Gateway to Business StudiesLaajuus (5 cr)
Code: LC00EG59
Credits
5 op
Objective
The students will understand the importance of planning, organising, drafting, writing and editing accurate, clear and well-presented academic assignments in English. The student is able to research and use appropriate sources for year 1 assignments. The student recognizes the basics of how to structure and give effective oral presentations in English. The students understands the principles of essential study skills for international higher education; studying and communicating in international groups and teams, collaborative team and group working skills, exams, note-taking, information acquisition, research, academic writing, referencing, time management.
Content
The course is designed as a building block or corner stone of the student’s business degree, preparing and equipping them for undergraduate study on an international degree programme both in Finland and at a partner institution.
Personal key skills and competencies with regard to learning and self-development.
Academic writing in English: planning, organising, drafting, writing and editing accurate, clear and well-presented academic assignments.
Basics of how to structure and give effective oral presentations in English.
Appropriate internal communication in English with administrative and academic staff at home and abroad.
Study skills for international higher education; e.g. information acquisition, researching sources, academic writing, referencing sources, time management, working in international teams and groups, exam techniques, note-taking.
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student has achieved the course objectives fairly. The student will be able to identify, define and use the course subject area’s concepts and models. The student understands the criteria and principles of the expertise development.
Assessment criteria, good (3)
The student has achieved the course objectives well, even though the knowledge and skills need improvement on some areas.The student is able to define the course concepts and models and are able to justify the analysis. The student is able to apply their knowledge in leisure, study and work situations. The student understands the importance of expertise in the field of business and is able to analyze his/her own expertise.
Assessment criteria, excellent (5)
The student has achieved the objectives of the course with excellent marks.The student masters commendably the course subject area’s concepts and models.The student is able to make justified and fluent analysis and to present concrete development measures. The student is well prepared to apply their knowledge in leisure, study and work situations.The student is able to analyze the business sector expertise and the development of his/her own expertise.
Assessment criteria, approved/failed
The student has achieved the course objectives fairly. The student will be able to identify, define and use the course subject area’s concepts and models. The student understands the criteria and principles of the expertise development.
Enrollment
02.05.2022 - 14.08.2022
Timing
29.08.2022 - 18.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
2 op
Mode of delivery
60 % Contact teaching, 40 % Distance learning
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- English
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Degree Programme in European Business Administration
Teachers
- Louise Stansfield
- Ilona Mäki
- Ann-Sofie Shevlane
Teacher in charge
Suvi Moll
Groups
-
LXA22_AHalf of LXA22 cohorts present, GROUP A
Objective
Kurssin suoritettuaan opiskelija:
• ymmärtää selkeiden ja hyvin esitettyjen englanninkielisten akateemisten harjoitustehtävien suunnittelun, organisoimisen, laatimisen ja editoimisen tärkeyden
• kykenee tutkimaan ja käyttämään asianmukaisia lähteitä ensimmäisen vuoden harjoitustehtävissä
• hallitsee vaikuttavien suullisten englanninkielisten esitelmien rakentamisen ja pitämisen perusteet
• tuntee kansainvälisille korkeakouluopinnoille keskeisten opiskelutaitojen perusteet: opiskelu ja kommunikointi kansainvälisissä ryhmissä ja tiimeissä, tiimityössä ja ryhmätyössä vaadittavat yhteistyötaidot, kokeet, muistiinpanojen tekeminen, tiedonhankkiminen, tutkimustyö, akateeminen kirjoittaminen, lähdeviitteiden merkitseminen ja ajanhallinta.
Content
Kurssi on suunniteltu opiskelijan kauppatieteellisen tutkinnon rakennuspalikaksi tai kulmakiveksi. Kurssi valmistaa ja antaa opiskelijoille välineitä kansainvälisen ammattikorkeakoulututkinnon opiskeluun Suomessa tai jossain yhteistyöoppilaitoksessa.
• Oppimiseen ja itsekehitykseen liittyvät keskeiset henkilökohtaiset taidot
• Akateeminen kirjoittaminen englanniksi: selkeiden ja hyvin esitettyjen englanninkielisten akateemisten harjoitustehtävien suunnittelu, organisoiminen, laatiminen ja editoiminen
• Vaikuttavien suullisten englanninkielisten esitelmien rakentamisen ja pitämisen perusteet
• Asianmukainen englanninkielinen kommunikaatio hallinnollisen ja opetushenkilökunnan kanssa kotimaassa ja ulkomailla
• Kansainvälisille korkeakouluopinnoille keskeisten opiskelutaitojen perusteet: työskentely kansainvälisissä ryhmissä ja tiimeissä, kokeet, muistiinpanojen tekeminen, tiedonhankkiminen, tutkimustyö, akateeminen kirjoittaminen, lähdeviitteiden merkitseminen ja ajanhallinta.
