Siirry suoraan sisältöön

BrändäysLaajuus (5 op)

Tunnus: LC00FE47

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää brändipääoman käsitteen sekä keskeiset strategiseen brändinhallintaan liittyvät aiheet. Opiskelija tunnistaa brändikehitykselle tarpeelliset työkalut sekä onnistuneen brändäyksen merkityksen asiakasarvon lisäämisessä ja tarjoaa suojaa kilpailua vastaan. Opiskelija kehittää brändäykseen liittyvää kriittistä ajatteluaan ja ymmärtää brändäykseen liittyviä eettisiä kysymyksiä, sekä parantaa ryhmä- ja tiimityötaitojaan.

Sisältö

• Johdatus brändäykseen
• Brändipääoman käsite
• Strategisen brändihallinnon prosessi
• Emootiot ja brändit
• Brändien symbolinen merkitys
• Brändäykseen liittyvät eettiset näkökulmat

Esitietovaatimukset

Markkinointi tai vastaavat opinnot

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Ilmoittautumisaika

06.05.2024 - 11.08.2024

Ajoitus

26.08.2024 - 20.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

Leiritie 1

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

20 - 35

Koulutus
  • Degree Programme in International Business and Logistics
Opettaja
  • Maria Paassola
Vastuuopettaja

Suvi Moll

Ryhmät
  • LC22B_IB_M
    Incoming DD HWR Berlin, IBMAN Marketing
  • LC22R_M
    Incoming DD Rennes 3rd year students Marketing
  • LD22B_L_M
    Incoming DD Switzerland Marketing
  • LB22S_M
    Incoming DD Stuttgart Marketing
  • LXC23_MAR
    LXC23_Marketing
  • LB22L_M
    Incoming DD La Rochelle 3rd year students Marketing

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää brändipääoman käsitteen sekä keskeiset strategiseen brändinhallintaan liittyvät aiheet. Opiskelija tunnistaa brändikehitykselle tarpeelliset työkalut sekä onnistuneen brändäyksen merkityksen asiakasarvon lisäämisessä ja tarjoaa suojaa kilpailua vastaan. Opiskelija kehittää brändäykseen liittyvää kriittistä ajatteluaan ja ymmärtää brändäykseen liittyviä eettisiä kysymyksiä, sekä parantaa ryhmä- ja tiimityötaitojaan.

Sisältö

• Johdatus brändäykseen
• Brändipääoman käsite
• Strategisen brändihallinnon prosessi
• Emootiot ja brändit
• Brändien symbolinen merkitys
• Brändäykseen liittyvät eettiset näkökulmat

Aika ja paikka

Lectures mainly on campus at Myyrmäki

Oppimateriaalit

Lecture notes by the lecturer
Additional articles assigned by the lecturer
One book on branding (book list provided by the lecturer, books available via Metropolia’s library)

Opetusmenetelmät

Weekly lectures on campus
Group assignments during lectures
Individual assignments in between lectures
Individual book review
Possible checkpoint quizzes and/or final exam
Possible visiting lecturers from the business world and/or visits to companies

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Possible visiting lecturers from the business world and/or visits to companies

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Possible checkpoint quizzes and/or final exam

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Please contact the lecturer to discuss

Sisällön jaksotus

Independent book assignment work during week 42 - no lectures

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Group assignments during lectures
Individual assignments in between lectures
Individual book review
Possible checkpoint quizzes and/or final exam
Possible visiting lecturers from the business world and/or visits to companies - reports on the visits
Possible additional bonus points from active participation during lectures

Esitietovaatimukset

Markkinointi tai vastaavat opinnot