Soveltava projektiLaajuus (5 op)
Tunnus: TX00DF22
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa soveltaa projekti- ja verkostotyöskentelyn perusteita erilaisissa kehittämistöissä. Opiskelija osaa käyttää ongelmaratkaisu-, yhteistyö- ja viestintätaitoja projektityöskentelyssä. Opiskelija osaa hyödyntää omaa asiantuntijuuttaan projektityöskentelyssä.
Sisältö
-Projektisuunnittelun perusteet
-Erikseen sovittava oman alan soveltava projekti
-Raportoinnin perusteet
Esitietovaatimukset
Opiskelija tuntee projektityöskentelyn perusteet.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa määritellä tai kuvata aihepiiriin liittyvät käsitteet ja ilmiöt kvalitatiivisesti ja laskea niihin liittyviä suoraviivaisia peruslaskuja.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa soveltaa, laskea, muuttaa ja valita aihepiiriin liittyvät käsitteet ja ilmiöt kvalitatiivisesti ja laskea niihin liittyviä kvantitatiivisia peruslaskuja sekä täydentää ja tuottaa tarvittavat lisätiedot.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa kategorisoida, kerätä, yhdistää ja yleistää aihepiiriin liittyvät käsitteet ja ilmiöt kvalitatiivisesti ja laskea niihin liittyviä kvantitatiivisia peruslaskuja sekä johtaa ja järjestää uudelleen jo annetut perustiedot ja niiden kautta kerrata ja kirjoittaa uudelleen ongelman ratkaisupolkuja.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa määritellä tai kuvata aihepiiriin liittyvät käsitteet ja ilmiöt kvalitatiivisesti ja laskea niihin liittyviä suoraviivaisia peruslaskuja.
Ilmoittautumisaika
27.11.2023 - 31.12.2023
Ajoitus
15.01.2024 - 10.05.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Puhtaat ja älykkäät ratkaisut
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 70
Koulutus
- Energia- ja ympäristötekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Tomi Hämäläinen
- Juha Juselius
- Elina Hovila
Vastuuopettaja
Juha Juselius
Ryhmät
-
TXO23S1Energia- ja ympäristötekniikan tutkinto-ohjelma päivä
Tavoitteet
Opiskelija osaa soveltaa projekti- ja verkostotyöskentelyn perusteita erilaisissa kehittämistöissä. Opiskelija osaa käyttää ongelmaratkaisu-, yhteistyö- ja viestintätaitoja projektityöskentelyssä. Opiskelija osaa hyödyntää omaa asiantuntijuuttaan projektityöskentelyssä.
Sisältö
-Projektisuunnittelun perusteet
-Erikseen sovittava oman alan soveltava projekti
-Raportoinnin perusteet
Oppimateriaalit
Opettajan osoittama materiaali
Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitukset, laboratoriotyöt, projektityöskentely
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa määritellä tai kuvata aihepiiriin liittyvät käsitteet ja ilmiöt kvalitatiivisesti ja laskea niihin liittyviä suoraviivaisia peruslaskuja.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa soveltaa, laskea, muuttaa ja valita aihepiiriin liittyvät käsitteet ja ilmiöt kvalitatiivisesti ja laskea niihin liittyviä kvantitatiivisia peruslaskuja sekä täydentää ja tuottaa tarvittavat lisätiedot.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa kategorisoida, kerätä, yhdistää ja yleistää aihepiiriin liittyvät käsitteet ja ilmiöt kvalitatiivisesti ja laskea niihin liittyviä kvantitatiivisia peruslaskuja sekä johtaa ja järjestää uudelleen jo annetut perustiedot ja niiden kautta kerrata ja kirjoittaa uudelleen ongelman ratkaisupolkuja.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa määritellä tai kuvata aihepiiriin liittyvät käsitteet ja ilmiöt kvalitatiivisesti ja laskea niihin liittyviä suoraviivaisia peruslaskuja.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi toteutuksesta annetaan arvosanoilla 0-5. Arvosanat muodostuvat projektiosuudesta (50 %) ja viestinnän osuudesta (50 %). Projektiosuuden arvioinnissa täytyy saada hyväksytty suoritusmerkintä kaikista tehtävistä, loppuprojektin projektisuunnitelmasta, tarjouksesta, raportista, esitelmästä sekä itse- ja vertaisarvioinnista. Tavaroiden palauttamatta jättäminen johtaa hylättyyn suoritukseen. Projektiosuuden (50 % kokonaisarvioinnista) arvioinnissa huomioidaan seuraavat asiat:
Innovatiivisuus (loppuprojekti)
Raportti (loppuprojekti)
Projektin hallinta ja suunnittelu (loppuprojekti)
Kommunikointi ja viestintä (koko projektiosuus)
Projektiosuuden hyväksytty suoritus edellyttää edellä olevien lisäksi aktiivista osallistumista projektiryhmän toimintaan. Hyväksytty arvosana edellyttää lainattujen tavaroiden ja kaikkien vaadittujen tehtävien palautusta.
Soveltavan projektin viestinnän osuus koostuu projektiviestinnän osuudesta sekä suullisen ja kirjallisen viestinnän harjoituksista.
