Planning the bachelor’s thesis and EnglishLaajuus (5 cr)
Code: SX00EP19
Credits
5 op
Objective
The students justify the starting points of their thesis from the point of view of developing their own professional field. The students cooperate in various work life networks with representatives, instructors and students of working life. They draw up a viable plan for the thesis based on critical information gathering and creative solutions. They act in accordance with the principles of professional and research ethics. The students use international research literature to draw up the plan. The students become acquainted with the reading and working with scientific texts and the practices of academic writing.
Content
The Bachelor's thesis process. The current development needs of the field. Cooperative negotiations with work life representatives, network-like work and peer support. Obtaining information while examining international research literature. Justified choice of work practices and methods. Method guidance, textual guidance and data acquisition. Communicating research and development activities. Drawing up a literary review and a preliminary research plan for their presentation at a seminar. Questions related to the research permit and the consent of the participants.
In English: learning the professional vocabulary. Reading and working on a scientific text.
Communicating the topic of the thesis in English.
Prerequisites
The following courses need to have been completed by the students: Basics of research and development and Advanced research and development.
Assessment criteria, satisfactory (1)
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, good (3)
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, excellent (5)
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, approved/failed
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Further information
The course includes 2 ECTS credit English studies.
The students of the early childhood education path will choose the topic of their thesis in the context of early childhood education.
Enrollment
06.05.2024 - 19.05.2024
Timing
12.08.2024 - 31.12.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Social Services
Teachers
- Jyrki Konkka
- Niina Pietilä
- Eveliina Korpela
- Minna Kalajoki
- Miia Ojanen
- hyvinvointi sosiaaliala
- Ulla Saukkonen
Groups
-
SXH22S1Sosiaalialan tutkinto-ohjelma päivä
Objective
Opiskelija perustelee opinnäytetyönsä lähtökohdat oman ammattialansa kehittämisen kannalta. Opiskelija toimii yhteistyössä erilaisissa työelämän verkostoissa työelämän edustajien, ohjaajien ja opiskelijoiden kanssa. Hän laatii opinnäytetyöstään toteuttamiskelpoisen suunnitelman, joka perustuu kriittiseen tiedonhankintaan ja luoviin ratkaisuihin. Hän toimii ammatti- ja tutkimuseettisten periaatteiden mukaisesti. Opiskelija käyttää suunnitelman laatimisessa kansainvälisen tason tutkimuskirjallisuutta. Opiskelija tutustuu tieteellisen tekstin lukemiseen ja työstämiseen sekä akateemisen kirjoittamisen käytänteisiin.
Content
Opinnäytetyöprosessi. Alan ajankohtaiset kehittämistarpeet. Yhteistyöneuvottelut työelämäedustajien kanssa, verkostomainen työskentely ja vertaistuki. Tiedonhankinta kansainvälisen tason tutkimuskirjallisuuteen perehtyen. Työtapojen ja menetelmien perusteltu valinta. Menetelmäohjaus, tekstinohjaus ja tiedonhankinta. Tutkimus- ja kehittämistoiminnan viestintä. Kirjallisuuskatsauksen ja alustavan tutkimussuunnitelman laatiminen ja niiden esittäminen seminaarissa. Tutkimuslupaan ja osallistujien suostumukseen liittyvät kysymykset.
Englannin osuus: Alan ammattisanaston hallinta. Tieteellisen tekstin lukeminen ja työstäminen. Opinnäytetyöhön liittyvästä teemasta viestiminen englanniksi.
Location and time
Opintojaksototeutus on tarkoitettu ensisijaisesti SXHH22S1 ryhmän opiskelijoille, jotka aloittavat opinnäytetyöprosessin (opinnäytetyön kirjoittamisen) syksyllä 2024.
AIKATAULUMUUTOKSET MAHDOLLISIA!
Opinnäytetyön ideointipaja 4.10. 9 - 11 (Miia Ojanen, Jyrki Konkka ja Niina Pietilä), pakollinen, Zoomissa
- ennen tapaamista perehtyminen kirjalliseen materiaalin opinnäytetyöprosessista
- Tapaamisessa ideoidaan opinnäytetyön aihetta tai kehitellään jo olemassa olevaa aihetta eteenpäin.
