Siirry suoraan sisältöön

KampanjasuunnitteluLaajuus (5 op)

Tunnus: KM00FQ62

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija tuntee strategisen markkinointiviestinnän keinot ja mahdollisuudet ja osaa suunnitella tarkoituksenmukaisen kampanjan. Opiskelija osaa lähestyä erilaisia kohderyhmiä ja valita kampanjansa tarkoitukseen sopivat kanavat ja mediat. Opiskelija hallitsee luovan suunnittelun työmuotoja ja pystyy tuottamaan toimivia ratkaisumalleja. Opiskelija osaa toimia työryhmän jäsenenä, jakaa kampanjasuunnittelun projektin osa-alueisiin ja aikatauluttaa toimintaansa. Opiskelija tuntee kampanjasuunnittelun toteutuksen pääperiaatteet ja osaa hakea toteutukseen sopivat yhteistyökumppanit. Opiskelija ymmärtää suunnittelijan työnkuvaan liittyvät keskeiset eettiset ja kestävän kehityksen teemat.

Sisältö

- strategisen kampanjasuunnittelun periaatteet
- markkinointiviestinnän metodit
- kohderyhmäajattelu
- suunnitteluetiikka ja kestävä suunnittelu
- projektissa toimiminen
- toimeksianto ja siihen vastaaminen
- kampanjan hinnoittelu ja ajoitus

Esitietovaatimukset

Visuaalinen markkinointiviestintä -opintojakson osaamistavoitteiden hallinta.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija ymmärtää kampanjan suunnitteluprosessin ja osaa tuottaa tyydyttävän kampanjasuunnitelman. Opiskelija tunnistaa luovan prosessin työmuotoja ja osaa luoda ratkaisuja kampanjatuotantoon. Hän osaa toimia sekä itsenäisesti että työryhmän jäsenenä ja presentoida tuottamansa materiaalin.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija hallitsee kampanjan suunnitteluprosessin ja osaa tuottaa hallitun kampanjasuunnitelman. Opiskelija osaa soveltaa aiemmin hankittua osaamistaan kampanjan suunnitteluun. Hän tunnistaa taitotasonsa ja kykenee itsereflektioon. Opiskelija osaa hyödyntää luovan prosessin työmuotoja ja luoda oivaltavia, kohderyhmän huomioon ottavia ratkaisuja kampanjatuotantoon. Opiskelija osaa työskennellä sujuvasti sekä itsenäisesti että ryhmän jäsenenä ja presentoida tuottamansa materiaalin kiinnostavalla tavalla.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija hallitsee kampanjan suunnitteluprosessin ja osaa tuottaa ansiokkaan kampanjasuunnitelman. Opiskelija osaa soveltaa aiemmin hankittua osaamistaan omaperäisellä tavalla kampanjan suunnitteluun. Hän osaa työskennellä tavoitteellisesti ja kykenee itsereflektioon ammatillisen identiteettinsä kehittymistä arvioidessaan. Opiskelija osaa hyödyntää luovan prosessin työmuotoja ja luoda oivaltavia, kohderyhmän huomioon ottavia ratkaisuja sekä kampanjatuotantoon. Opiskelija osaa työskennellä sujuvasti sekä itsenäisesti että ryhmän jäsenenä ja presentoida tuottamansa materiaalin uskottavasti ja visuaalisesti kiinnostavalla tavalla.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija ymmärtää kampanjan suunnitteluprosessin ja osaa tuottaa tyydyttävän kampanjasuunnitelman. Opiskelija tunnistaa luovan prosessin työmuotoja ja osaa luoda ratkaisuja kampanjatuotantoon. Hän osaa toimia sekä itsenäisesti että työryhmän jäsenenä ja presentoida tuottamansa materiaalin.