3D Project, Still ImageLaajuus (15 cr)
Code: KM00ER46
Credits
15 op
Objective
Students
• master the 3D terminology
• can model, texturize, light and render visual material with 3D technique
• can identify potential contexts for 3D graphics
Content
• Basic concepts and terminology of 3D graphics
• Fundamentals of 3D modelling
• Fundamentals of digital sculpting
• Fundamentals of texturing
• Fundamentals of lighting
• Fundamentals of rendering
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student knows the terminology of the 3D field and knows the basic modeling, texturing, lighting and rendering methods with a 3D program.
Assessment criteria, good (3)
The student masters the terminology of the 3D field and knows the basic modeling, texturing, lighting and rendering methods with a 3D program. The student is able to apply methods in assignments.
Assessment criteria, excellent (5)
The student masters the terminology of the 3D field and knows the basic modeling, texturing, lighting and rendering methods with a 3D program. The student is able to apply and research new methods independently in assignments.
Assessment criteria, approved/failed
The student knows the terminology of the 3D field and knows the basic modeling, texturing, lighting and rendering methods with a 3D program.
Enrollment
06.05.2024 - 31.08.2024
Timing
28.08.2024 - 20.12.2024
Number of ECTS credits allocated
15 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 22
Degree programmes
- Design
Teachers
- Jaro Lehtonen
- Kristian Simolin
Teacher in charge
Jaro Lehtonen
Groups
-
KXE24S13D3D Animation and Visualization
Objective
Opiskelija osaa
• 3D-alan terminologian
• mallintaa, teksturoida, valaista sekä renderöidä kuvamateriaalia 3D-tekniikalla
• tunnistaa 3D-grafiikan sovelluskohteet
Content
• 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologia
• 3D-mallintaminen perusteet
• digitaalisen veiston perusteet
• teksturoinnin perusteet
• valaistuksen perusteet
• renderöinnin perusteet
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija tuntee 3D-alan terminologian ja osaa perustason mallinnus-, teksturointi-, valaistus- ja renderöintimenetelmät 3D-ohjelmalla.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija hallitsee 3D-alan terminologian ja osaa perustason mallinnus-, teksturointi-, valaistus- ja renderöintimenetelmät 3D-ohjelmalla. Opiskelija osaa soveltaa menetelmiä harjoitustehtävissä.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija hallitsee 3D-alan terminologian ja osaa perustason mallinnus-, teksturointi-, valaistus- ja renderöintimenetelmät 3D-ohjelmalla. Opiskelija osaa soveltaa ja tutkia uusia menetelmiä itsenäisesti harjoitustehtävissä.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija tuntee 3D-alan terminologian ja osaa perustason mallinnus-, teksturointi-, valaistus- ja renderöintimenetelmät 3D-ohjelmalla.
Enrollment
02.05.2023 - 27.08.2023
Timing
31.08.2023 - 20.12.2023
Number of ECTS credits allocated
15 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
- Design
Teachers
- Jaro Lehtonen
- Kristian Simolin
Teacher in charge
Jaro Lehtonen
Groups
-
KXE23S13D3D Animation and Visualization
Objective
Opiskelija osaa
• 3D-alan terminologian
• mallintaa, teksturoida, valaista sekä renderöidä kuvamateriaalia 3D-tekniikalla
• tunnistaa 3D-grafiikan sovelluskohteet
Content
• 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologia
• 3D-mallintaminen perusteet
• digitaalisen veiston perusteet
• teksturoinnin perusteet
• valaistuksen perusteet
• renderöinnin perusteet
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija tuntee 3D-alan terminologian ja osaa perustason mallinnus-, teksturointi-, valaistus- ja renderöintimenetelmät 3D-ohjelmalla.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija hallitsee 3D-alan terminologian ja osaa perustason mallinnus-, teksturointi-, valaistus- ja renderöintimenetelmät 3D-ohjelmalla. Opiskelija osaa soveltaa menetelmiä harjoitustehtävissä.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija hallitsee 3D-alan terminologian ja osaa perustason mallinnus-, teksturointi-, valaistus- ja renderöintimenetelmät 3D-ohjelmalla. Opiskelija osaa soveltaa ja tutkia uusia menetelmiä itsenäisesti harjoitustehtävissä.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija tuntee 3D-alan terminologian ja osaa perustason mallinnus-, teksturointi-, valaistus- ja renderöintimenetelmät 3D-ohjelmalla.
Enrollment
02.05.2022 - 04.09.2022
Timing
01.09.2022 - 21.12.2022
Number of ECTS credits allocated
15 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
- Design
Teachers
- Jaro Lehtonen
- Kristian Simolin
Teacher in charge
Jaro Lehtonen
Groups
-
KXE22S13D3D Animation and Visualization
Objective
Opiskelija osaa
• 3D-alan terminologian
• mallintaa, teksturoida, valaista sekä renderöidä kuvamateriaalia 3D-tekniikalla
• tunnistaa 3D-grafiikan sovelluskohteet
Content
• 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologia
• 3D-mallintaminen perusteet
• digitaalisen veiston perusteet
• teksturoinnin perusteet
• valaistuksen perusteet
• renderöinnin perusteet
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija tuntee 3D-alan terminologian ja osaa perustason mallinnus-, teksturointi-, valaistus- ja renderöintimenetelmät 3D-ohjelmalla.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija hallitsee 3D-alan terminologian ja osaa perustason mallinnus-, teksturointi-, valaistus- ja renderöintimenetelmät 3D-ohjelmalla. Opiskelija osaa soveltaa menetelmiä harjoitustehtävissä.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija hallitsee 3D-alan terminologian ja osaa perustason mallinnus-, teksturointi-, valaistus- ja renderöintimenetelmät 3D-ohjelmalla. Opiskelija osaa soveltaa ja tutkia uusia menetelmiä itsenäisesti harjoitustehtävissä.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija tuntee 3D-alan terminologian ja osaa perustason mallinnus-, teksturointi-, valaistus- ja renderöintimenetelmät 3D-ohjelmalla.