- Opinnäytetyön työelämäkumppanin ja sen hakemiseen liittyvää kehittelyä
Opinnäytetyön aloitus kampuksella 25.10. klo 10- 11.30 ( (Eveliina Korpela) ja klo 12.30 - 14.30 (Niina Pietilä ja Miia Ojanen)
- Info, opintojakson aloitus, opinnäytetyöprosessi, aikataulut
- Pakollinen läsnäolo
Opinnäytetyön tietoperustan kirjoittamisen aloitus: kirjallisuuskatsauksen ohjeet ja kertausta opinnäytetyön teoreettisesta viitekehyksestä 25.10.2024 klo 14.30 - 16.00 (Miia Ojanen) Pakollinen läsnäolo
Opinnäytetyön menetelmällisten valintojen perustelut, kriittinen ajattelu Jyrki Konkka 5.10.2024 klo 10 - 11.30 Myllypuro
OHJAUSPAJAT opiskelijoiden kysymysten pohjalta (Niina Pietilä, Jyrki Konkka ja Miia Ojanen)
Niina Pietilä 30.10.2024 09.00 - 10.00 /Z oomissa
Miia Ojanen 6.11.2024 klo 11.00-12.00/Zoomissa
Jyrki Konkka 13.11.2024 klo 11.30 - 13/ Zoom
Opiskelija osallistuu vähintään yhteen pajaan.
SEMINAARITYÖSKENTELY (pakollinen läsnäolo)
Suunnitteluseminaari 4.ja/tai 5.12.2024
ENGLANNIN OPETUS / Minna Kalajoki lähiopetus kampuksella
opetus 20.9. klo 12:30-14:00
esitykset 24.10. klo 8:30-16:00
TEKSTINOHJAUSPAJAT / Eveliina Korpelan tekstinohjauspajat ovat Zoomissa. Valitse omaan aikatauluusi sopivimmat pajat!
ke 30.10. klo 16.15 - 17.45 Lähteiden hyödyntäminen ja viittaustekniikka
ke 6.11. klo 16.15 - 17.45 Opinnäytetyön rakenne ja aineiston kuljettaminen osana tekstiä
ke 20.11. klo 16.15 - 17.45 Opinnäytetyön rakenne ja aineiston kuljettaminen osana tekstiä
ke 27.11. klo 16.15 – 17.45 Lähteiden hyödyntäminen ja viittaustekniikka
ke 4.12. klo 16.15 – 17.45 Kirjoittamisen blokit ja niiden
Huom. tarjolla myös muut kaikille Metropolian opiskelijoille avoimet tekstinohjauksen pajat (aikataulut tarkentuvat)
TIEDONHAKUPAJAT/ kirjasto
- aikataulut tarkentuvat
Teaching methods
Lähiopetus
Työpajat
Seminaarityöskentely
Itsenäinen työskentely
Further information
Esitietovaatimukset: Opiskelijalla on suoritettuna seuraavat opintojaksot:
- Asiantuntijaviestintä ja tieteellinen kirjoittaminen,
- Tutkimus- ja kehittämistoiminnan perusteet
- Tutkimus- ja kehittämistoiminnan syventävät opinnot on joko suoritettu tai ne suoritetaan samaan aikaan opinnäytetyön kirjoittamisen aloittamisen kanssa.
Huomioithan, että opinnäytetyön tekeminen jatkuu keväällä 2025 kahdella seuraavalla opinnäytetyön opintojaksolla.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, good (3)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, excellent (5)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, approved/failed
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Prerequisites
Opiskelijalla on suoritettuna seuraavat opintojaksot: Asiantuntijaviestintä ja akateeminen kirjoittaminen, Tutkimus- ja kehittämistoiminnan perusteet sekä Tutkimus- ja kehittämistoiminnan syventävät opinnot.
Further information
Opintojaksoon sisältyy 2 op englannin kielen opiskelua.
Varhaiskasvatuspolun opiskelija tekee opinnäytetyönsä varhaiskasvatukseen liittyvästä aiheesta.
