C++ ohjelmointiLaajuus (5 op)
Tunnus: TX00EW59
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija tuntee C++ -kielen ja osaa käyttää sitä olio-suuntautuneiden ohjelmistojen toteuttamiseen. Hän pystyy hyödyntämään standardikirjastoa ja muita rajapintoja, sekä tuntee muutamia oliosuuntautuneita suunnittelumalleja. Opiskelija osaa käyttää virheenjäljitintä ja muita ohjelmointityökaluja.
Sisältö
C++ -kieli
• käännös- ja suoritusympäristö, virheenjäljitys
• muuttujat ja kontrollirakenteet
• osoittimet ja referenssit
• muistinhallinta
• operaattorit
• geneerinen ohjelmointi
• standardikirjasto, API:t
• suorituskyky, hyvät käytänteet, tyypilliset virheet
Olio-ohjelmointi
• oliot
• luokat
• perintä
• polymorfismi
• johdatus oliosuunnitteluun, UML:ään ja suunnittelumalleihin
Esitietovaatimukset
Ensimmäisen vuoden opinnot (orientaatio tieto- ja viestintätekniikkaan) tai vastaavat tiedot.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija hallitsee C++ -kielen perusteet ja osaa toteuttaa yksinkertaisia olio-suuntautuneita ratkaisuja. Hän osaa käyttää ohjelmointityössään virheenjäljitintä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija hallitsee C++ -kielen hyvin. Hän osaa suunnitella ja arvioida olio-suuntautuneita ratkaisuja, sekä osaa soveltaa muutamia suunnittelumalleja käytännössä. Hän osaa käyttää ohjelmointityössään virheenjäljitintä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee C++ -kielen erinomaisesti. Hän osaa suunnitella ja arvioida olio-suuntautuneita ratkaisuja, sekä osaa soveltaa useita suunnittelumalleja käytännössä. Hän osaa käyttää ohjelmointityössään virheenjäljitintä tehokkaasti.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija hallitsee C++ -kielen perusteet ja osaa toteuttaa yksinkertaisia olio-suuntautuneita ratkaisuja. Hän osaa käyttää ohjelmointityössään virheenjäljitintä.
Ilmoittautumisaika
01.01.2020
Ajoitus
21.10.2024 - 15.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 35
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Miikka Mäki-Uuro
Ryhmät
-
TVT23-PEPelikehitys
Tavoitteet
Opiskelija tuntee C++ -kielen ja osaa käyttää sitä olio-suuntautuneiden ohjelmistojen toteuttamiseen. Hän pystyy hyödyntämään standardikirjastoa ja muita rajapintoja, sekä tuntee muutamia oliosuuntautuneita suunnittelumalleja. Opiskelija osaa käyttää virheenjäljitintä ja muita ohjelmointityökaluja.
Sisältö
C++ -kieli
• käännös- ja suoritusympäristö, virheenjäljitys
• muuttujat ja kontrollirakenteet
• osoittimet ja referenssit
• muistinhallinta
• operaattorit
• geneerinen ohjelmointi
• standardikirjasto, API:t
• suorituskyky, hyvät käytänteet, tyypilliset virheet
Olio-ohjelmointi
• oliot
• luokat
• perintä
• polymorfismi
• johdatus oliosuunnitteluun, UML:ään ja suunnittelumalleihin
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija hallitsee C++ -kielen perusteet ja osaa toteuttaa yksinkertaisia olio-suuntautuneita ratkaisuja. Hän osaa käyttää ohjelmointityössään virheenjäljitintä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija hallitsee C++ -kielen hyvin. Hän osaa suunnitella ja arvioida olio-suuntautuneita ratkaisuja, sekä osaa soveltaa muutamia suunnittelumalleja käytännössä. Hän osaa käyttää ohjelmointityössään virheenjäljitintä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee C++ -kielen erinomaisesti. Hän osaa suunnitella ja arvioida olio-suuntautuneita ratkaisuja, sekä osaa soveltaa useita suunnittelumalleja käytännössä. Hän osaa käyttää ohjelmointityössään virheenjäljitintä tehokkaasti.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija hallitsee C++ -kielen perusteet ja osaa toteuttaa yksinkertaisia olio-suuntautuneita ratkaisuja. Hän osaa käyttää ohjelmointityössään virheenjäljitintä.
Esitietovaatimukset
Ensimmäisen vuoden opinnot (orientaatio tieto- ja viestintätekniikkaan) tai vastaavat tiedot.
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 31.07.2024
Ajoitus
21.10.2024 - 15.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 35
Koulutus
- Degree Programme in Information Technology
Opettaja
- Jarkko Vuori
Ryhmät
-
ICT23-GGame Development
Tavoitteet
Opiskelija tuntee C++ -kielen ja osaa käyttää sitä olio-suuntautuneiden ohjelmistojen toteuttamiseen. Hän pystyy hyödyntämään standardikirjastoa ja muita rajapintoja, sekä tuntee muutamia oliosuuntautuneita suunnittelumalleja. Opiskelija osaa käyttää virheenjäljitintä ja muita ohjelmointityökaluja.