Location and time
The course is split into 2 sessions a week.
Seminar = a session with your own study group working with the lecturer or Study Coordinator
Friday = auditorium session for all 4 Gateway groups in year 1 with Study Coordinators and guest speakers
Please follow the schedule closely to see what you are doing at the different times.
Materials
Bailey Stephen Academic writing: a handbook for international students Routledge
(Shelves 001 in Myyrmäki 2015 edition available in Laurea, 2018 in Haaga-Helia. Also available as an e-book in EBSCOhost)
Cameron Sheila 2016 The business student’s handbook skills for study and employment Sixth edition
(2009 edition is still available in our library and also as an ebook in Dawsonera)
Cottrell Stella 2013 The Study Skills Handbook 4th edition Palgrave Macmillan
McMillan Kathleen, Weyers Jonathan 2009 The Smarter Study Skills Companion 2nd edition Pearson Prentice Hall
Some older editions of Study Skills books are still on the library shelves. All are useful.
Please also see the additional reading list and recommended websites for academic writing and presentation skills given later in the course and posted in the appropriate OMA folder.
Teaching methods
The course will include a variety of methodologies; lectures, guest lectures, seminars, class discussions, presentations, individual and group work and writing assignments. Students are expected to participate actively in the contact and online lectures and seminars throughout the semester.
In some cases, this course works in cooperation with other courses; for example academic writing makes use of assignments in other courses (usually Economics). Presentation skills ties in with many other courses this semester.
You will complete individual assignments and observe the deadlines for these.
Employer connections
Guest speakers will include alumni and representatives from student unions.
Exam schedules
As this is a skills-based course, there is no traditional end-of-course exam. Your grade will reflect your ability to apply theoretical knowledge in practice in written assignments and oral presentations. This course includes a lot of individual work. However, being a supportive member of the class and contributing to a positive class atmosphere in your own study group and in the wider Metropolia Business School learning community is encouraged.
See the separate assessment criteria for the academic writing/ presentation/ writing / PDP /community assignments.
You need to pass all components of the course.
As there is no resit, you must discuss with the course lecturer(s) if you miss a component, as you will need to complete it at some stage to receive a course grade.
International connections
International guest speakers
Student workload
The course is 5 credits which equals 130 hours of work for you.
This has been allocated approximately as follows:
Contact or online classes/lectures 40 hours
PDP and community exercise(s) 20 hours
Academic writing assignment & related research 50 hours
Presentation preparation & delivery, exercise 20 hours
Content scheduling
Please follow the schedule posted in OMA Admin folder closely as changes may occur.
Further information
The course is designed to be a building block or corner stone of your business degree, preparing and equipping you for undergraduate study on an international BBA programme in Finland and a partner institution. During the course, you will acquire the basic tools for personal development on academic, business and interpersonal levels.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment methods and criteria
Evaluation criteria for the various exercises will be given
PDP / community exercises 40%
Writing assignments 40%
Presentation skills and assignment 20%
Enrollment
02.05.2022 - 14.08.2022
Timing
29.08.2022 - 18.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
2 op
Mode of delivery
60 % Contact teaching, 40 % Distance learning
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- English
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Degree Programme in European Business Administration
Teachers
- Ilona Mäki
- Louise Stansfield
- Ann-Sofie Shevlane
Teacher in charge
Suvi Moll
Groups
-
LXA22_BHalf of LXA22 cohorts present, GROUP B
Objective
Kurssin suoritettuaan opiskelija:
• ymmärtää selkeiden ja hyvin esitettyjen englanninkielisten akateemisten harjoitustehtävien suunnittelun, organisoimisen, laatimisen ja editoimisen tärkeyden
• kykenee tutkimaan ja käyttämään asianmukaisia lähteitä ensimmäisen vuoden harjoitustehtävissä
• hallitsee vaikuttavien suullisten englanninkielisten esitelmien rakentamisen ja pitämisen perusteet
• tuntee kansainvälisille korkeakouluopinnoille keskeisten opiskelutaitojen perusteet: opiskelu ja kommunikointi kansainvälisissä ryhmissä ja tiimeissä, tiimityössä ja ryhmätyössä vaadittavat yhteistyötaidot, kokeet, muistiinpanojen tekeminen, tiedonhankkiminen, tutkimustyö, akateeminen kirjoittaminen, lähdeviitteiden merkitseminen ja ajanhallinta.
