Clinical Practise 2Laajuus (10 cr)
Code: SJ00BJ89
Credits
10 op
Objective
Students know how to utilise assessment skills and treatment methods they have learned in client work more extensively, develop these competences further and integrate theoretical knowledge with practice. They have become familiar with working in a client-oriented way in Positia, and they participate in multiprofessional teamwork.
Students can promote and support their clients as well as their own work and functional capacity by utilising skills and knowledge based of ergonomics. They can display competence in ergonomics and work safety in their own work, selection of equipment and their use as well as organisation of their work environment. Students know how to utilise the diverse occupational health and labour protection network in their work as podiatrists as well as consider the requirements for occupational health legislation.
Content
- Assessment of client’s lower limbs and posture as well as podiatric examination
- Implementing client’s podiatric treatment and its assessment
- Self-assessment and peer assessment
- Multiprofessional cooperation
- Written learning assignment
- Promotion and support of occupational health in podiatrists’ work
- Ergonomics and work safety of podiatric work, work environment and equipment
- Work load in podiatrists’ work, its evaluation and means of ergonomics supporting work ability
- Occupational health and labour protection network
- Occupational health legislation guiding podiatrists’ work
Prerequisites
Health-promoting and Clinical Podiatry - SJ00BJ80
Basics of Musculoskeletal Podiatry - SJ00BJ82
Clinical Practise 1 - SJ00BJ88
Assessment criteria, approved/failed
Approved
PROFESSIONAL KNOWLEDGE
The student is able to:
- display learning in professional knowledge and core content in the field
- search information from a variety of sources
PROFESSIONAL SKILLS, PERFORMANCE AND DEVELOPMENT
The student is able to:
- work in various duties in a variety of operating environments
- show that he has achieved the targets for core competence
RESPONSIBILITY, COOPERATION AND MANAGEMENT
The student is able to:
- display learning in the key safety practices in the field
- act according to ethical principles
- to contribute his learning for the benefit of a group or project
Failed
PROFESSIONAL KNOWLEDGE
- The student does not know or appreciate knowledge in the field sufficiently
- The student does not know or cannot use concepts in his field properly
PROFESSIONAL SKILLS, PERFORMANCE AND DEVELOPMENT
- The student's professional level is insufficient
- The student is not acting in accordance with his training and guidance
- The student is not trying to develop himself or his actions
RESPONSIBILITY, COOPERATION AND MANAGEMENT
- The student is unconcerned about professional safety or ethical principles
- The student is not motivated by or participating in group or development work
Enrollment
29.11.2021 - 31.12.2021
Timing
01.01.2022 - 13.03.2022
Number of ECTS credits allocated
10 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Rehabilitation and Examination
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Podiatry
Teachers
- Jalkaterapia Virtuaali
- Matti Kantola
- Anni Anttila
- Mona Liljegren
Teacher in charge
Mona Liljegren
Groups
-
SXD20S1Jalkaterapian tutkinto-ohjelma päivä
Objective
Opiskelija osaa hyödyntää asiakastyössä oppimiaan tutkimustaitoja ja hoitomenetelmiä aikaisempaa monipuolisemmin, syventyy näiden taitojen harjoitteluun ja integroi tietopuoleista opetusta käytäntöön. Opiskelija osaa toimia sujuvasti ja asiakaslähtöisesti Positiassa ja osallistuu moniammatilliseen tiimityöskentelyyn.
Opiskelija osaa edistää ja tukea asiakkaansa ja itsensä työ- ja toimintakykyä ergonomian tieto- ja taitoperustaa hyödyntäen. Opiskelija ilmentää työskentelyssään, työvälineidensä valinnassa ja käytössä sekä työympäristönsä järjestelyissä ergonomian ja työturvallisuuden osaamista.
Content
- Asiakkaan alaraajojen ja pystyasennon sekä jalkaterapeuttinen tutkiminen
- Asiakkaan jalkaterapeuttisen hoidon toteutus ja arviointi
- Itsearviointi ja vertaisarviointi
- Moniammatillinen yhteistyö
- Kirjallinen oppimistehtävä
- Työkyvyn edistäminen ja tukeminen jalkaterapeutin työssä
- Jalkaterapeutin työn, työympäristön ja työvälineiden ergonomia ja työturvallisuus
- Jalkaterapeutin työn kuormittavuus, sen arviointi ja ergonomian keinot työkyvyn tukemiseksi
- Työterveys- ja työsuojeluverkosto
- Jalkaterapeutin työtä ohjaava työterveyssäännöstö
Location and time
24.1-9.5.2022
Materials
-
Teaching methods
työelämän ohjaus
Laboraatio
Employer connections
Harjoittelu
Completion alternatives
-
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty
TIETOPERUSTA
Opiskelija osaa:
- osoittaa perehtyneisyyden alan tietoperustaan ja ydinainekseen
- etsiä tietoa monipuolisista tietolähteistä
AMMATILLINEN TAITO, TOIMINTA JA KEHITTÄMINEN
Opiskelija osaa:
- toimia erilaisissa tehtävissä eri toimintaympäristöissä
- osoittaa saavuttaneensa ydinosaamisen tavoitteet
VASTUULLISUUS, YHTEISTYÖ JA JOHTAMINEN
Opiskelija osaa:
- osoittaa perehtyneisyyden keskeisiin ammattialan turvallisuuskäytänteisiin
- toimia eettisten periaatteiden mukaisesti
- tuoda osaamisensa ryhmän tai projektin käyttöön
Hylätty
TIETOPERUSTA
- ei riittävästi hallitse tai arvosta alan tietoa
- ei tunne tai osaa käyttää alan käsitteitä
AMMATILLINEN TAITO, TOIMINTA JA KEHITTÄMINEN
- riittämätön ammatillinen taito
- ei toimi koulutuksen ja ohjauksen mukaisesti
- ei pyri kehittämään itseään ja toimintaansa
VASTUULLISUUS, YHTEISTYÖ JA JOHTAMINEN
- suhtautuu piittaamattomasti ammattialan turvallisuuteen tai eettiseen toimintaan
- ei motivoidu tai osallistu ryhmä- ja kehittämistyöhön
Assessment methods and criteria
30 x jatkuva arviointi 80%
1 x oppimistehtävä 20%
Prerequisites
Ennen opintojaksolle osallistumista opiskelijalla tulee olla suoritettuna:
Terveyttä edistävä ja hoitava jalkaterapia - SJ00BJ80
Tuki- ja liikuntaelimistön jalkaterapian perusteet - SJ00BJ82
Harjoittelu 1 - SJ00BJ88