Terveyden edistämisen työmenetelmätLaajuus (5 op)
Tunnus: SX00EB00
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- osaa soveltaa vaikuttavia terveyden edistämisen työmenetelmiä asiakas-/perhelähtöisesti
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida terveyden edistämisen interventioita yksilöille, perheille ja ryhmille yhdessä
asiakkaiden kanssa
- osaa soveltaa varhaisen vuorovaikutuksen työskentelytapaa
- osaa toteuttaa terveysviestintää
- osaa toteuttaa terveydenhoitajatyön asiantuntijana yksilön, perheen, ryhmän ja yhteisön
moniammatillista/monitoimijaista työtä terveyden edistämisessä
- osaa käyttää terveyttä edistävän työn seurantavälineitä ja -menetelmiä
- osaa ennakoida terveyden ja hyvinvoinnin haasteita ja ongelmia
- ymmärtää hyvinvointianalytiikan tuomia mahdollisuuksia terveyden edistämisessä
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida eri-ikäisten asiakkaiden rokottamisen
Sisältö
- terveyden edistämisen teoreettinen tausta
- terveyden edistämisen työmenetelmät yksilön, perheen, ryhmän ja yhteisön terveyden edistämisessä
- puheeksi otto terveyden edistämisessä
- terveyskeskustelu
- voimavaralähtöinen työote, asiakkaan osallisuus, voimavarojen tukeminen
- terveysmuutoksessa tukeminen - muutosprosessi
- varhainen vuorovaikutus työmenetelmänä; varhaisen vuorovaikutuksen tausta, tavoitteet, merkitys ja
työskentelytapa
- terveysviestintä
- terveyden edistämisen suunnittelu
- terveyttä edistävän työn seuranta ja arviointi, seurantamenetelmiä
- hyvinvointianalytiikka
- rokotusosaamisen syventäminen ja rokottajana kehittyminen
Esitietovaatimukset
Opiskelija voi valita Terveyden edistämisen työmenetelmät opintojakson, kun hän on suorittanut Terveyden edistäminen opintojakson.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite "Osaamisen arviointikehikko".
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikehikon tasoa asiantuntija.
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 19.05.2024
Ajoitus
12.08.2024 - 15.11.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Terveys
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Henna Hertell
- Maria Kauppinen
- Hanna Vatanen
Vastuuopettaja
Henna Hertell
Ryhmät
-
SXQ22K1Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma päivä
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa soveltaa vaikuttavia terveyden edistämisen työmenetelmiä asiakas-/perhelähtöisesti
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida terveyden edistämisen interventioita yksilöille, perheille ja ryhmille yhdessä
asiakkaiden kanssa
- osaa soveltaa varhaisen vuorovaikutuksen työskentelytapaa
- osaa toteuttaa terveysviestintää
- osaa toteuttaa terveydenhoitajatyön asiantuntijana yksilön, perheen, ryhmän ja yhteisön
moniammatillista/monitoimijaista työtä terveyden edistämisessä
- osaa käyttää terveyttä edistävän työn seurantavälineitä ja -menetelmiä
- osaa ennakoida terveyden ja hyvinvoinnin haasteita ja ongelmia
- ymmärtää hyvinvointianalytiikan tuomia mahdollisuuksia terveyden edistämisessä
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida eri-ikäisten asiakkaiden rokottamisen
Sisältö
- terveyden edistämisen teoreettinen tausta
- terveyden edistämisen työmenetelmät yksilön, perheen, ryhmän ja yhteisön terveyden edistämisessä
- puheeksi otto terveyden edistämisessä
- terveyskeskustelu
- voimavaralähtöinen työote, asiakkaan osallisuus, voimavarojen tukeminen
- terveysmuutoksessa tukeminen - muutosprosessi
- varhainen vuorovaikutus työmenetelmänä; varhaisen vuorovaikutuksen tausta, tavoitteet, merkitys ja
työskentelytapa
- terveysviestintä
- terveyden edistämisen suunnittelu
- terveyttä edistävän työn seuranta ja arviointi, seurantamenetelmiä
- hyvinvointianalytiikka
- rokotusosaamisen syventäminen ja rokottajana kehittyminen
Aika ja paikka
Orientaatio tarkentuu myöhemmin.
