Everyday Life of Families and Children in Finnish SocietyLaajuus (5 cr)
Code: SX00BZ93
Credits
5 op
Objective
Students will understand the diversity of childhood and family life as a social phenomenon. They will identify the components of child and family welfare as well as the conceptual changes of childhood and the child in Finnish society. They will understand the importance of childhood for supporting inclusion and preventing social exclusion.
Content
Components of child and family welfare. Social integration, poverty, exclusion and marginalization from a child-hood point of view. Forms of early support. A resource-based perspective.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Assessment:
Assessment criteria as the attachment of the curriculum.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.
Assessment criteria, approved/failed
Assessment:
Assessment criteria see the attachment.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.
Enrollment
29.11.2021 - 12.12.2021
Timing
13.12.2021 - 22.05.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
- English
Seats
0 - 15
Degree programmes
- Social Services (in English)
- Social Services
Teachers
- Satu Hakanen
- hyvinvointi sosiaaliala
Groups
-
VAKAS21Varhaiskasvatuksen polku sosionomeille
Objective
Opiskelija ymmärtää lapsuuden ja perheen arjen monimuotoisuuden ja tunnistaa lapsen ja perheiden hyvinvoinnin osatekijät. Opiskelija tunnistaa lapsuuden ja lapsikäsityksen muuttumisen suomalaisessa yhteiskunnassa. Hän ymmärtää lapsuuden merkityksen osallisuuden tukemisessa ja syrjäytymisen ehkäisyssä.
Content
Lapsen ja perheen hyvinvoinnin osatekijät. Sosiaalinen integraatio, köyhyys, syrjäytyminen ja marginalisaatio lapsuuden näkökulmasta. Varhaisen tukemisen muodot. Voimavaralähtöinen näkökulma.
Materials
Törrönen, Maritta, 2012; Onni on joka päivä : Lapsiperheen arki ja hyvinvointi
Kalliala, M. 2011. Look at me! Does the adult truly see and respond to the child in Finnish day-care centres? European Early Childhood Education Research Journal, 19(2), 237-253.
Materiaali ilmoitetaan tehtävässä.
Teaching methods
Itsenäinen opiskelu
Kenttätehtävä/oppimistehtävä (haastattelu)
Student workload
5x27 h =135 h
Content scheduling
Itsenäinen tehtävä,
palautus viimm. 31.1.2022.
Further information
Itsenäiseen työskentelyyn tulee varata myös aikaa.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, approved/failed
Arviointi:
Arviointikriteerit ks liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment methods and criteria
Kenttätehtävä/oppimistehtävä
Metropolian yleiset arviointikriteerit