Siirry suoraan sisältöön

Digitaalinen markkinointiLaajuus (5 op)

Tunnus: LC00FE46

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää digitaalisen markkinoinnin verkkokaupankäyntiä ja internetiä laaja-alaisemmat vaikutukset liike-elämään. Opiskelija omaksuu tietoa ja saa perustaidot, joilla sopeutua muuttuvaan digitaaliseen markkina/liiketoimintaympäristöön. Opiskelija oppii yhdistämään teoreettista tietoa ja käytännön taitoja digitaalisten markkinointikampanjoiden suunnitteluun, toteuttamiseen ja niistä raportoimiseen.

Sisältö

• Digitaalisen markkinoinnin teoria ja käytäntö
• Nettisivuston kehittämisen perusteet
• Perustietokoneohjelmat markkinointikampanjan/brändipääoman suunnitteluun ja editoimiseen
• Hakukoneoptimoinnin/hakukonemarkkinoinnin teorian ja käytännön perusteet
• Markkinointi sosiaalisessa mediassa
• Digitaaliset / sosiaalisen median mainostusmetodit
• Data-analytiikka/tietosuoja ja yksityisyyden suoja
• Digitaalisten kampanjoiden teoria, toteutus ja raportointi


Digital campaign theory, implementation & reporting

Esitietovaatimukset

Markkinointi tai vastaavat opinnot

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Ilmoittautumisaika

06.05.2024 - 11.08.2024

Ajoitus

29.08.2024 - 12.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

Leiritie 1

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

20 - 35

Koulutus
  • Degree Programme in International Business and Logistics
Opettaja
  • John Greene
Vastuuopettaja

Suvi Moll

Ryhmät
  • LC22B_IB_M
    Incoming DD HWR Berlin, IBMAN Marketing
  • LC22R_M
    Incoming DD Rennes 3rd year students Marketing
  • LD22B_L_M
    Incoming DD Switzerland Marketing
  • LB22S_M
    Incoming DD Stuttgart Marketing
  • LXC23_MAR
    LXC23_Marketing
  • LC22B_BA_M
    Incoming DD HWR Berlin, BA Marketing
  • LB22L_M
    Incoming DD La Rochelle 3rd year students Marketing

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää digitaalisen markkinoinnin verkkokaupankäyntiä ja internetiä laaja-alaisemmat vaikutukset liike-elämään. Opiskelija omaksuu tietoa ja saa perustaidot, joilla sopeutua muuttuvaan digitaaliseen markkina/liiketoimintaympäristöön. Opiskelija oppii yhdistämään teoreettista tietoa ja käytännön taitoja digitaalisten markkinointikampanjoiden suunnitteluun, toteuttamiseen ja niistä raportoimiseen.

Sisältö

• Digitaalisen markkinoinnin teoria ja käytäntö
• Nettisivuston kehittämisen perusteet
• Perustietokoneohjelmat markkinointikampanjan/brändipääoman suunnitteluun ja editoimiseen
• Hakukoneoptimoinnin/hakukonemarkkinoinnin teorian ja käytännön perusteet
• Markkinointi sosiaalisessa mediassa
• Digitaaliset / sosiaalisen median mainostusmetodit
• Data-analytiikka/tietosuoja ja yksityisyyden suoja
• Digitaalisten kampanjoiden teoria, toteutus ja raportointi


Digital campaign theory, implementation & reporting

Aika ja paikka

Luokassa 29.08

Oppimateriaalit

Tarjotaan oppimisympäristössä

Opetusmenetelmät

Opetus henkilökohtaisesti

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 ECTS
130 Hours

Sisällön jaksotus

Tarjotaan oppimisympäristössä

Lisätietoja opiskelijoille

Tarjotaan oppimisympäristössä

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tarjotaan oppimisympäristössä

Esitietovaatimukset

Markkinointi tai vastaavat opinnot