Childhood Growth and DevelopmentLaajuus (5 cr)
Code: SX00BO80
Credits
5 op
Objective
Students will become familiar with the various stages of human development and the factors affecting them: early childhood, childhood, adolescence, adulthood and old age. Students will learn the basic knowledge of childhood development.
Content
The key development theories related to early childhood development. Physical, psychological, cognitive and social development and growth in childhood.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Assessment:
Assessment criteria as the attachment of the curriculum.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.
Assessment criteria, approved/failed
Assessment:
Assessment criteria see the attachment.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.
Enrollment
29.11.2021 - 12.12.2021
Timing
13.12.2021 - 22.05.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
- English
Seats
0 - 15
Degree programmes
- Social Services (in English)
- Social Services
Teachers
- Sylvia Hakari
- Satu Hakanen
- hyvinvointi sosiaaliala
Groups
-
VAKAS21Varhaiskasvatuksen polku sosionomeille
Objective
Opiskelija tuntee ihmisen kasvun ja kehityksen vaiheet (varhaislapsuuden, lapsuuden, nuoruuden, aikuisuuden ja vanhuuden) ja osaa eritellä niihin vaikuttavia tekijöitä. Opiskelijalla on perustiedot lapsen kehitysvaiheista ja lapsen kehityksen etenemisestä.
Content
Keskeisiä kehitysteorioita, joka liittyvät lapsen varhaiskehitykseen. Ihmisen fyysinen, psyykkinen, kognitiivinen ja sosiaalinen kehitys ja kasvu lapsuudessa.
Location and time
-
Materials
Kirjasta Nurmi,J.-E., Ahonen, T., Lyytinen, H., Lyytinen, P., Pulkkinen, L. ja Ruoppila, I. Ihmisen psykologinen kehitys -> ennen vuotta 2014 ilmestyneistä painoksista sivut 10-123 (sisällöllisesti varhaislapsuus ja keskilapsuus). Uusimmasta vuonna 2014 ilmestyneestä painoksesta s.14-112 JA 115-129. JA 139-141.
Santrock, John W.(2009). Child development. McGraw Hill. Sections 2 and 4, pages 51-178 and 303-41
Teaching methods
Oppimistehtävä.
Havainnointitehtävä.
Itsenäistä työskentelyä.
Employer connections
Vierailukäynti varhaiskasvatuksessa
Exam schedules
-
International connections
Ei
Completion alternatives
Ei
Student workload
27 h/ opintopiste = 135h
Content scheduling
itsenäistä työtä, tehtävän palautus 31.1.2022
Further information
Itsenäinen opintotehtävä.
Palautus 31.1.2022.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, approved/failed
Arviointi:
Arviointikriteerit ks liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment methods and criteria
Oppimistehtävän hyväksytty suoritus.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, good (3-4)
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, excellent (5)
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.