MarkkinointiLaajuus (5 op)
Tunnus: LC00EG65
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja palvelujen roolin yrityksen strategiassa sekä asiakaslähtöisen markkinoinnin menestystekijänä liiketoiminnan harjoittamisessa. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin keskeiset käsitteet, terminologian ja eri osa-alueet. Opiskelija kykenee keräämään, analysoimaan ja tuottamaan informaatiota sekä tekemään kehitysehdotuksia yrityksen suunnitteluprosessia varten.
Sisältö
• Liiketoimintaympäristö ja sen vaikutukset markkinointiin
• Asiakashankinnan metodit
• Markkinointimix
• Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Ilmoittautumisaika
07.12.2022 - 08.01.2023
Ajoitus
16.01.2023 - 12.05.2023
Opintopistemäärä
5 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Degree Programme in European Business Administration
Opettaja
- William Simcoe
Vastuuopettaja
Suvi Moll
Ryhmät
-
LXA22_AHalf of LXA22 cohorts present, GROUP A
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja palvelujen roolin yrityksen strategiassa sekä asiakaslähtöisen markkinoinnin menestystekijänä liiketoiminnan harjoittamisessa. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin keskeiset käsitteet, terminologian ja eri osa-alueet. Opiskelija kykenee keräämään, analysoimaan ja tuottamaan informaatiota sekä tekemään kehitysehdotuksia yrityksen suunnitteluprosessia varten.
Sisältö
• Liiketoimintaympäristö ja sen vaikutukset markkinointiin
• Asiakashankinnan metodit
• Markkinointimix
• Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Ilmoittautumisaika
07.12.2022 - 08.01.2023
Ajoitus
16.01.2023 - 12.05.2023
Opintopistemäärä
5 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Degree Programme in European Business Administration
Opettaja
- William Simcoe
Vastuuopettaja
Suvi Moll
Ryhmät
-
LXA22_BHalf of LXA22 cohorts present, GROUP B
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja palvelujen roolin yrityksen strategiassa sekä asiakaslähtöisen markkinoinnin menestystekijänä liiketoiminnan harjoittamisessa. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin keskeiset käsitteet, terminologian ja eri osa-alueet. Opiskelija kykenee keräämään, analysoimaan ja tuottamaan informaatiota sekä tekemään kehitysehdotuksia yrityksen suunnitteluprosessia varten.
Sisältö
• Liiketoimintaympäristö ja sen vaikutukset markkinointiin
• Asiakashankinnan metodit
• Markkinointimix
• Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Ilmoittautumisaika
02.05.2022 - 14.08.2022
Ajoitus
23.08.2022 - 08.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Degree Programme in International Business and Logistics
Opettaja
- John Greene
Vastuuopettaja
Suvi Moll
Ryhmät
-
LXC22_AHalf of LXC22 cohorts present, GROUP A
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja palvelujen roolin yrityksen strategiassa sekä asiakaslähtöisen markkinoinnin menestystekijänä liiketoiminnan harjoittamisessa. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin keskeiset käsitteet, terminologian ja eri osa-alueet. Opiskelija kykenee keräämään, analysoimaan ja tuottamaan informaatiota sekä tekemään kehitysehdotuksia yrityksen suunnitteluprosessia varten.
Sisältö
• Liiketoimintaympäristö ja sen vaikutukset markkinointiin
• Asiakashankinnan metodit
• Markkinointimix
• Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Ilmoittautumisaika
02.05.2022 - 14.08.2022
Ajoitus
22.08.2022 - 05.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Degree Programme in International Business and Logistics
Opettaja
- John Greene
Vastuuopettaja
Suvi Moll
Ryhmät
-
LXC22_BHalf of LXC22 cohorts present, GROUP B
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja palvelujen roolin yrityksen strategiassa sekä asiakaslähtöisen markkinoinnin menestystekijänä liiketoiminnan harjoittamisessa. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin keskeiset käsitteet, terminologian ja eri osa-alueet. Opiskelija kykenee keräämään, analysoimaan ja tuottamaan informaatiota sekä tekemään kehitysehdotuksia yrityksen suunnitteluprosessia varten.
Sisältö
• Liiketoimintaympäristö ja sen vaikutukset markkinointiin
• Asiakashankinnan metodit
• Markkinointimix
• Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.