Sisältö
C++ -kieli
• käännös- ja suoritusympäristö, virheenjäljitys
• muuttujat ja kontrollirakenteet
• osoittimet ja referenssit
• muistinhallinta
• operaattorit
• geneerinen ohjelmointi
• standardikirjasto, API:t
• suorituskyky, hyvät käytänteet, tyypilliset virheet
Olio-ohjelmointi
• oliot
• luokat
• perintä
• polymorfismi
• johdatus oliosuunnitteluun, UML:ään ja suunnittelumalleihin
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija hallitsee C++ -kielen perusteet ja osaa toteuttaa yksinkertaisia olio-suuntautuneita ratkaisuja. Hän osaa käyttää ohjelmointityössään virheenjäljitintä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija hallitsee C++ -kielen hyvin. Hän osaa suunnitella ja arvioida olio-suuntautuneita ratkaisuja, sekä osaa soveltaa muutamia suunnittelumalleja käytännössä. Hän osaa käyttää ohjelmointityössään virheenjäljitintä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee C++ -kielen erinomaisesti. Hän osaa suunnitella ja arvioida olio-suuntautuneita ratkaisuja, sekä osaa soveltaa useita suunnittelumalleja käytännössä. Hän osaa käyttää ohjelmointityössään virheenjäljitintä tehokkaasti.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija hallitsee C++ -kielen perusteet ja osaa toteuttaa yksinkertaisia olio-suuntautuneita ratkaisuja. Hän osaa käyttää ohjelmointityössään virheenjäljitintä.
Esitietovaatimukset
Ensimmäisen vuoden opinnot (orientaatio tieto- ja viestintätekniikkaan) tai vastaavat tiedot.
Ilmoittautumisaika
01.01.2020
Ajoitus
23.10.2023 - 17.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 35
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Miikka Mäki-Uuro
Ryhmät
-
TVT22-PEPelikehitys
Tavoitteet
Opiskelija tuntee C++ -kielen ja osaa käyttää sitä olio-suuntautuneiden ohjelmistojen toteuttamiseen. Hän pystyy hyödyntämään standardikirjastoa ja muita rajapintoja, sekä tuntee muutamia oliosuuntautuneita suunnittelumalleja. Opiskelija osaa käyttää virheenjäljitintä ja muita ohjelmointityökaluja.
Sisältö
C++ -kieli
• käännös- ja suoritusympäristö, virheenjäljitys
• muuttujat ja kontrollirakenteet
• osoittimet ja referenssit
• muistinhallinta
• operaattorit
• geneerinen ohjelmointi
• standardikirjasto, API:t
• suorituskyky, hyvät käytänteet, tyypilliset virheet
Olio-ohjelmointi
• oliot
• luokat
• perintä
• polymorfismi
• johdatus oliosuunnitteluun, UML:ään ja suunnittelumalleihin
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija hallitsee C++ -kielen perusteet ja osaa toteuttaa yksinkertaisia olio-suuntautuneita ratkaisuja. Hän osaa käyttää ohjelmointityössään virheenjäljitintä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija hallitsee C++ -kielen hyvin. Hän osaa suunnitella ja arvioida olio-suuntautuneita ratkaisuja, sekä osaa soveltaa muutamia suunnittelumalleja käytännössä. Hän osaa käyttää ohjelmointityössään virheenjäljitintä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee C++ -kielen erinomaisesti. Hän osaa suunnitella ja arvioida olio-suuntautuneita ratkaisuja, sekä osaa soveltaa useita suunnittelumalleja käytännössä. Hän osaa käyttää ohjelmointityössään virheenjäljitintä tehokkaasti.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija hallitsee C++ -kielen perusteet ja osaa toteuttaa yksinkertaisia olio-suuntautuneita ratkaisuja. Hän osaa käyttää ohjelmointityössään virheenjäljitintä.
Esitietovaatimukset
Ensimmäisen vuoden opinnot (orientaatio tieto- ja viestintätekniikkaan) tai vastaavat tiedot.
Ilmoittautumisaika
29.05.2023 - 31.07.2023
Ajoitus
23.10.2023 - 17.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 35
Koulutus
- Degree Programme in Information Technology
Opettaja
- Jarkko Vuori
Ryhmät
-
ICT22-GGame Development
Tavoitteet
Opiskelija tuntee C++ -kielen ja osaa käyttää sitä olio-suuntautuneiden ohjelmistojen toteuttamiseen. Hän pystyy hyödyntämään standardikirjastoa ja muita rajapintoja, sekä tuntee muutamia oliosuuntautuneita suunnittelumalleja. Opiskelija osaa käyttää virheenjäljitintä ja muita ohjelmointityökaluja.
Sisältö
C++ -kieli
• käännös- ja suoritusympäristö, virheenjäljitys
• muuttujat ja kontrollirakenteet
• osoittimet ja referenssit
• muistinhallinta
• operaattorit
• geneerinen ohjelmointi
• standardikirjasto, API:t
• suorituskyky, hyvät käytänteet, tyypilliset virheet
Olio-ohjelmointi
• oliot
• luokat
• perintä
• polymorfismi
• johdatus oliosuunnitteluun, UML:ään ja suunnittelumalleihin
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija hallitsee C++ -kielen perusteet ja osaa toteuttaa yksinkertaisia olio-suuntautuneita ratkaisuja. Hän osaa käyttää ohjelmointityössään virheenjäljitintä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija hallitsee C++ -kielen hyvin. Hän osaa suunnitella ja arvioida olio-suuntautuneita ratkaisuja, sekä osaa soveltaa muutamia suunnittelumalleja käytännössä. Hän osaa käyttää ohjelmointityössään virheenjäljitintä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee C++ -kielen erinomaisesti. Hän osaa suunnitella ja arvioida olio-suuntautuneita ratkaisuja, sekä osaa soveltaa useita suunnittelumalleja käytännössä. Hän osaa käyttää ohjelmointityössään virheenjäljitintä tehokkaasti.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija hallitsee C++ -kielen perusteet ja osaa toteuttaa yksinkertaisia olio-suuntautuneita ratkaisuja. Hän osaa käyttää ohjelmointityössään virheenjäljitintä.
Esitietovaatimukset
Ensimmäisen vuoden opinnot (orientaatio tieto- ja viestintätekniikkaan) tai vastaavat tiedot.