Development Project on Promotion of Sexual and Reproductive HealthLaajuus (5 cr)
Code: SX00EA91
Credits
5 op
Objective
Students
- are able to contribute to the development process of their field
- are able to use evidence-based methods in the midwifery practice and its development
- are able to participate in the discussion on midwifery as experts of their field
Content
- Expertise in midwifery
- Use of evidence-based methods in the promotion of sexual and reproductive health
- Development of women-centered care models and services
- Identifying needs to promote sexual and reproductive health
- Networking with other professional groups
- Expert communication and professional visibility
- Development processes of midwifery
Prerequisites
Women’s Health and Sexual Health Promotion
Midwifery Care during Pregnancy and Childbirth 2
Clinical Practice in Midwifery 1-3
Assessment criteria, satisfactory (1)
See the attachment "Framework for evaluation criteria of competence"
Evaluation criteria expert level is used.
Assessment criteria, good (3)
See the attachment "Framework for evaluation criteria of competence"
Evaluation criteria expert level is used.
Assessment criteria, excellent (5)
See the attachment "Framework for evaluation criteria of competence"
Evaluation criteria expert level is used.
Assessment criteria, approved/failed
See the attachment "Framework for evaluation criteria of competence"
Evaluation criteria expert level is used.
Enrollment
06.05.2024 - 19.05.2024
Timing
14.10.2024 - 29.11.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Health Care
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Midwifery
Teachers
- Riitta Vilkko
- Sanna-Mari Manninen
Teacher in charge
Riitta Vilkko
Groups
-
SXL20S1Kätilötyön tutkinto-ohjelma päivä
Objective
Opiskelija
- osaa toimia alansa kehittämistehtävissä
- osaa toimia näyttöön perustuvasti kätilötyössä ja sen kehittämisessä
- osaa osallistua asiantuntijana kätilötyöhön liittyvään keskusteluun
Content
- Asiantuntijuus kätilötyössä
- Näyttöön perustuva toiminta seksuaali- ja lisääntymisterveyden edistämisessä
- Naislähtöisten toimintamallien (Women centered care) ja palvelujen kehittäminen
- Seksuaali- ja lisääntymisterveyden edistämisen tarpeiden tunnistaminen
- Verkostotyö eri ammattiryhmien kanssa
- Asiantuntijaviestintä ja ammatillinen näkyvyys
- Kehittämistyön prosessi
Location and time
14.10-29.11.2024 välisellä ajalla.
Huomioitavaa: Toteutuu kätilötyön syventävän harjoittelun kanssa tiiviissä aikataulussa yhtäaikaa.
Orientaatio, ryhmäohjaukset ja seminaari toteutetaan etänä (zoom), itse tukimusklubi työelämäyhteistyökumppanille mielellään paikanpäällä.
Materials
Korhonen, Anne - Jylhä, Virpi - Korhonen, Teija 2018. Näyttöön perustuva toiminta - Tarpeesta tuloksiin. SKHOLE.
Muu Moodlessa esitetty materiaali.
Teaching methods
Opintojakson orientaatio (pakollinen)
Alkutentti Moodlessa
Tutkimusklubin toteuttaminen pienryhmässä äitiyshuollon ympäristössä
Tutkimussuunnitelman ja -raportin kirjoittaminen
Toteutus painottuu itsenäiseen työskentelyyn
Ryhmäkohtaista ohjausta tarjotaan kehittämistyön toteuttamisen tueksi (noin 2h/ ryhmä)
Tuotokset:
Tutkimussuunnitelma (hyväksytty/ täydennettävä)
Kehittämistyön raportti (arviodaan numeerisesti)
Esitys työelämäyhteistyökumppanille
Loppuseminaari (osallistuminen välttämätön)
Employer connections
Toteutuu tiiviissä työelämäyhteistyössä.
Exam schedules
Alkutentti Moodlessa on auki koko kurssin ajan.
Loppuseminaari pidetään 29.11 klo 9.00-16.00 välisenä aikana. Seminaarin pituus tarkentuu toteutuksen orientaatiossa, kun tarkka osallistujamäärä on tiedossa.
International connections
-
Completion alternatives
-
Student workload
Toteutus on 5 op laajuinen. Opiskelijalle tämä tarkoittaa 135h työpanosta (1op= laskennallisesti 27h opiskelijan työtä)
Content scheduling
-
Further information
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.
Opiskelija vahvistaa paikkansa opintojaksototeutuksella olemalla läsnä opetuksen alkaessa tai muutoin opettajan kanssa erikseen sovitulla tavalla, joka voi esimerkiksi olla ensimmäisen oppimistehtävän palautus. Jos opiskelija ei sairauden vuoksi pysty osallistumaan opetuksen alkuun, hän voi myös vahvistaa opiskelupaikkansa ilmoittamalla siitä opettajalle etukäteen. Opintojaksolle hyväksyminen on ehdollinen niin kauan, kunnes opintojaksolle määritellyt edeltävyysehdot on tarkistettu. Mikäli ilmoittautunut opiskelija ei osallistu toteutukselle, opintojaksosta vastaava opettaja poistaa opiskelijan toteutukselta kahden viikon sisällä opinnon alkamisesta. Ilmoittautumisajat määritellään oppimistoiminnan vuosikellossa. (Tutkintosääntö 32 §)
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite "Osaamisen arviointikehikko".
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa asiantuntija.
Assessment criteria, good (3)
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite "Osaamisen arviointikehikko".
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa asiantuntija.
Assessment criteria, excellent (5)
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite "Osaamisen arviointikehikko".
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa asiantuntija.
Assessment criteria, approved/failed
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite "Osaamisen arviointikehikko".
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa asiantuntija.
Assessment methods and criteria
Kehittämistyö arvioidaan numeerisesti 0-5 asteikolla.
Prerequisites
Naisen hoitotyö ja seksuaaliterveyden edistäminen
Raskauden ja syntymän aikainen kätilötyö 2
Kliininen kätilötyö -harjoittelu 1-3