Siirry suoraan sisältöön

PalvelumuotoiluLaajuus (5 op)

Tunnus: KM00FQ61

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija tuntee palvelumuotoiluprosessin visuaalisen viestinnän muotoilijan työmetodina ja osaa kehittää kuluttajan tarpeisiin vastaavia palveluita. Opiskelija ymmärtää palvelukokemuksen merkityksen osana liiketoimintaa. Opiskelija ymmärtää palvelumuotoilijan työnkuvaan liittyvät keskeiset moninaisuuden ja kestävän kehityksen teemat.

Sisältö

- käyttäjäkeskeinen suunnittelu
- palvelumuotoilun prosessit
- palvelumuotoilun menetelmät
- palvelujen prototypointi
- asiakaskokemus
- saavutettavuus

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tuntee palvelumuotoilun käsitteistöä ja perusteita. Hän tuntee palvelumuotoilun keskeiset työkalut ja tekniikat. Opiskelija hahmottaa palvelumuotoilun prosessin ja ymmärtää sen merkityksen suunnittelutyölle.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tuntee palvelumuotoilun käsitteistön ja perusteet. Hän osaa käyttää palvelumuotoilun keskeisiä työkaluja ja tekniikoita. Opiskelija hahmottaa palvelumuotoilun prosessin ja osaa hyödyntää sitä työssään.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija hallitsee laaja-alaisesti palvelumuotoilun käsitteistön ja lähtökohdat. Hän osaa soveltaa luovasti ja perustellusti palvelumuotoilun työkaluja ja tekniikoita. Opiskelija tuntee laaja-alaisesti palvelumuotoilun prosessin ja osaa hyödyntää sitä monipuolisesti työssään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija tuntee palvelumuotoilun käsitteistöä ja perusteita. Hän tuntee palvelumuotoilun keskeiset työkalut ja tekniikat. Opiskelija hahmottaa palvelumuotoilun prosessin ja ymmärtää sen merkityksen suunnittelutyölle.