Content
Kurssi on suunniteltu opiskelijan kauppatieteellisen tutkinnon rakennuspalikaksi tai kulmakiveksi. Kurssi valmistaa ja antaa opiskelijoille välineitä kansainvälisen ammattikorkeakoulututkinnon opiskeluun Suomessa tai jossain yhteistyöoppilaitoksessa.
• Oppimiseen ja itsekehitykseen liittyvät keskeiset henkilökohtaiset taidot
• Akateeminen kirjoittaminen englanniksi: selkeiden ja hyvin esitettyjen englanninkielisten akateemisten harjoitustehtävien suunnittelu, organisoiminen, laatiminen ja editoiminen
• Vaikuttavien suullisten englanninkielisten esitelmien rakentamisen ja pitämisen perusteet
• Asianmukainen englanninkielinen kommunikaatio hallinnollisen ja opetushenkilökunnan kanssa kotimaassa ja ulkomailla
• Kansainvälisille korkeakouluopinnoille keskeisten opiskelutaitojen perusteet: työskentely kansainvälisissä ryhmissä ja tiimeissä, kokeet, muistiinpanojen tekeminen, tiedonhankkiminen, tutkimustyö, akateeminen kirjoittaminen, lähdeviitteiden merkitseminen ja ajanhallinta.
Location and time
The course is split into 2 sessions a week.
Seminar = a session with your own study group working with the lecturer or Study Coordinator
Friday = auditorium session for all 4 Gateway groups in year 1 with Study Coordinators and guest speakers
Please follow the schedule closely to see what you are doing at the different times.
Materials
Bailey Stephen Academic writing: a handbook for international students Routledge
(Shelves 001 in Myyrmäki 2015 edition available in Laurea, 2018 in Haaga-Helia. Also available as an e-book in EBSCOhost)
Cameron Sheila 2016 The business student’s handbook skills for study and employment Sixth edition
(2009 edition is still available in our library and also as an ebook in Dawsonera)
Cottrell Stella 2013 The Study Skills Handbook 4th edition Palgrave Macmillan
McMillan Kathleen, Weyers Jonathan 2009 The Smarter Study Skills Companion 2nd edition Pearson Prentice Hall
Some older editions of Study Skills books are still on the library shelves. All are useful.
Please also see the additional reading list and recommended websites for academic writing and presentation skills given later in the course and posted in the appropriate OMA folder.
Teaching methods
The course will include a variety of methodologies; lectures, guest lectures, seminars, class discussions, presentations, individual and group work and writing assignments. Students are expected to participate actively in the contact and online lectures and seminars throughout the semester.
In some cases, this course works in cooperation with other courses; for example academic writing makes use of assignments in other courses (usually Economics). Presentation skills ties in with many other courses this semester.
You will complete individual assignments and observe the deadlines for these.
Employer connections
Guest speakers will include alumni and representatives from student unions.
Exam schedules
As this is a skills-based course, there is no traditional end-of-course exam. Your grade will reflect your ability to apply theoretical knowledge in practice in written assignments and oral presentations. This course includes a lot of individual work. However, being a supportive member of the class and contributing to a positive class atmosphere in your own study group and in the wider Metropolia Business School learning community is encouraged.
See the separate assessment criteria for the academic writing/ presentation/ writing / PDP /community assignments.
You need to pass all components of the course.
As there is no resit, you must discuss with the course lecturer(s) if you miss a component, as you will need to complete it at some stage to receive a course grade.
International connections
International guest speakers
Student workload
The course is 5 credits which equals 130 hours of work for you.
This has been allocated approximately as follows:
Contact or online classes/lectures 40 hours
PDP and community exercise(s) 20 hours
Academic writing assignment & related research 50 hours
Presentation preparation & delivery, exercise 20 hours
Content scheduling
Please follow the schedule posted in OMA Admin folder closely as changes may occur.
Further information
The course is designed to be a building block or corner stone of your business degree, preparing and equipping you for undergraduate study on an international BBA programme in Finland and a partner institution. During the course, you will acquire the basic tools for personal development on academic, business and interpersonal levels.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment methods and criteria
Evaluation criteria for the various exercises will be given
PDP / community exercises 40%
Writing assignments 40%
Presentation skills and assignment 20%
Enrollment
02.05.2022 - 14.08.2022
Timing
29.08.2022 - 18.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- English
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Degree Programme in International Business and Logistics
Teachers
- Ilona Mäki
- Adriana Mustelin
- Ann-Sofie Shevlane
Teacher in charge
Suvi Moll
Groups
-
LXC22_AHalf of LXC22 cohorts present, GROUP A
Objective
Kurssin suoritettuaan opiskelija:
• ymmärtää selkeiden ja hyvin esitettyjen englanninkielisten akateemisten harjoitustehtävien suunnittelun, organisoimisen, laatimisen ja editoimisen tärkeyden
• kykenee tutkimaan ja käyttämään asianmukaisia lähteitä ensimmäisen vuoden harjoitustehtävissä
• hallitsee vaikuttavien suullisten englanninkielisten esitelmien rakentamisen ja pitämisen perusteet
• tuntee kansainvälisille korkeakouluopinnoille keskeisten opiskelutaitojen perusteet: opiskelu ja kommunikointi kansainvälisissä ryhmissä ja tiimeissä, tiimityössä ja ryhmätyössä vaadittavat yhteistyötaidot, kokeet, muistiinpanojen tekeminen, tiedonhankkiminen, tutkimustyö, akateeminen kirjoittaminen, lähdeviitteiden merkitseminen ja ajanhallinta.
