Skip to main content

Professional development and career planningLaajuus (5 cr)

Code: SX00FD88

Credits

5 op

Objective

The students are able to study independently as part of multicultural study groups, act responsibly and commit to the educational community and their studies in social services. The students are able to set learning goals related to language and contents of the studies, plan their study and career paths, observe the progress of their studies, and evaluate what they have learned. They are introduced to Transversal Skills as part of working competences. The students have sufficient marketing and generic working life skills also in Finnish, which enables them to work as professionals in the field of social services.

Content

Awareness on generic skills, professional skills and language skills related with social services and social pedagogy. Conscious development of work and identification of learning needs for continued education. Anti-racism and anti-discrimination as part of career planning. Evaluation of professional knowledge in the social field and use of Transversal Skills. Partnerships between education and working life. Simple Finnish vocabulary and phrases used in career planning and professional development.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Framework of evaluation is as an attachment in the Curriculum's description.

Assessment criteria, approved/failed

Framework of evaluation is as an attachment in the Curriculum's description.

Enrollment

06.05.2024 - 30.09.2024

Timing

22.08.2024 - 31.12.2027

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Wellbeing

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • English
Degree programmes
  • Social Services (in English)
Teachers
  • LeighAnne Rauhala
  • Tiina Lehto-Lundén
  • Mai Salmenkangas
Groups
  • SXG24S1
    Degree Programme in Social Services päivä

Objective

Opiskelija kykenee itseohjautuvaan opiskeluun osana monikulttuurista opiskelijaryhmää, osaa toimia vastuullisena opiskelijana ja sitoutuu korkeakouluyhteisöön sekä sosionomiopintoihin. Opiskelija osaa asettaa itselleen oppimistavoitteet, kielenoppimistavoitteet, suunnitella opinto-, kieliopinto- ja urapolkunsa, seurata opintojensa edistymistä sekä arvioida oppimistaan ja kielitaitotasoaan. Opiskelijalla on riittävät yleiset työelämävalmiudet ja taidot markkinoida itseään myös suomen kielellä työskennelläkseen ammattilaisena sosiaalialalla.

Content

Ymmärrys sosiaalialaan ja sosiaalipedagogiikkaan liittyvästä geneerisestä työelämäosaamisesta, ammatillisesta osaamisesta ja kielitaidosta. Työn tavoitteellinen kehittäminen ja osaamistarpeiden tunnistaminen osana jatkuvaa oppimista. Rasismin ja syrjinnän vastainen toiminta osana urasuunnittelua. Sosiaalialan ammatillisen tiedon arviointi ja laaja-alaisten taitojen hyödyntäminen. Kumppanuudet koulutuksen ja työelämän välillä. Yksinkertainen urasuunnitteluun ja ammatilliseen kehittymiseen liittyvä suomenkielinen sanasto ja ilmaisut.

Evaluation scale

0-5

Enrollment

02.05.2023 - 30.09.2023

Timing

01.08.2023 - 31.12.2026

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Wellbeing

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • English
Seats

0 - 40

Degree programmes
  • Social Services (in English)
Teachers
  • LeighAnne Rauhala
  • Tiina Lehto-Lundén
  • Mai Salmenkangas
Groups
  • SXG23S1
    Degree Programme in Social Services päivä

Objective

Opiskelija kykenee itseohjautuvaan opiskeluun osana monikulttuurista opiskelijaryhmää, osaa toimia vastuullisena opiskelijana ja sitoutuu korkeakouluyhteisöön sekä sosionomiopintoihin. Opiskelija osaa asettaa itselleen oppimistavoitteet, kielenoppimistavoitteet, suunnitella opinto-, kieliopinto- ja urapolkunsa, seurata opintojensa edistymistä sekä arvioida oppimistaan ja kielitaitotasoaan. Opiskelijalla on riittävät yleiset työelämävalmiudet ja taidot markkinoida itseään myös suomen kielellä työskennelläkseen ammattilaisena sosiaalialalla.

Content

Ymmärrys sosiaalialaan ja sosiaalipedagogiikkaan liittyvästä geneerisestä työelämäosaamisesta, ammatillisesta osaamisesta ja kielitaidosta. Työn tavoitteellinen kehittäminen ja osaamistarpeiden tunnistaminen osana jatkuvaa oppimista. Rasismin ja syrjinnän vastainen toiminta osana urasuunnittelua. Sosiaalialan ammatillisen tiedon arviointi ja laaja-alaisten taitojen hyödyntäminen. Kumppanuudet koulutuksen ja työelämän välillä. Yksinkertainen urasuunnitteluun ja ammatilliseen kehittymiseen liittyvä suomenkielinen sanasto ja ilmaisut.

Evaluation scale

0-5