Terveydenhoitajatyön asiantuntijuusLaajuus (5 op)
Tunnus: SX00EB05
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- osaa kehittää terveydenhoitajatyötä vaikuttavuus, kustannukset, laatu ja asiakkaan osallisuus huomioiden
- osaa kehittää omaa työntekijyysosaamistaan muuttuvassa toimintaympäristössä
- osaa toimia kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti
Sisältö
- työntekijyysosaaminen: itsensä johtaminen, oman osaamisen kehittäminen ja markkinointi, kyky muutoksiin (resilienssi), urasuunnittelu, ajan hallinta ja priorisointi
- kehittävä työote: oman osaamisen ja työyhteisön jatkuva kehittäminen
- terveydenhoitajatyön eettiset näkökulmat: lainsäädäntö, tietosuoja, viestintä, argumentoitu päätöksenteko, eettinen herkkyys
- vaikuttavan ammatillisen viestinnän taidot eri viestintämuodoissa
- fasilitointitaidot
- vaikuttavuus-, kustannus- ja laatutietoisuus
- hyvä asiakas- ja henkilöstökokemus: asiakkaan palvelukokemus ja osallisuus, yhteistoimijuus asiakkaan kanssa
- terveydenhoitajana muuttuvassa toimintaympäristössä (megatrendit, digitalisaatio, terveyshaasteet, globaali terveys, kestävä kehitys)
- kestävä kehitys ja kestävä työ
Esitietovaatimukset
Opiskelija voi valita terveydenhoitajatyön ammattiopintoja, kun hän on suorittanut hyväksytysti sairaanhoitotyön ammattiopintoihin sisältyvät teoriaopinnot ja vähintään harjoittelut sisätautien ja kirurgian toimintaympäristöissä, ellei opiskelijan HOPSissa ole toisin sovittu.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite "Osaamisen arviointikehikko".
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikehikon tasoa asiantuntija.
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 19.05.2024
Ajoitus
15.08.2024 - 18.11.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Kati Ylikahri
Ryhmät
-
SXQ21K1Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma päivä
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa kehittää terveydenhoitajatyötä vaikuttavuus, kustannukset, laatu ja asiakkaan osallisuus huomioiden
- osaa kehittää omaa työntekijyysosaamistaan muuttuvassa toimintaympäristössä
- osaa toimia kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti
Sisältö
- työntekijyysosaaminen: itsensä johtaminen, oman osaamisen kehittäminen ja markkinointi, kyky muutoksiin (resilienssi), urasuunnittelu, ajan hallinta ja priorisointi
- kehittävä työote: oman osaamisen ja työyhteisön jatkuva kehittäminen
- terveydenhoitajatyön eettiset näkökulmat: lainsäädäntö, tietosuoja, viestintä, argumentoitu päätöksenteko, eettinen herkkyys
- vaikuttavan ammatillisen viestinnän taidot eri viestintämuodoissa
- fasilitointitaidot
- vaikuttavuus-, kustannus- ja laatutietoisuus
- hyvä asiakas- ja henkilöstökokemus: asiakkaan palvelukokemus ja osallisuus, yhteistoimijuus asiakkaan kanssa
- terveydenhoitajana muuttuvassa toimintaympäristössä (megatrendit, digitalisaatio, terveyshaasteet, globaali terveys, kestävä kehitys)
- kestävä kehitys ja kestävä työ
Aika ja paikka
Orientaatio, 15.8.24 klo 9-11 Teams, läsnäolo Teams- etäyhteydellä pakollinen
Moodle -tehtävät: yksilötehtävät ja yksi ryhmätehtävä (2-4 hlö ryhmä). Ennen ryhmätehtävää suoritetaan muut oppimistehtävät itsenäisesti.
Opiskelija vahvistaa paikkansa opintojaksototeutuksella ilmoittautumalla ja olemalla läsnä opetuksen alkaessa tai muutoin opettajan kanssa erikseen sovitulla tavalla, joka voi esimerkiksi olla ensimmäisen oppimistehtävän palautus. Jos opiskelija ei sairauden vuoksi pysty osallistumaan opetuksen alkuun, hän voi myös vahvistaa opiskelupaikkansa ilmoittamalla siitä opettajalle etukäteen.
Oppimateriaalit
Oppimateriaali Moodle-työtilassa.
