Mediapalvelut-projektiLaajuus (15 op)
Tunnus: TX00CG61
Laajuus
15 op
Vastuuhenkilö
- Toni Spännäri
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää mediaan liittyvien palveluiden ja tuotteiden vaatimukset ja osaa määritellä keskeiset asiakkaalta tulevat tarpeen. Opiskelija osaa määritellä tuotteen keskeiset piirteet, ja määrittää tuotteen rakentamiseen liittyvät vaiheet ja aikataulun. Opiskelija ymmärtää keskeiset käytänteet tuotteen laadunvarmistuksessa. Opiskelija hallitsee keskeiset asiakasprojektiin liittyvät vuorovaikutustaidot: kokouskäytännöt, sähköinen viestintä, esitysmateriaalin laadinta ja neuvottelu. Opiskelija ymmärtää kuinka mediaprojektiin liittyvä prototyyppi voidaan rakentaa tuotteeksi ja pystyy määrittelemään tuotteelleen ansaintamalleja.
Sisältö
- Projektinhallinta
- Mediatuotteen vaatimusmäärittely asiakkaan kanssa
- Mediatuotteen rakentaminen ja julkaisuprosessi
- Dokumentointi
- Prototyypin rakentaminen, konseptointi
- Työmäärän ja tehtävien määritys ja arviointi
Esitietovaatimukset
Mediatekniikan pääaineopinnot (poikkeavissa tilanteissa opiskelija ja opinto-ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa)
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
- opiskelija hallitsee tyydyttävästi oman projektinsa aihepiirin
- opiskelija pystyy toiminaan osana projektitiimiä
- opiskelija pystyy määrittämään työtehtävät ja saavuttamaan niille asetetut tavoitteet
Arviointikriteerit, hyvä (3)
- opiskelija pystyy konseptoimaan uusia mediatuotteita
- opiskelija pystyy määrittelemään tuotteiden keskeiset piirteet
- opiskelija pystyy kommunikoimaan sujuvasti asiakkaan kanssa
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
- opiskelija toimii päämäärätietoisesti projektitiimin keskeisenä voimavarana
Ilmoittautumisaika
02.05.2023 - 18.10.2023
Ajoitus
23.10.2023 - 17.12.2023
Opintopistemäärä
15 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 35
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Juha Tauriainen
- Ilkka Kylmäniemi
- Toni Spännäri
Ryhmät
-
TVT21-MMediatekniikka
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää mediaan liittyvien palveluiden ja tuotteiden vaatimukset ja osaa määritellä keskeiset asiakkaalta tulevat tarpeen. Opiskelija osaa määritellä tuotteen keskeiset piirteet, ja määrittää tuotteen rakentamiseen liittyvät vaiheet ja aikataulun. Opiskelija ymmärtää keskeiset käytänteet tuotteen laadunvarmistuksessa. Opiskelija hallitsee keskeiset asiakasprojektiin liittyvät vuorovaikutustaidot: kokouskäytännöt, sähköinen viestintä, esitysmateriaalin laadinta ja neuvottelu. Opiskelija ymmärtää kuinka mediaprojektiin liittyvä prototyyppi voidaan rakentaa tuotteeksi ja pystyy määrittelemään tuotteelleen ansaintamalleja.
Sisältö
- Projektinhallinta
- Mediatuotteen vaatimusmäärittely asiakkaan kanssa
- Mediatuotteen rakentaminen ja julkaisuprosessi
- Dokumentointi
- Prototyypin rakentaminen, konseptointi
- Työmäärän ja tehtävien määritys ja arviointi
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
- opiskelija hallitsee tyydyttävästi oman projektinsa aihepiirin
- opiskelija pystyy toiminaan osana projektitiimiä
- opiskelija pystyy määrittämään työtehtävät ja saavuttamaan niille asetetut tavoitteet
Arviointikriteerit, hyvä (3)
- opiskelija pystyy konseptoimaan uusia mediatuotteita
- opiskelija pystyy määrittelemään tuotteiden keskeiset piirteet
- opiskelija pystyy kommunikoimaan sujuvasti asiakkaan kanssa
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
- opiskelija toimii päämäärätietoisesti projektitiimin keskeisenä voimavarana
Esitietovaatimukset
Mediatekniikan pääaineopinnot (poikkeavissa tilanteissa opiskelija ja opinto-ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa)
Ilmoittautumisaika
02.05.2022 - 11.10.2022
Ajoitus
24.10.2022 - 18.12.2022
Opintopistemäärä
15 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 40
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Jarkko Vuori
- Ulla Sederlöf
- Toni Spännäri
Ryhmät
-
TVT20-MMediatekniikka
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää mediaan liittyvien palveluiden ja tuotteiden vaatimukset ja osaa määritellä keskeiset asiakkaalta tulevat tarpeen. Opiskelija osaa määritellä tuotteen keskeiset piirteet, ja määrittää tuotteen rakentamiseen liittyvät vaiheet ja aikataulun. Opiskelija ymmärtää keskeiset käytänteet tuotteen laadunvarmistuksessa. Opiskelija hallitsee keskeiset asiakasprojektiin liittyvät vuorovaikutustaidot: kokouskäytännöt, sähköinen viestintä, esitysmateriaalin laadinta ja neuvottelu. Opiskelija ymmärtää kuinka mediaprojektiin liittyvä prototyyppi voidaan rakentaa tuotteeksi ja pystyy määrittelemään tuotteelleen ansaintamalleja.
Sisältö
- Projektinhallinta
- Mediatuotteen vaatimusmäärittely asiakkaan kanssa
- Mediatuotteen rakentaminen ja julkaisuprosessi
- Dokumentointi
- Prototyypin rakentaminen, konseptointi
- Työmäärän ja tehtävien määritys ja arviointi
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
- opiskelija hallitsee tyydyttävästi oman projektinsa aihepiirin
- opiskelija pystyy toiminaan osana projektitiimiä
- opiskelija pystyy määrittämään työtehtävät ja saavuttamaan niille asetetut tavoitteet
Arviointikriteerit, hyvä (3)
- opiskelija pystyy konseptoimaan uusia mediatuotteita
- opiskelija pystyy määrittelemään tuotteiden keskeiset piirteet
- opiskelija pystyy kommunikoimaan sujuvasti asiakkaan kanssa
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
- opiskelija toimii päämäärätietoisesti projektitiimin keskeisenä voimavarana
Esitietovaatimukset
Mediatekniikan pääaineopinnot (poikkeavissa tilanteissa opiskelija ja opinto-ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa)