Skip to main content

Childhood Growth and DevelopmentLaajuus (5 cr)

Code: SX00BO80

Credits

5 op

Objective

Students will become familiar with the various stages of human development and the factors affecting them: early childhood, childhood, adolescence, adulthood and old age. Students will learn the basic knowledge of childhood development.

Content

The key development theories related to early childhood development. Physical, psychological, cognitive and social development and growth in childhood.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Assessment:
Assessment criteria as the attachment of the curriculum.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.

Assessment criteria, approved/failed

Assessment:
Assessment criteria see the attachment.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.

Enrollment

29.11.2021 - 12.12.2021

Timing

13.12.2021 - 22.05.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Wellbeing

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
  • English
Seats

0 - 15

Degree programmes
  • Social Services (in English)
  • Social Services
Teachers
  • Sylvia Hakari
  • Satu Hakanen
  • hyvinvointi sosiaaliala
Groups
  • VAKAS21
    Varhaiskasvatuksen polku sosionomeille

Objective

Opiskelija tuntee ihmisen kasvun ja kehityksen vaiheet (varhaislapsuuden, lapsuuden, nuoruuden, aikuisuuden ja vanhuuden) ja osaa eritellä niihin vaikuttavia tekijöitä. Opiskelijalla on perustiedot lapsen kehitysvaiheista ja lapsen kehityksen etenemisestä.

Content

Keskeisiä kehitysteorioita, joka liittyvät lapsen varhaiskehitykseen. Ihmisen fyysinen, psyykkinen, kognitiivinen ja sosiaalinen kehitys ja kasvu lapsuudessa.

Location and time

-

Materials

Kirjasta Nurmi,J.-E., Ahonen, T., Lyytinen, H., Lyytinen, P., Pulkkinen, L. ja Ruoppila, I. Ihmisen psykologinen kehitys -> ennen vuotta 2014 ilmestyneistä painoksista sivut 10-123 (sisällöllisesti varhaislapsuus ja keskilapsuus). Uusimmasta vuonna 2014 ilmestyneestä painoksesta s.14-112 JA 115-129. JA 139-141.

Santrock, John W.(2009). Child development. McGraw Hill. Sections 2 and 4, pages 51-178 and 303-41

Teaching methods

Oppimistehtävä.
Havainnointitehtävä.
Itsenäistä työskentelyä.

Employer connections

Vierailukäynti varhaiskasvatuksessa

Exam schedules

-

International connections

Ei

Completion alternatives

Ei

Student workload

27 h/ opintopiste = 135h

Content scheduling

itsenäistä työtä, tehtävän palautus 31.1.2022

Further information

Itsenäinen opintotehtävä.
Palautus 31.1.2022.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Assessment criteria, approved/failed

Arviointi:
Arviointikriteerit ks liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Assessment methods and criteria

Oppimistehtävän hyväksytty suoritus.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Assessment criteria, good (3-4)

Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Assessment criteria, excellent (5)

Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.