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.
Opetusmenetelmät
Orientaatio Teams- etäyhteydellä
Moodle-tehtävät, itsenäisesti suoritettavat. Arviointi hyväksytty/hylätty
Arvioitava ryhmätehtävä, arviointi T1-K5
Opiskelija vahvistaa paikkansa opintojaksototeutuksella ilmoittautumalla ja olemalla läsnä opetuksen alkaessa tai muutoin opettajan kanssa erikseen sovitulla tavalla, joka voi esimerkiksi olla ensimmäisen oppimistehtävän palautus. Jos opiskelija ei sairauden vuoksi pysty osallistumaan opetuksen alkuun, hän voi myös vahvistaa opiskelupaikkansa ilmoittamalla siitä opettajalle etukäteen.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Oppimistehtävät, itsenäisesti suoritettavat. Arviointi hyväksytty/hylätty
Yksi ryhmätehtävä valitusta kestävän terveydenhoitajatyön teemasta, arviointi T1-K5
Kansainvälisyys
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei tiedossa tällä hetkellä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5op= 5x27t= 135t opiskelijan työtä
Sisällön jaksotus
Orientaatioluento Teams- etäyhteydellä, läsnäolo pakollinen
Moodle-työskentely ja oppimistehtävät. Kolme osa-aluetta: Sosiaalisesti, ekologisesti ja taloudellisesti kestävä terveydenhoitajatyö. Näiden osioiden oppimistehtävät suoritetaan ennen ryhmätehtävää.
Ryhmätehtävä valitusta kestävän terveydenhoitajatyön teemasta.
Lisätietoja opiskelijoille
Opiskelija voi valita terveydenhoitajatyön ammattiopintoja, kun hän on suorittanut hyväksytysti sairaanhoitotyön ammattiopintoihin sisältyvät teoriaopinnot ja vähintään harjoittelut sisätautien ja kirurgian toimintaympäristöissä, ellei opiskelijan HOPSissa ole toisin sovittu.
Edeltävät opinnot: Johtaminen ja yrittäjyys -opintojakson hyväksytty suoritus 5 op
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.
Opintojaksopalaute:
Toteutuksesta kerätään opintojaksopalautetta, mikä on tärkeä osa opetuksen ja toiminnan kehittämistyötä. Palautetta antamalla sinulla on mahdollisuus vaikuttaa opintojaksojen sisältöön sekä opetuksen kehittämiseen. Palautteen avulla opettaja pystyy kehittämään omia toteutuksiaan ja opetusmenetelmiään myös muilla opintojaksoillaan. Rakentavan palautteen antaminen kehittää myös omia työelämätaitojasi. Opintojaksopalaute annetaan nimettömänä, eikä palautteen antajaa voida tunnistaa.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite "Osaamisen arviointikehikko".
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikehikon tasoa asiantuntija.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osallistuminen orientaatioon
Moodle-tehtävät suoritettu hyväksytysti
Arvioitava ryhmätyö, arviointi T1-K5
Esitietovaatimukset
Opiskelija voi valita terveydenhoitajatyön ammattiopintoja, kun hän on suorittanut hyväksytysti sairaanhoitotyön ammattiopintoihin sisältyvät teoriaopinnot ja vähintään harjoittelut sisätautien ja kirurgian toimintaympäristöissä, ellei opiskelijan HOPSissa ole toisin sovittu.
Ilmoittautumisaika
27.11.2023 - 31.01.2024
Ajoitus
08.01.2024 - 24.05.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Aino Vuorijärvi
- Kati Ylikahri
- Jaana Seitovirta
- Kari Heikkilä
Vastuuopettaja
Kati Ylikahri
Ryhmät
-
SXQ24K2Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma monimuoto
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa kehittää terveydenhoitajatyötä vaikuttavuus, kustannukset, laatu ja asiakkaan osallisuus huomioiden
- osaa kehittää omaa työntekijyysosaamistaan muuttuvassa toimintaympäristössä
- osaa toimia kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti
Sisältö
- työntekijyysosaaminen: itsensä johtaminen, oman osaamisen kehittäminen ja markkinointi, kyky muutoksiin (resilienssi), urasuunnittelu, ajan hallinta ja priorisointi
- kehittävä työote: oman osaamisen ja työyhteisön jatkuva kehittäminen
- terveydenhoitajatyön eettiset näkökulmat: lainsäädäntö, tietosuoja, viestintä, argumentoitu päätöksenteko, eettinen herkkyys
- vaikuttavan ammatillisen viestinnän taidot eri viestintämuodoissa
- fasilitointitaidot
- vaikuttavuus-, kustannus- ja laatutietoisuus
- hyvä asiakas- ja henkilöstökokemus: asiakkaan palvelukokemus ja osallisuus, yhteistoimijuus asiakkaan kanssa
- terveydenhoitajana muuttuvassa toimintaympäristössä (megatrendit, digitalisaatio, terveyshaasteet, globaali terveys, kestävä kehitys)
- kestävä kehitys ja kestävä työ
Aika ja paikka
Orientaatio, läsnäolo Teamsissa
Moodle -tehtävät
Tentti tai tenttiä korvaava arvioitava yksilötehtävä
Opintojaksoon sisältyvät tietotekniikan, viestinnän ja TKI- opintojen luennot Teams- tai Zoom- yhteydellä. Luennot merkitty lukujärjestykseen.
Opiskelija vahvistaa paikkansa opintojaksototeutuksella ilmoittautumalla ja olemalla läsnä opetuksen alkaessa tai muutoin opettajan kanssa erikseen sovitulla tavalla, joka voi esimerkiksi olla ensimmäisen oppimistehtävän palautus. Jos opiskelija ei sairauden vuoksi pysty osallistumaan opetuksen alkuun, hän voi myös vahvistaa opiskelupaikkansa ilmoittamalla siitä opettajalle etukäteen.
Oppimateriaalit
Oppimateriaali Moodle-työtilassa.
Muu materiaali:
Rinne, Nina 2021. Rohkea organisaatio: turvallinen työyhteisö menestyy. Alma Talent. Löytyy MetCat e- kirjana.
Otala & Mäki , 2017: Palvelut uudistuvat ja johtaminen muuttuu sote-alalla. Teoksessa Martela ja Jarenko. Itseohjautuvuus. Miten organisoitua tulevaisuudessa. Luku 11, 265-287. Löytyy MetCat e-kirjana.
Martela & Jarenko 2017: Itseohjautuvuus tulee, oletko valmis? Teoksessa Martela ja Jarenko. Itseohjautuvuus. Miten organisoitua tulevaisuudessa. Luku 1, s. 9-32. Löytyy MetCat e-kirjana.
Lassila, A.2019. Terveydenhoitaja asiakasvastaavana. s72-75. Teoksessa: Onneksi on terveydenhoitaja (toim. Nikula) Verkko-osoite: https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/265682/MIKRO33_2019_nikula_onneksi_on_terveydenhoitaja.pdf?sequence=5&isAllowed=y
Ylikahri, K. 2019.Näyttöön perustuva toiminta ja työn kehittäminen. s 34-42. Teoksessa: Onneksi on terveydenhoitaja. 2020 (toim. Nikula). Verkko-osoite: https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/265682/MIKRO33_2019_nikula_onneksi_on_terveydenhoitaja.pdf?sequence=5&isAllowed=y
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.
Opetusmenetelmät
Orientaatio Teams- etäyhteydellä
Moodle-tehtävät
Yksilötentti tai tenttiä korvaava arvioitava yksilötehtävä
Opintojaksoon sisältyvät tietotekniikan, viestinnän ja TKI- opintojen luennot Teams- tai Zoom- yhteydellä. Luennot merkitty lukujärjestykseen.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Yksilötentti tai arvioitava yksilötehtävä. Arviointi T1-K5
Arviointimenetelmä tarkentuu vielä syksyllä 2023 saadun palautteen perusteella.
Uusintatentti uusintatenttitilaisuudessa ilman materiaaleja.
Kansainvälisyys
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei tiedossa tällä hetkellä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5op= 5x27t= 135t opiskelijan työtä
Sisällön jaksotus
Orientaatioluento, läsnäolo Teams- etäyhteydellä
Moodle-työskentely ja tehtävät
Yksilötentti tai arvioitava tehtävä, arviointi T1-K5
Opintojaksoon sisältyvät seuraavat osiot, joista tarkemmat tiedot ja periaatteet hyväksi lukemisesta opintojen alussa uraohjaajan tilaisuudessa sekä opintojakson alussa pidettävässä orientaatiossa. Kyseisten osioiden materiaalit tallennetaan opintojakson Moodle- tyätilaan ja tunnit merkitään lukujärjestykseen.
