Vertaisarviointi eli opponointi
Kirjallinen kehittämistyöraportti
Kehittämistyö arvioidaan 1-5
Prerequisites
Opiskelija voi valita terveydenhoitajatyön ammattiopintoja, kun hän on suorittanut hyväksytysti sairaanhoitotyön ammattiopintoihin sisältyvät teoriaopinnot ja vähintään harjoittelut sisätautien ja kirurgian toimintaympäristöissä, ellei opiskelijan HOPSissa ole toisin sovittu.
Enrollment
27.11.2023 - 10.12.2023
Timing
08.01.2024 - 10.05.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
2 op
RDI portion
5 op
Mode of delivery
60 % Contact teaching, 40 % Distance learning
Unit
School of Health Care
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Public Health Nursing
Teachers
- Henna Hertell
- Kati Ylikahri
Teacher in charge
Henna Hertell
Groups
-
SXQ20S1Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma päivä
Objective
- osaa tunnistaa hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen ajankohtaisia ja tulevaisuuden kehittämistarpeita
- osaa toteuttaa monitoimijuutta; julkisen, yksityisen, kolmannen sektorin sekä kansalaisten yhteistä toimintaa
- osaa soveltaa terveydenhoitajatyössä kehittämis-, innovaatio- ja tutkimusosaamista yhteiskunnan ja työelämän tarpeista lähtien kehittää terveydenhoitajatyötä aloitteellisesti ja innovatiivisesti
- osaa hyödyntää tulevaisuusorientoituneita hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen menetelmiä ja vahvistaa terveyden edistämisen osaamistaan
- osaa arvioida osaamistaan ja kehittää omaa toimintaansa
Content
- tulevaisuussuuntautunut kehittäminen hyvinvoinnin ja terveyden edistämisessä
- terveydenhoitajatyön kehittämistehtävän suunnittelu, toteutus ja arviointi näyttöön perustuen
- asiantuntijaviestintä ja ammatillinen näkyvyys terveydenhoitajatyössä
- toteutuu työelämäyhteistyönä terveydenhoitajatyön eri toimintaympäristöissä
Location and time
Pakolliset :
Orientaatio, aloitus (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Seminaarit:
Ideaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Suunnitelmaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Kehittämistyön toteuttaminen (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Julkistaminen (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Luennot ja seminaarit toteutuvat zoomissa.
Materials
Tarkentuu opintojakson alussa, moodle työtilassa.
Teaching methods
Aktivoiva luento
Pienryhmätehtävän ohjaus
Itsenäinen työskentely
Työpajat
Seminaarit: idea-, suunnitelma- ja julkistamisseminaarit
Employer connections
Toimitaan yhteistyössä työelämäkumppaneiden kanssa sekä hankeyhteistyössä ja HyMy-kylässä.
Exam schedules
Pakolliset :
Orientaatio, aloitus (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Seminaarit:
Ideaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Suunnitelmaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Kehittämistyön toteutus (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Julkistaminen (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Completion alternatives
Ei valinnaista suoritustapaa
Student workload
5 op = 135 h opiskelijan työtä
Aktivoiva luento 20t
Oppimistehtävät 20t
Pienryhmätyöskentely 7x6 = 42t
Seminaarit 3 x 4t = 12t
Itsenäinen opiskelu = 41t
Lisää tietoa Moodlen työtilassa.
Content scheduling
Ilmoitetaan myöhemmin moodle alustalla.
Further information
Pakollinen orientaatio opintojaksolle (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Luennot ja seminaarit toteutetaan zoomin välityksellä. Tarkasta lukujärjestyksestä linkki.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite "Osaamisen arviointikehikko".
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikehikon tasoa asiantuntija.
Assessment methods and criteria
Jatkuva arviointi, opiskelija osallistuu vastuullisesti opetukseen ja opiskeluun
Vertaisarviointi eli opponointi
Kirjallinen kehittämistyöraportti
Kehittämistyö arvioidaan 1-5
Prerequisites
Opiskelija voi valita terveydenhoitajatyön ammattiopintoja, kun hän on suorittanut hyväksytysti sairaanhoitotyön ammattiopintoihin sisältyvät teoriaopinnot ja vähintään harjoittelut sisätautien ja kirurgian toimintaympäristöissä, ellei opiskelijan HOPSissa ole toisin sovittu.