Enrollment
06.05.2024 - 19.05.2024
Timing
12.08.2024 - 31.12.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- English
Seats
0 - 40
Degree programmes
- Social Services (in English)
Teachers
- Jyrki Konkka
- Katja Ihamäki
- Niina Pietilä
- Minna Kalajoki
- Miia Ojanen
- Tiina Lehto-Lundén
- hyvinvointi sosiaaliala
- Jukka Törnroos
Groups
-
SXG22S1Degree Programme in Social Services päivä
Objective
Opiskelija perustelee opinnäytetyönsä lähtökohdat oman ammattialansa kehittämisen kannalta. Opiskelija toimii yhteistyössä erilaisissa työelämän verkostoissa työelämän edustajien, ohjaajien ja opiskelijoiden kanssa. Hän laatii opinnäytetyöstään toteuttamiskelpoisen suunnitelman, joka perustuu kriittiseen tiedonhankintaan ja luoviin ratkaisuihin. Hän toimii ammatti- ja tutkimuseettisten periaatteiden mukaisesti. Opiskelija käyttää suunnitelman laatimisessa kansainvälisen tason tutkimuskirjallisuutta. Opiskelija tutustuu tieteellisen tekstin lukemiseen ja työstämiseen sekä akateemisen kirjoittamisen käytänteisiin.
Content
Opinnäytetyöprosessi. Alan ajankohtaiset kehittämistarpeet. Yhteistyöneuvottelut työelämäedustajien kanssa, verkostomainen työskentely ja vertaistuki. Tiedonhankinta kansainvälisen tason tutkimuskirjallisuuteen perehtyen. Työtapojen ja menetelmien perusteltu valinta. Menetelmäohjaus, tekstinohjaus ja tiedonhankinta. Tutkimus- ja kehittämistoiminnan viestintä. Kirjallisuuskatsauksen ja alustavan tutkimussuunnitelman laatiminen ja niiden esittäminen seminaarissa. Tutkimuslupaan ja osallistujien suostumukseen liittyvät kysymykset.
Englannin osuus: Alan ammattisanaston hallinta. Tieteellisen tekstin lukeminen ja työstäminen. Opinnäytetyöhön liittyvästä teemasta viestiminen englanniksi.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, good (3)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, excellent (5)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, approved/failed
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Prerequisites
Opiskelijalla on suoritettuna seuraavat opintojaksot: Asiantuntijaviestintä ja akateeminen kirjoittaminen, Tutkimus- ja kehittämistoiminnan perusteet sekä Tutkimus- ja kehittämistoiminnan syventävät opinnot.
Further information
Opintojaksoon sisältyy 2 op englannin kielen opiskelua.
Varhaiskasvatuspolun opiskelija tekee opinnäytetyönsä varhaiskasvatukseen liittyvästä aiheesta.
Enrollment
27.11.2023 - 10.12.2023
Timing
08.01.2024 - 26.05.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Social Services
Teachers
- Jyrki Konkka
- Markus Neuvonen
- Katja Ihamäki
- Niina Pietilä
- Eveliina Korpela
- Minna Kalajoki
- Taina Valkeapää
- Miia Ojanen
- Laura Holmi
- hyvinvointi sosiaaliala
- Ulla Saukkonen
- Taina Konttinen
Groups
-
SXH22K1Sosiaalialan tutkinto-ohjelma päivä
-
SXH22K2Sosiaalialan tutkinto-ohjelma, monimuoto
Objective
Opiskelija perustelee opinnäytetyönsä lähtökohdat oman ammattialansa kehittämisen kannalta. Opiskelija toimii yhteistyössä erilaisissa työelämän verkostoissa työelämän edustajien, ohjaajien ja opiskelijoiden kanssa. Hän laatii opinnäytetyöstään toteuttamiskelpoisen suunnitelman, joka perustuu kriittiseen tiedonhankintaan ja luoviin ratkaisuihin. Hän toimii ammatti- ja tutkimuseettisten periaatteiden mukaisesti. Opiskelija käyttää suunnitelman laatimisessa kansainvälisen tason tutkimuskirjallisuutta. Opiskelija tutustuu tieteellisen tekstin lukemiseen ja työstämiseen sekä akateemisen kirjoittamisen käytänteisiin.