Content
Kurssi on suunniteltu opiskelijan kauppatieteellisen tutkinnon rakennuspalikaksi tai kulmakiveksi. Kurssi valmistaa ja antaa opiskelijoille välineitä kansainvälisen ammattikorkeakoulututkinnon opiskeluun Suomessa tai jossain yhteistyöoppilaitoksessa.
• Oppimiseen ja itsekehitykseen liittyvät keskeiset henkilökohtaiset taidot
• Akateeminen kirjoittaminen englanniksi: selkeiden ja hyvin esitettyjen englanninkielisten akateemisten harjoitustehtävien suunnittelu, organisoiminen, laatiminen ja editoiminen
• Vaikuttavien suullisten englanninkielisten esitelmien rakentamisen ja pitämisen perusteet
• Asianmukainen englanninkielinen kommunikaatio hallinnollisen ja opetushenkilökunnan kanssa kotimaassa ja ulkomailla
• Kansainvälisille korkeakouluopinnoille keskeisten opiskelutaitojen perusteet: työskentely kansainvälisissä ryhmissä ja tiimeissä, kokeet, muistiinpanojen tekeminen, tiedonhankkiminen, tutkimustyö, akateeminen kirjoittaminen, lähdeviitteiden merkitseminen ja ajanhallinta.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Enrollment
02.05.2022 - 14.08.2022
Timing
29.08.2022 - 18.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- English
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Degree Programme in International Business and Logistics
Teachers
- Ilona Mäki
- Adriana Mustelin
- Ann-Sofie Shevlane
Teacher in charge
Suvi Moll
Groups
-
LXC22_BHalf of LXC22 cohorts present, GROUP B
Objective
Kurssin suoritettuaan opiskelija:
• ymmärtää selkeiden ja hyvin esitettyjen englanninkielisten akateemisten harjoitustehtävien suunnittelun, organisoimisen, laatimisen ja editoimisen tärkeyden
• kykenee tutkimaan ja käyttämään asianmukaisia lähteitä ensimmäisen vuoden harjoitustehtävissä
• hallitsee vaikuttavien suullisten englanninkielisten esitelmien rakentamisen ja pitämisen perusteet
• tuntee kansainvälisille korkeakouluopinnoille keskeisten opiskelutaitojen perusteet: opiskelu ja kommunikointi kansainvälisissä ryhmissä ja tiimeissä, tiimityössä ja ryhmätyössä vaadittavat yhteistyötaidot, kokeet, muistiinpanojen tekeminen, tiedonhankkiminen, tutkimustyö, akateeminen kirjoittaminen, lähdeviitteiden merkitseminen ja ajanhallinta.
Content
Kurssi on suunniteltu opiskelijan kauppatieteellisen tutkinnon rakennuspalikaksi tai kulmakiveksi. Kurssi valmistaa ja antaa opiskelijoille välineitä kansainvälisen ammattikorkeakoulututkinnon opiskeluun Suomessa tai jossain yhteistyöoppilaitoksessa.
• Oppimiseen ja itsekehitykseen liittyvät keskeiset henkilökohtaiset taidot
• Akateeminen kirjoittaminen englanniksi: selkeiden ja hyvin esitettyjen englanninkielisten akateemisten harjoitustehtävien suunnittelu, organisoiminen, laatiminen ja editoiminen
• Vaikuttavien suullisten englanninkielisten esitelmien rakentamisen ja pitämisen perusteet
• Asianmukainen englanninkielinen kommunikaatio hallinnollisen ja opetushenkilökunnan kanssa kotimaassa ja ulkomailla
• Kansainvälisille korkeakouluopinnoille keskeisten opiskelutaitojen perusteet: työskentely kansainvälisissä ryhmissä ja tiimeissä, kokeet, muistiinpanojen tekeminen, tiedonhankkiminen, tutkimustyö, akateeminen kirjoittaminen, lähdeviitteiden merkitseminen ja ajanhallinta.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.