Kasvatustieteen näkökulmia opettajuuteen 2Laajuus (5 op)
Tunnus: KX00DX05
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa kehittää pedagogista ajatteluaan ja hyödyntää hankkimaansa teoreettista tietoa ihmisen elämänkulkuun, oppimiseen, opettamiseen sekä etiikkaan liittyen. Hän kykenee kehittämään opettajuuttaan myös valmistumisen jälkeen. Hän osaa toimia verkostoissa sekä osallistua ammatilliseen pedagogiseen keskusteluun ja kehittämiseen.
Sisältö
Musiikkipedagogi yhteiskunnassa. Kasvatustieteen teorioiden näkökulmien soveltaminen omaan pedagogiseen ymmärrykseen. Opettajan etiikka.
Esitietovaatimukset
Opiskelija osaa havainnoida ja kuvata kohtaamiaan opetustilanteita hyödyntäen ymmärrystään teoreettiseen tietoon oppimisesta ja opettamisesta. Hän osaa perustella tekemiään pedagogisia valintoja opetus- ja oppimisteorioihin ja opettajan eettiseen ajatteluun perustuen.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa soveltaa hankkimaansa kasvatustieteen teoreettista sekä musiikkipedagogina toimimiseen liittyvää eettistä tietoa omaan pedagogiseen ajatteluunsa. Hän osaa toimia verkostoissa sekä osallistua ammatilliseen pedagogiseen keskusteluun ja kehittämiseen.
Ilmoittautumisaika
27.11.2023 - 07.01.2024
Ajoitus
01.01.2024 - 17.05.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Musiikin tiimi
Toimipiste
Hämeentie 135
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Musiikin tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Kimmo Salonen
- musiikki virtuaali
Vastuuopettaja
Kimmo Salonen
Ryhmät
-
KXF21S1Musiikin tutkinto-ohjelma päivä
Tavoitteet
Opiskelija osaa kehittää pedagogista ajatteluaan ja hyödyntää hankkimaansa teoreettista tietoa ihmisen elämänkulkuun, oppimiseen, opettamiseen sekä etiikkaan liittyen. Hän kykenee kehittämään opettajuuttaan myös valmistumisen jälkeen. Hän osaa toimia verkostoissa sekä osallistua ammatilliseen pedagogiseen keskusteluun ja kehittämiseen.
Sisältö
Musiikkipedagogi yhteiskunnassa. Kasvatustieteen teorioiden näkökulmien soveltaminen omaan pedagogiseen ymmärrykseen. Opettajan etiikka.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa soveltaa hankkimaansa kasvatustieteen teoreettista sekä musiikkipedagogina toimimiseen liittyvää eettistä tietoa omaan pedagogiseen ajatteluunsa. Hän osaa toimia verkostoissa sekä osallistua ammatilliseen pedagogiseen keskusteluun ja kehittämiseen.
Esitietovaatimukset
Opiskelija osaa havainnoida ja kuvata kohtaamiaan opetustilanteita hyödyntäen ymmärrystään teoreettiseen tietoon oppimisesta ja opettamisesta. Hän osaa perustella tekemiään pedagogisia valintoja opetus- ja oppimisteorioihin ja opettajan eettiseen ajatteluun perustuen.
Ilmoittautumisaika
28.11.2022 - 11.12.2022
Ajoitus
01.01.2023 - 31.07.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Musiikin tiimi
Toimipiste
Musiikki
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Musiikin tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Kimmo Salonen
- musiikki virtuaali
Vastuuopettaja
Kimmo Salonen
Ryhmät
-
KXF20S1Musiikin tutkinto-ohjelma päivä
Tavoitteet
Opiskelija osaa kehittää pedagogista ajatteluaan ja hyödyntää hankkimaansa teoreettista tietoa ihmisen elämänkulkuun, oppimiseen, opettamiseen sekä etiikkaan liittyen. Hän kykenee kehittämään opettajuuttaan myös valmistumisen jälkeen. Hän osaa toimia verkostoissa sekä osallistua ammatilliseen pedagogiseen keskusteluun ja kehittämiseen.
Sisältö
Musiikkipedagogi yhteiskunnassa. Kasvatustieteen teorioiden näkökulmien soveltaminen omaan pedagogiseen ymmärrykseen. Opettajan etiikka.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa soveltaa hankkimaansa kasvatustieteen teoreettista sekä musiikkipedagogina toimimiseen liittyvää eettistä tietoa omaan pedagogiseen ajatteluunsa. Hän osaa toimia verkostoissa sekä osallistua ammatilliseen pedagogiseen keskusteluun ja kehittämiseen.
Esitietovaatimukset
Opiskelija osaa havainnoida ja kuvata kohtaamiaan opetustilanteita hyödyntäen ymmärrystään teoreettiseen tietoon oppimisesta ja opettamisesta. Hän osaa perustella tekemiään pedagogisia valintoja opetus- ja oppimisteorioihin ja opettajan eettiseen ajatteluun perustuen.