Content
Opinnäytetyöprosessi. Alan ajankohtaiset kehittämistarpeet. Yhteistyöneuvottelut työelämäedustajien kanssa, verkostomainen työskentely ja vertaistuki. Tiedonhankinta kansainvälisen tason tutkimuskirjallisuuteen perehtyen. Työtapojen ja menetelmien perusteltu valinta. Menetelmäohjaus, tekstinohjaus ja tiedonhankinta. Tutkimus- ja kehittämistoiminnan viestintä. Kirjallisuuskatsauksen ja alustavan tutkimussuunnitelman laatiminen ja niiden esittäminen seminaarissa. Tutkimuslupaan ja osallistujien suostumukseen liittyvät kysymykset.
Englannin osuus: Alan ammattisanaston hallinta. Tieteellisen tekstin lukeminen ja työstäminen. Opinnäytetyöhön liittyvästä teemasta viestiminen englanniksi.
Location and time
Opintojaksototeutus on tarkoitettu ensisijaisesti SXH22K1 ja SXH22K2 ryhmien opiskelijoille, jotka aloittavat opinnäytetyöprosessin (opinnäytetyön kirjoittamisen) keväällä 2024.
AIKATAULUMUUTOKSET MAHDOLLISIA!
Opinnäytetyön ideointipaja 1.3.2024 klo 13.30 - 15 (Miia Ojanen ja Niina Pietilä), pakollinen
- ennen tapaamista perehtyminen kirjalliseen materiaalin opinnäytetyöprosessista
- Tapaamisessa ideoidaan opinnäytetyön aihetta tai kehitellään jo olemassa olevaa aihetta eteenpäin.
- Opinnäytetyön työelämäkumppanin ja sen hakemiseen liittyvää kehittelyä
Opinnäytetyön aloitus kampuksella to 21.3.2024 klo 12 - 13.30 (Niina Pietilä ja Miia Ojanen) ja klo 14-15.30 (Eveliina Korpela)
- Info, opintojakson aloitus, opinnäytetyöprosessi, aikataulut
- Pakollinen läsnäolo
Opinnäytetyön tietoperustan kirjoittamisen aloitus: kirjallisuuskatsauksen ohjeet ja kertausta opinnäytetyön teoreettisesta viitekehyksestä (Zoom) 22.3.2024 12.45 - 14.15 (Miia Ojanen) Pakollinen läsnäolo
Hanke-esittelyt (Zoom) 3.4.2023 klo 9 - 10 (Niina Pietilä)
Pakollinen läsnäolo, jos ei ole opinnäytetyöaihetta
Opinnäytetyön menetelmällisten valintojen perustelut, kriittinen ajattelu 17.4. 10.15 - 11.45 (lähiopetus kampuksella) Jyrki Konkka
OHJAUSPAJAT opiskelijoiden kysymysten pohjalta (Niina Pietilä, Jyrki Konkka ja Miia Ojanen)
ti 26.3.klo 13 - 14.30 Niina Pietilä /Zoomissa
ti 2.4. klo 10.15 - 11.45 Jyrki Konkka/ Zoom
to 11.4 klo 12-13.30 Miia Ojanen/Zoomissa
Opiskelija osallistuu vähintään yhteen pajaan.
SEMINAARITYÖSKENTELY (pakollinen läsnäolo)
• 21. tai 22.5.2024 Suunnitteluseminaari
ENGLANNIN OPETUS / Minna Kalajoki lähiopetus kampuksella
ma 25.3.2024 klo 9.00 - 10.30
esitykset 26.4.2024 klo 8.30 -16.00
TEKSTINOHJAUSPAJAT / Eveliina Korpelan tekstinohjauspajat ovat Zoomissa
ke 10.4. klo 16.15 – 17.45 Lähteiden hyödyntäminen ja viittaustekniikka
ke 24.4. klo 16.15 – 17.45 Lähteiden hyödyntäminen ja viittaustekniikka
ke 8.5. klo 12.45 – 14.15 Opinnäytetyön rakenne ja aineiston kuljettaminen osana tekstiä
ke 15.5. klo 16.15 - 17.45 Kirjoittamisen blokit ja niiden purkaminen
Huom. tarjolla myös muut kaikille Metropolian opiskelijoille avoimet tekstinohjauksen pajat (aikataulut tarkentuvat)
TIEDONHAKUPAJAT/ kirjasto
- aikataulut tarkentuvat
Teaching methods
Lähiopetus
Työpajat
Seminaarityöskentely
Itsenäinen työskentely
Student workload
135 h
Further information
Esitietovaatimukset: Opiskelijalla on suoritettuna seuraavat opintojaksot:
- Asiantuntijaviestintä ja tieteellinen kirjoittaminen,
- Tutkimus- ja kehittämistoiminnan perusteet
- Tutkimus- ja kehittämistoiminnan syventävät opinnot.
