Skip to main content

Everyday Life of Families and Children in Finnish SocietyLaajuus (5 cr)

Code: SX00BZ93

Credits

5 op

Objective

Students will understand the diversity of childhood and family life as a social phenomenon. They will identify the components of child and family welfare as well as the conceptual changes of childhood and the child in Finnish society. They will understand the importance of childhood for supporting inclusion and preventing social exclusion.

Content

Components of child and family welfare. Social integration, poverty, exclusion and marginalization from a child-hood point of view. Forms of early support. A resource-based perspective.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Assessment:
Assessment criteria as the attachment of the curriculum.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.

Assessment criteria, approved/failed

Assessment:
Assessment criteria see the attachment.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.

Enrollment

29.11.2021 - 12.12.2021

Timing

13.12.2021 - 22.05.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Wellbeing

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
  • English
Seats

0 - 15

Degree programmes
  • Social Services (in English)
  • Social Services
Teachers
  • Satu Hakanen
  • hyvinvointi sosiaaliala
Groups
  • VAKAS21
    Varhaiskasvatuksen polku sosionomeille

Objective

Opiskelija ymmärtää lapsuuden ja perheen arjen monimuotoisuuden ja tunnistaa lapsen ja perheiden hyvinvoinnin osatekijät. Opiskelija tunnistaa lapsuuden ja lapsikäsityksen muuttumisen suomalaisessa yhteiskunnassa. Hän ymmärtää lapsuuden merkityksen osallisuuden tukemisessa ja syrjäytymisen ehkäisyssä.

Content

Lapsen ja perheen hyvinvoinnin osatekijät. Sosiaalinen integraatio, köyhyys, syrjäytyminen ja marginalisaatio lapsuuden näkökulmasta. Varhaisen tukemisen muodot. Voimavaralähtöinen näkökulma.

Materials

Törrönen, Maritta, 2012; Onni on joka päivä : Lapsiperheen arki ja hyvinvointi

Kalliala, M. 2011. Look at me! Does the adult truly see and respond to the child in Finnish day-care centres? European Early Childhood Education Research Journal, 19(2), 237-253.

Materiaali ilmoitetaan tehtävässä.

Teaching methods

Itsenäinen opiskelu

Kenttätehtävä/oppimistehtävä (haastattelu)

Student workload

5x27 h =135 h

Content scheduling

Itsenäinen tehtävä,
palautus viimm. 31.1.2022.

Further information

Itsenäiseen työskentelyyn tulee varata myös aikaa.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Assessment criteria, approved/failed

Arviointi:
Arviointikriteerit ks liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Assessment methods and criteria

Kenttätehtävä/oppimistehtävä


Metropolian yleiset arviointikriteerit