Digitaalinen markkinointiLaajuus (5 op)
Tunnus: LC00FE46
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää digitaalisen markkinoinnin verkkokaupankäyntiä ja internetiä laaja-alaisemmat vaikutukset liike-elämään. Opiskelija omaksuu tietoa ja saa perustaidot, joilla sopeutua muuttuvaan digitaaliseen markkina/liiketoimintaympäristöön. Opiskelija oppii yhdistämään teoreettista tietoa ja käytännön taitoja digitaalisten markkinointikampanjoiden suunnitteluun, toteuttamiseen ja niistä raportoimiseen.
Sisältö
• Digitaalisen markkinoinnin teoria ja käytäntö
• Nettisivuston kehittämisen perusteet
• Perustietokoneohjelmat markkinointikampanjan/brändipääoman suunnitteluun ja editoimiseen
• Hakukoneoptimoinnin/hakukonemarkkinoinnin teorian ja käytännön perusteet
• Markkinointi sosiaalisessa mediassa
• Digitaaliset / sosiaalisen median mainostusmetodit
• Data-analytiikka/tietosuoja ja yksityisyyden suoja
• Digitaalisten kampanjoiden teoria, toteutus ja raportointi
Digital campaign theory, implementation & reporting
Esitietovaatimukset
Markkinointi tai vastaavat opinnot
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 11.08.2024
Ajoitus
29.08.2024 - 12.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Degree Programme in International Business and Logistics
Opettaja
- John Greene
Vastuuopettaja
Suvi Moll
Ryhmät
-
LC22B_IB_MIncoming DD HWR Berlin, IBMAN Marketing
-
LC22R_MIncoming DD Rennes 3rd year students Marketing
-
LD22B_L_MIncoming DD Switzerland Marketing
-
LB22S_MIncoming DD Stuttgart Marketing
-
LXC23_MARLXC23_Marketing
-
LC22B_BA_MIncoming DD HWR Berlin, BA Marketing
-
LB22L_MIncoming DD La Rochelle 3rd year students Marketing
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää digitaalisen markkinoinnin verkkokaupankäyntiä ja internetiä laaja-alaisemmat vaikutukset liike-elämään. Opiskelija omaksuu tietoa ja saa perustaidot, joilla sopeutua muuttuvaan digitaaliseen markkina/liiketoimintaympäristöön. Opiskelija oppii yhdistämään teoreettista tietoa ja käytännön taitoja digitaalisten markkinointikampanjoiden suunnitteluun, toteuttamiseen ja niistä raportoimiseen.
Sisältö
• Digitaalisen markkinoinnin teoria ja käytäntö
• Nettisivuston kehittämisen perusteet
• Perustietokoneohjelmat markkinointikampanjan/brändipääoman suunnitteluun ja editoimiseen
• Hakukoneoptimoinnin/hakukonemarkkinoinnin teorian ja käytännön perusteet
• Markkinointi sosiaalisessa mediassa
• Digitaaliset / sosiaalisen median mainostusmetodit
• Data-analytiikka/tietosuoja ja yksityisyyden suoja
• Digitaalisten kampanjoiden teoria, toteutus ja raportointi
Digital campaign theory, implementation & reporting
Aika ja paikka
Luokassa 29.08
Oppimateriaalit
Tarjotaan oppimisympäristössä
Opetusmenetelmät
Opetus henkilökohtaisesti
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 ECTS
130 Hours
Sisällön jaksotus
Tarjotaan oppimisympäristössä
Lisätietoja opiskelijoille
Tarjotaan oppimisympäristössä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tarjotaan oppimisympäristössä
Esitietovaatimukset
Markkinointi tai vastaavat opinnot