Huomioithan, että opinnäytetyön tekeminen jatkuu syksyllä 2024 kahdella seuraavalla opinnäytetyön opintojaksolla.
AIKATAULUMUUTOKSET MAHDOLLISIA!
Opinnäytetyön ideointipaja 1.3.2024 klo 13.30 - 15 (Miia Ojanen ja Niina Pietilä), pakollinen
- ennen tapaamista perehtyminen kirjalliseen materiaalin opinnäytetyöprosessista
- Tapaamisessa ideoidaan opinnäytetyön aihetta tai kehitellään jo olemassa olevaa aihetta eteenpäin.
- Opinnäytetyön työelämäkumppanin ja sen hakemiseen liittyvää kehittelyä
Opinnäytetyön aloitus kampuksella to 21.3.2024 klo 12 - 13.30 (Niina Pietilä ja Miia Ojanen) ja klo 14-15.30 (Eveliina Korpela)
- Info, opintojakson aloitus, opinnäytetyöprosessi, aikataulut
- Pakollinen läsnäolo
Opinnäytetyön tietoperustan kirjoittamisen aloitus: kirjallisuuskatsauksen ohjeet ja kertausta opinnäytetyön teoreettisesta viitekehyksestä (Zoom) 22.3.2024 12.45 - 14.15 (Miia Ojanen) Pakollinen läsnäolo
Hanke-esittelyt (Zoom) 3.4.2023 klo 9 - 10 (Niina Pietilä)
Pakollinen läsnäolo, jos ei ole opinnäytetyöaihetta
Opinnäytetyön menetelmällisten valintojen perustelut, kriittinen ajattelu 17.4. 10.15 - 11.45 (lähiopetus kampuksella) Jyrki Konkka
OHJAUSPAJAT opiskelijoiden kysymysten pohjalta (Niina Pietilä, Jyrki Konkka ja Miia Ojanen)
ti 26.3.klo 13 - 14.30 Niina Pietilä /Zoomissa
ti 2.4. klo 10.15 - 11.45 Jyrki Konkka/ Zoom
to 11.4 klo 12-13.30 Miia Ojanen/Zoomissa
Opiskelija osallistuu vähintään yhteen pajaan.
SEMINAARITYÖSKENTELY (pakollinen läsnäolo)
• 21. tai 22.5.2024 Suunnitteluseminaari
ENGLANNIN OPETUS / Minna Kalajoki lähiopetus kampuksella
ma 25.3.2024 klo 9.00 - 10.30
esitykset 26.4.2024 klo 8.30 -16.00
TEKSTINOHJAUSPAJAT / Eveliina Korpelan tekstinohjauspajat ovat Zoomissa
ke 10.4. klo 16.15 – 17.45 Lähteiden hyödyntäminen ja viittaustekniikka
ke 24.4. klo 16.15 – 17.45 Lähteiden hyödyntäminen ja viittaustekniikka
ke 8.5. klo 12.45 – 14.15 Opinnäytetyön rakenne ja aineiston kuljettaminen osana tekstiä
ke 15.5. klo 16.15 - 17.45 Kirjoittamisen blokit ja niiden purkaminen
Huom. tarjolla myös muut kaikille Metropolian opiskelijoille avoimet tekstinohjauksen pajat (aikataulut tarkentuvat)
TIEDONHAKUPAJAT/ kirjasto
- aikataulut tarkentuvat
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, good (3)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, excellent (5)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, approved/failed
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Prerequisites
Opiskelijalla on suoritettuna seuraavat opintojaksot: Asiantuntijaviestintä ja akateeminen kirjoittaminen, Tutkimus- ja kehittämistoiminnan perusteet sekä Tutkimus- ja kehittämistoiminnan syventävät opinnot.
Further information
Opintojaksoon sisältyy 2 op englannin kielen opiskelua.