Tietotekniikka
Viestintä (Aino Vuorijärvi)
TKI (Jaana Seitovirta)
Lisätietoja opiskelijoille
Opiskelija voi valita terveydenhoitajatyön ammattiopintoja, kun hän on suorittanut hyväksytysti sairaanhoitotyön ammattiopintoihin sisältyvät teoriaopinnot ja vähintään harjoittelut sisätautien ja kirurgian toimintaympäristöissä, ellei opiskelijan HOPSissa ole toisin sovittu.
Edeltävät opinnot: Johtaminen ja yrittäjyys -opintojakson hyväksytty suoritus 5 op
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.
Opintojaksopalaute:
Toteutuksesta kerätään opintojaksopalautetta, mikä on tärkeä osa opetuksen ja toiminnan kehittämistyötä. Palautetta antamalla sinulla on mahdollisuus vaikuttaa opintojaksojen sisältöön sekä opetuksen kehittämiseen. Palautteen avulla opettaja pystyy kehittämään omia toteutuksiaan ja opetusmenetelmiään myös muilla opintojaksoillaan. Rakentavan palautteen antaminen kehittää myös omia työelämätaitojasi. Opintojaksopalaute annetaan nimettömänä, eikä palautteen antajaa voida tunnistaa.
Englanniksi
The student may choose professional studies of public health nursing after successfully completing the theoretical requirements of professional nursing studies as well as all the clinical practices in medical and surgical operating environments, unless otherwise agreed in the student's PSP.
Previous studies: Accepted completion of the Management and Entrepreneurship course 5 ECTS
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite "Osaamisen arviointikehikko".
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikehikon tasoa asiantuntija.
Esitietovaatimukset
Opiskelija voi valita terveydenhoitajatyön ammattiopintoja, kun hän on suorittanut hyväksytysti sairaanhoitotyön ammattiopintoihin sisältyvät teoriaopinnot ja vähintään harjoittelut sisätautien ja kirurgian toimintaympäristöissä, ellei opiskelijan HOPSissa ole toisin sovittu.
Ilmoittautumisaika
27.11.2023 - 10.12.2023
Ajoitus
08.01.2024 - 10.05.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Kati Ylikahri
Vastuuopettaja
Kati Ylikahri
Ryhmät
-
SXQ20S1Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma päivä
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa kehittää terveydenhoitajatyötä vaikuttavuus, kustannukset, laatu ja asiakkaan osallisuus huomioiden
- osaa kehittää omaa työntekijyysosaamistaan muuttuvassa toimintaympäristössä
- osaa toimia kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti
Sisältö
- työntekijyysosaaminen: itsensä johtaminen, oman osaamisen kehittäminen ja markkinointi, kyky muutoksiin (resilienssi), urasuunnittelu, ajan hallinta ja priorisointi
- kehittävä työote: oman osaamisen ja työyhteisön jatkuva kehittäminen
- terveydenhoitajatyön eettiset näkökulmat: lainsäädäntö, tietosuoja, viestintä, argumentoitu päätöksenteko, eettinen herkkyys
- vaikuttavan ammatillisen viestinnän taidot eri viestintämuodoissa
- fasilitointitaidot
- vaikuttavuus-, kustannus- ja laatutietoisuus
- hyvä asiakas- ja henkilöstökokemus: asiakkaan palvelukokemus ja osallisuus, yhteistoimijuus asiakkaan kanssa
- terveydenhoitajana muuttuvassa toimintaympäristössä (megatrendit, digitalisaatio, terveyshaasteet, globaali terveys, kestävä kehitys)
- kestävä kehitys ja kestävä työ
Aika ja paikka
Orientaatio, läsnäolo Teams- etäyhteydellä
Moodle -tehtävät
Tentti
Opiskelija vahvistaa paikkansa opintojaksototeutuksella ilmoittautumalla ja olemalla läsnä opetuksen alkaessa tai muutoin opettajan kanssa erikseen sovitulla tavalla, joka voi esimerkiksi olla ensimmäisen oppimistehtävän palautus. Jos opiskelija ei sairauden vuoksi pysty osallistumaan opetuksen alkuun, hän voi myös vahvistaa opiskelupaikkansa ilmoittamalla siitä opettajalle etukäteen.