Viestinnän osuus koko projektin arvioinnista on 50 %.
Tehtävien palautus Teamsiin määritellyssä aikataulussa.
asiakirjastandarditehtävä, palautus viim. ke 24.1. hyv./hyl. (yksilötehtävä)
vuorovaikutusosaamisen kehittäminen, videoitu ryhmäkeskustelu pe 2.2. (ryhmätehtävä) (hyv./hyl.)
työhakuvideo + arviointiraportti, viim. pe 9.2. (yksilötehtävä, arviointi ryhmänä) (hyv./hyl., tekemättä jättäminen –1)
muistio pe 1.3. (yksilötehtävä, 20 %)
projektin loppuraportti, viim. ti 16.4. (projektiryhmä, 40 %)
suullinen esitys loppuseminaarissa, ke 17.4. projektiryhmä, 40 %).
Esitietovaatimukset
Opiskelija tuntee projektityöskentelyn perusteet.
Ilmoittautumisaika
28.11.2022 - 31.12.2022
Ajoitus
09.01.2023 - 05.05.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Puhtaat ja älykkäät ratkaisut
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 80
Koulutus
- Energia- ja ympäristötekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Juha Juselius
- Elina Hovila
Vastuuopettaja
Juha Juselius
Ryhmät
-
TXO22S1Energia- ja ympäristötekniikan tutkinto-ohjelma päivä
Tavoitteet
Opiskelija osaa soveltaa projekti- ja verkostotyöskentelyn perusteita erilaisissa kehittämistöissä. Opiskelija osaa käyttää ongelmaratkaisu-, yhteistyö- ja viestintätaitoja projektityöskentelyssä. Opiskelija osaa hyödyntää omaa asiantuntijuuttaan projektityöskentelyssä.
Sisältö
-Projektisuunnittelun perusteet
-Erikseen sovittava oman alan soveltava projekti
-Raportoinnin perusteet
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa määritellä tai kuvata aihepiiriin liittyvät käsitteet ja ilmiöt kvalitatiivisesti ja laskea niihin liittyviä suoraviivaisia peruslaskuja.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa soveltaa, laskea, muuttaa ja valita aihepiiriin liittyvät käsitteet ja ilmiöt kvalitatiivisesti ja laskea niihin liittyviä kvantitatiivisia peruslaskuja sekä täydentää ja tuottaa tarvittavat lisätiedot.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa kategorisoida, kerätä, yhdistää ja yleistää aihepiiriin liittyvät käsitteet ja ilmiöt kvalitatiivisesti ja laskea niihin liittyviä kvantitatiivisia peruslaskuja sekä johtaa ja järjestää uudelleen jo annetut perustiedot ja niiden kautta kerrata ja kirjoittaa uudelleen ongelman ratkaisupolkuja.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa määritellä tai kuvata aihepiiriin liittyvät käsitteet ja ilmiöt kvalitatiivisesti ja laskea niihin liittyviä suoraviivaisia peruslaskuja.
Esitietovaatimukset
Opiskelija tuntee projektityöskentelyn perusteet.
Ilmoittautumisaika
29.11.2021 - 06.01.2022
Ajoitus
10.01.2022 - 08.05.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Puhtaat ja älykkäät ratkaisut
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 100
Koulutus
- Energia- ja ympäristötekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Tomi Hämäläinen
- Juha Juselius
- Elina Hovila
Vastuuopettaja
Tomi Hämäläinen
Ryhmät
-
TXO21S1Energia- ja ympäristötekniikan tutkinto-ohjelma päivä
Tavoitteet
Opiskelija osaa soveltaa projekti- ja verkostotyöskentelyn perusteita erilaisissa kehittämistöissä. Opiskelija osaa käyttää ongelmaratkaisu-, yhteistyö- ja viestintätaitoja projektityöskentelyssä. Opiskelija osaa hyödyntää omaa asiantuntijuuttaan projektityöskentelyssä.
Sisältö
-Projektisuunnittelun perusteet
-Erikseen sovittava oman alan soveltava projekti
-Raportoinnin perusteet
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa määritellä tai kuvata aihepiiriin liittyvät käsitteet ja ilmiöt kvalitatiivisesti ja laskea niihin liittyviä suoraviivaisia peruslaskuja.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa soveltaa, laskea, muuttaa ja valita aihepiiriin liittyvät käsitteet ja ilmiöt kvalitatiivisesti ja laskea niihin liittyviä kvantitatiivisia peruslaskuja sekä täydentää ja tuottaa tarvittavat lisätiedot.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa kategorisoida, kerätä, yhdistää ja yleistää aihepiiriin liittyvät käsitteet ja ilmiöt kvalitatiivisesti ja laskea niihin liittyviä kvantitatiivisia peruslaskuja sekä johtaa ja järjestää uudelleen jo annetut perustiedot ja niiden kautta kerrata ja kirjoittaa uudelleen ongelman ratkaisupolkuja.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa määritellä tai kuvata aihepiiriin liittyvät käsitteet ja ilmiöt kvalitatiivisesti ja laskea niihin liittyviä suoraviivaisia peruslaskuja.
Esitietovaatimukset
Opiskelija tuntee projektityöskentelyn perusteet.