Varhaiskasvatuspolun opiskelija tekee opinnäytetyönsä varhaiskasvatukseen liittyvästä aiheesta.
Enrollment
02.05.2023 - 14.05.2023
Timing
01.08.2023 - 31.12.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Social Services
Teachers
- Katarina Groop
- Jyrki Konkka
- Markus Neuvonen
- Niina Pietilä
- Eveliina Korpela
- Minna Kalajoki
- Taina Valkeapää
- Miia Ojanen
- hyvinvointi sosiaaliala
- Ulla Saukkonen
- Taina Konttinen
Groups
-
SXH21S1Sosiaalialan tutkinto-ohjelma päivä
Objective
Opiskelija perustelee opinnäytetyönsä lähtökohdat oman ammattialansa kehittämisen kannalta. Opiskelija toimii yhteistyössä erilaisissa työelämän verkostoissa työelämän edustajien, ohjaajien ja opiskelijoiden kanssa. Hän laatii opinnäytetyöstään toteuttamiskelpoisen suunnitelman, joka perustuu kriittiseen tiedonhankintaan ja luoviin ratkaisuihin. Hän toimii ammatti- ja tutkimuseettisten periaatteiden mukaisesti. Opiskelija käyttää suunnitelman laatimisessa kansainvälisen tason tutkimuskirjallisuutta. Opiskelija tutustuu tieteellisen tekstin lukemiseen ja työstämiseen sekä akateemisen kirjoittamisen käytänteisiin.
Content
Opinnäytetyöprosessi. Alan ajankohtaiset kehittämistarpeet. Yhteistyöneuvottelut työelämäedustajien kanssa, verkostomainen työskentely ja vertaistuki. Tiedonhankinta kansainvälisen tason tutkimuskirjallisuuteen perehtyen. Työtapojen ja menetelmien perusteltu valinta. Menetelmäohjaus, tekstinohjaus ja tiedonhankinta. Tutkimus- ja kehittämistoiminnan viestintä. Kirjallisuuskatsauksen ja alustavan tutkimussuunnitelman laatiminen ja niiden esittäminen seminaarissa. Tutkimuslupaan ja osallistujien suostumukseen liittyvät kysymykset.
Englannin osuus: Alan ammattisanaston hallinta. Tieteellisen tekstin lukeminen ja työstäminen. Opinnäytetyöhön liittyvästä teemasta viestiminen englanniksi.
Location and time
Opintojaksototeutus on tarkoitettu ensisijaisesti SXH21S1 ryhmän opiskelijoille, jotka aloittavat opinnäytetyöprosessin (opinnäytetyön kirjoittamisen) loppusyksyllä 2023.
Ennakkoinfo keväällä ennen syksyn ilmoittautumisia: kokonaiskäsitys opinnäytetyöprosessista, vaaditut suoritukset
25.10. 10.30 - 11.45 (Eveliina Korpela) ja 12.45 - 14.15 Aloitus kampuksella (Niina Pietilä, Miia Ojanen)
-Info, opintojakson aloitus, opinnäytetyöprosessi, aikataulut
-Pakollinen läsnäolo
to 26.10 klo 12.45-14.15 Kirjallisuuskatsauksen ohjeet, opinnäytetyön teoreettinen viitekehys (Miia Ojanen) Pakollinen läsnäolo
7.11. klo 13 - 14.30 Hanke-esittelyt (Zoom) (Niina Pietilä)
- Pakollinen läsnäolo, jos ei työelämäkumppania
to 12.12. klo 10.00-11.30 (lähiopetus kampuksella) Opinnäytetyön menetelmällisten valintojen perustelut, kriittinen ajattelu Jyrki Konkka
OHJAUSPAJAT opiskelijoiden kysymysten pohjalta (Niina Pietilä, Jyrki Konkka ja Miia Ojanen)
ti 31.10 klo 10.15-11.45 Miia Ojanen/Zoomissa
pe 10.11. klo 12.30 - 14 Niina Pietilä /Zoomissa
ti 21.11. klo 10.15-11.45 Jyrki Konkka
Opiskelija osallistuu vähintään yhteen pajaan.