Oppimateriaalit
Oppimateriaali Moodle-työtilassa.
Muu materiaali:
Rinne, Nina 2021. Rohkea organisaatio: turvallinen työyhteisö menestyy. Alma Talent. Löytyy MetCat e- kirjana.
Otala & Mäki , 2017: Palvelut uudistuvat ja johtaminen muuttuu sote-alalla. Teoksessa Martela ja Jarenko. Itseohjautuvuus. Miten organisoitua tulevaisuudessa. Luku 11, 265-287. Löytyy MetCat e-kirjana.
Martela & Jarenko 2017: Itseohjautuvuus tulee, oletko valmis? Teoksessa Martela ja Jarenko. Itseohjautuvuus. Miten organisoitua tulevaisuudessa. Luku 1, s. 9-32. Löytyy MetCat e-kirjana.
Ylikahri, K. 2019.Näyttöön perustuva toiminta ja työn kehittäminen. s 34-42. Teoksessa: Onneksi on terveydenhoitaja. 2020 (toim. Nikula). Verkko-osoite: https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/265682/MIKRO33_2019_nikula_onneksi_on_terveydenhoitaja.pdf?sequence=5&isAllowed=y
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.
Opetusmenetelmät
Orientaatio
Moodle-tehtävät
Arvioitava ryhmätehtävä, arviointi T1-K5
Opiskelija vahvistaa paikkansa opintojaksototeutuksella ilmoittautumalla ja olemalla läsnä opetuksen alkaessa tai muutoin opettajan kanssa erikseen sovitulla tavalla, joka voi esimerkiksi olla ensimmäisen oppimistehtävän palautus. Jos opiskelija ei sairauden vuoksi pysty osallistumaan opetuksen alkuun, hän voi myös vahvistaa opiskelupaikkansa ilmoittamalla siitä opettajalle etukäteen.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Arvioitava ryhmätehtävä, arviointi T1-K5
Kansainvälisyys
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei tiedossa tällä hetkellä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5op= 5x27t= 135t opiskelijan työtä
Sisällön jaksotus
Orientaatioluento Teams- etäyhteydellä, läsnäolo
Moodle-työskentely ja tehtävät
Arvioitava ryhmätehtävä, arviointi T1-K5
Lisätietoja opiskelijoille
Opiskelija voi valita terveydenhoitajatyön ammattiopintoja, kun hän on suorittanut hyväksytysti sairaanhoitotyön ammattiopintoihin sisältyvät teoriaopinnot ja vähintään harjoittelut sisätautien ja kirurgian toimintaympäristöissä, ellei opiskelijan HOPSissa ole toisin sovittu.
Edeltävät opinnot: Johtaminen ja yrittäjyys -opintojakson hyväksytty suoritus 5 op
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.
Opintojaksopalaute:
Toteutuksesta kerätään opintojaksopalautetta, mikä on tärkeä osa opetuksen ja toiminnan kehittämistyötä. Palautetta antamalla sinulla on mahdollisuus vaikuttaa opintojaksojen sisältöön sekä opetuksen kehittämiseen. Palautteen avulla opettaja pystyy kehittämään omia toteutuksiaan ja opetusmenetelmiään myös muilla opintojaksoillaan. Rakentavan palautteen antaminen kehittää myös omia työelämätaitojasi. Opintojaksopalaute annetaan nimettömänä, eikä palautteen antajaa voida tunnistaa.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite "Osaamisen arviointikehikko".
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikehikon tasoa asiantuntija.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osallistuminen orientaatioon
Moodle-tehtävät suoritettu hyväksytysti
Arvioitava ryhmätyö, arviointi T1-K5
Esitietovaatimukset
Opiskelija voi valita terveydenhoitajatyön ammattiopintoja, kun hän on suorittanut hyväksytysti sairaanhoitotyön ammattiopintoihin sisältyvät teoriaopinnot ja vähintään harjoittelut sisätautien ja kirurgian toimintaympäristöissä, ellei opiskelijan HOPSissa ole toisin sovittu.