SEMINAARITYÖSKENTELY (pakollinen läsnäolo)
• suunnitteluseminaari 4.12. ja/tai 5.12.2023
• 10.1.2024 seminaariryhmän ohjaustapaaminen
• 7.3.2024 ja/tai 8.3.2024 työskentelyseminaari
ENGLANNIN OPETUS / Minna Kalajoki lähiopetus kampuksella
pe 27.10. klo 10.00 - 11.30
ma 27.11. klo 8.30 - 16 esitykset
TEKSTINOHJAUSPAJAT / Eveliina Korpela, pajat Zoomissa
ke 6.9. klo 16.15 – 17.45 Lähteiden hyödyntäminen ja viittaustekniikka
ke 20.9. klo 16.15 – 17.45 Lähteiden hyödyntäminen ja viittaustekniikka
ke 1.11. klo 12.45 – 14.15 Opinnäytetyön rakenne ja aineiston kuljettaminen osana tekstiä
ke 15.11. klo 16.15 - 17.45 Kirjoittamisen blokit ja niiden purkaminen
ke 29.11. klo 12.45 – 14.15 Opinnäytetyön rakenne ja aineiston kuljettaminen osana tekstiä
ke 29.11. klo 14.30 – 16.00 Lähteiden hyödyntäminen ja viittaustekniikka
ke 13.12. klo 16.15 - 17.45 Kirjoittamisen blokit ja niiden purkaminen
Huom. tarjolla myös muut kaikille Metropolian opiskelijoille avoimet tekstinohjauksen pajat (aikataulut tarkentuvat)
TIEDONHAKUPAJAT/ kirjasto
- aikataulut tarkentuvat
Teaching methods
Lähiopetus
Työpajat
Seminaarityöskentely
Itsenäinen työskentely
Student workload
135 h
Further information
Esitietovaatimukset: Opiskelijalla on suoritettuna seuraavat opintojaksot:
- Asiantuntijaviestintä ja tieteellinen kirjoittaminen,
- Tutkimus- ja kehittämistoiminnan perusteet
- Tutkimus- ja kehittämistoiminnan syventävät opinnot.
Ennakkoinfo videona keväällä ennen syksyn ilmoittautumisia: kokonaiskäsitys opinnäytetyöprosessista, vaaditut suoritukset
25.10. 10.30 - 11.45 (Eveliina Korpela) ja 12.45 - 14.15 Aloitus kampuksella (Niina Pietilä, Miia Ojanen)
-Info, opintojakson aloitus, opinnäytetyöprosessi, aikataulut
-Pakollinen läsnäolo
to 26.10 klo 12.45-14.15 Kirjallisuuskatsauksen ohjeet, opinnäytetyön teoreettinen viitekehys (Miia Ojanen) Pakollinen läsnäolo
7.11. klo 13 - 14.30 Hanke-esittelyt (Zoom) (Niina Pietilä)
- Pakollinen läsnäolo, jos ei työelämäkumppania
to 12.12. klo 10.00-11.30 (lähiopetus kampuksella) Opinnäytetyön menetelmällisten valintojen perustelut, kriittinen ajattelu Jyrki Konkka
OHJAUSPAJAT opiskelijoiden kysymysten pohjalta (Niina Pietilä, Jyrki Konkka ja Miia Ojanen)
ti 31.10 klo 10.15-11.45 Miia Ojanen/Zoomissa
pe 10.11. klo 12.30 - 14 Niina Pietilä /Zoomissa
ti 21.11. klo 10.15-11.45 Jyrki Konkka
Opiskelija osallistuu vähintään yhteen pajaan.
SEMINAARITYÖSKENTELY (pakollinen läsnäolo)
• suunnitteluseminaari 4.12. ja/tai 5.12.2023
- 10.1.2024 seminaariryhmän ohjaustapaaminen
•-7.3.2024 ja/tai 8.3.2024 työskentelyseminaari
ENGLANNIN OPETUS / Minna Kalajoki lähiopetus kampuksella
pe 27.10. klo 10.00 - 11.30
ma 27.11. klo 8.30 - 16 esitykset
TEKSTINOHJAUSPAJAT / Eveliina Korpela, pajat Zoomissa
ke 6.9. klo 16.15 – 17.45 Lähteiden hyödyntäminen ja viittaustekniikka
ke 20.9. klo 16.15 – 17.45 Lähteiden hyödyntäminen ja viittaustekniikka
ke 1.11. klo 12.45 – 14.15 Opinnäytetyön rakenne ja aineiston kuljettaminen osana tekstiä
ke 15.11. klo 16.15 - 17.45 Kirjoittamisen blokit ja niiden purkaminen
ke 29.11. klo 12.45 – 14.15 Opinnäytetyön rakenne ja aineiston kuljettaminen osana tekstiä
ke 29.11. klo 14.30 – 16.00 Lähteiden hyödyntäminen ja viittaustekniikka
ke 13.12. klo 16.15 - 17.45 Kirjoittamisen blokit ja niiden purkaminen
Huom. tarjolla myös muut kaikille Metropolian opiskelijoille avoimet tekstinohjauksen pajat (aikataulut tarkentuvat)
TIEDONHAKUPAJAT/ kirjasto
- aikataulut tarkentuvat
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, good (3)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, excellent (5)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, approved/failed
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Prerequisites
Opiskelijalla on suoritettuna seuraavat opintojaksot: Asiantuntijaviestintä ja akateeminen kirjoittaminen, Tutkimus- ja kehittämistoiminnan perusteet sekä Tutkimus- ja kehittämistoiminnan syventävät opinnot.
Further information
Opintojaksoon sisältyy 2 op englannin kielen opiskelua.
Varhaiskasvatuspolun opiskelija tekee opinnäytetyönsä varhaiskasvatukseen liittyvästä aiheesta.
Enrollment
02.05.2023 - 14.05.2023
Timing
01.08.2023 - 31.12.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- English
Degree programmes
- Social Services (in English)
Teachers
- Jyrki Konkka
- Niina Pietilä
- Minna Kalajoki
- Laura Holmi
- Miia Ojanen
- Tiina Lehto-Lundén
- Jukka Törnroos
Groups
-
SXG21S1Degree Programme in Social Services päivä
Objective
Opiskelija perustelee opinnäytetyönsä lähtökohdat oman ammattialansa kehittämisen kannalta. Opiskelija toimii yhteistyössä erilaisissa työelämän verkostoissa työelämän edustajien, ohjaajien ja opiskelijoiden kanssa. Hän laatii opinnäytetyöstään toteuttamiskelpoisen suunnitelman, joka perustuu kriittiseen tiedonhankintaan ja luoviin ratkaisuihin. Hän toimii ammatti- ja tutkimuseettisten periaatteiden mukaisesti. Opiskelija käyttää suunnitelman laatimisessa kansainvälisen tason tutkimuskirjallisuutta. Opiskelija tutustuu tieteellisen tekstin lukemiseen ja työstämiseen sekä akateemisen kirjoittamisen käytänteisiin.
Content
Opinnäytetyöprosessi. Alan ajankohtaiset kehittämistarpeet. Yhteistyöneuvottelut työelämäedustajien kanssa, verkostomainen työskentely ja vertaistuki. Tiedonhankinta kansainvälisen tason tutkimuskirjallisuuteen perehtyen. Työtapojen ja menetelmien perusteltu valinta. Menetelmäohjaus, tekstinohjaus ja tiedonhankinta. Tutkimus- ja kehittämistoiminnan viestintä. Kirjallisuuskatsauksen ja alustavan tutkimussuunnitelman laatiminen ja niiden esittäminen seminaarissa. Tutkimuslupaan ja osallistujien suostumukseen liittyvät kysymykset.
Englannin osuus: Alan ammattisanaston hallinta. Tieteellisen tekstin lukeminen ja työstäminen. Opinnäytetyöhön liittyvästä teemasta viestiminen englanniksi.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, good (3)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, excellent (5)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, approved/failed
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Prerequisites
Opiskelijalla on suoritettuna seuraavat opintojaksot: Asiantuntijaviestintä ja akateeminen kirjoittaminen, Tutkimus- ja kehittämistoiminnan perusteet sekä Tutkimus- ja kehittämistoiminnan syventävät opinnot.
Further information
Opintojaksoon sisältyy 2 op englannin kielen opiskelua.
Varhaiskasvatuspolun opiskelija tekee opinnäytetyönsä varhaiskasvatukseen liittyvästä aiheesta.