Luennot, seminaari ja simulaatio löytyvät lukujärjestyksestä.
Oppimateriaalit
Moodlessa.
Opetusmenetelmät
Luennot.
Itsenäiset- ja ryhmätehtävät.
Verkkokurssit.
Simulaatio.
Seminaari.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei harjoittelua.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ryhmämuotoiset seminaariesitykset terveyden edistämisen työmenetelmistä.
Kansainvälisyys
Ei kansainvälisiä yhteyksiä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaista suoritustapaa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Vavu 0.5 op
Rokotusosaamisen syventävät opinnot 1 op
Terveyden edistämisen työmenetelmät, 3.5 op
Sisällön jaksotus
-
Lisätietoja opiskelijoille
Luennoilla, simulaatiossa ja seminaarissa läsnäolovelvoite.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite "Osaamisen arviointikehikko".
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikehikon tasoa asiantuntija.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ryhmätyönä toteutettava seminaarityö H1-H5.
Yksilötehtävät hylätty - hyväksytty
Rokotusosaaminen: portfolio hylätty - hyväksytty, yksilötentti hylätty - hyväksytty
Esitietovaatimukset
Opiskelija voi valita Terveyden edistämisen työmenetelmät opintojakson, kun hän on suorittanut Terveyden edistäminen opintojakson.
Ilmoittautumisaika
27.11.2023 - 10.12.2023
Ajoitus
08.01.2024 - 12.04.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Terveys
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Henna Hertell
- Maria Kauppinen
- Hanna Vatanen
Vastuuopettaja
Maria Kauppinen
Ryhmät
-
SXQ21S1Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma päivä
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa soveltaa vaikuttavia terveyden edistämisen työmenetelmiä asiakas-/perhelähtöisesti
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida terveyden edistämisen interventioita yksilöille, perheille ja ryhmille yhdessä
asiakkaiden kanssa
- osaa soveltaa varhaisen vuorovaikutuksen työskentelytapaa
- osaa toteuttaa terveysviestintää
- osaa toteuttaa terveydenhoitajatyön asiantuntijana yksilön, perheen, ryhmän ja yhteisön
moniammatillista/monitoimijaista työtä terveyden edistämisessä
- osaa käyttää terveyttä edistävän työn seurantavälineitä ja -menetelmiä
- osaa ennakoida terveyden ja hyvinvoinnin haasteita ja ongelmia
- ymmärtää hyvinvointianalytiikan tuomia mahdollisuuksia terveyden edistämisessä
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida eri-ikäisten asiakkaiden rokottamisen
Sisältö
- terveyden edistämisen teoreettinen tausta
- terveyden edistämisen työmenetelmät yksilön, perheen, ryhmän ja yhteisön terveyden edistämisessä
- puheeksi otto terveyden edistämisessä
- terveyskeskustelu
- voimavaralähtöinen työote, asiakkaan osallisuus, voimavarojen tukeminen
- terveysmuutoksessa tukeminen - muutosprosessi
- varhainen vuorovaikutus työmenetelmänä; varhaisen vuorovaikutuksen tausta, tavoitteet, merkitys ja
työskentelytapa
- terveysviestintä
- terveyden edistämisen suunnittelu
- terveyttä edistävän työn seuranta ja arviointi, seurantamenetelmiä
- hyvinvointianalytiikka
- rokotusosaamisen syventäminen ja rokottajana kehittyminen
Aika ja paikka
Orientaatio Zoomissa.
Luennot, seminaari ja simulaatio löytyvät lukujärjestyksestä.
Oppimateriaalit
Moodlessa ja tunneilla jaettava materiaali.
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.
Opetusmenetelmät
Luennot
Itsenäiset- ja ryhmätehtävät.
Verkkokurssit.
Simulaatio.
Seminaari.
Aikataulut löytyvät lukujärjestyksestä.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei harjoittelua.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ryhmämuotoiset seminaariesitykset terveyden edistämisen työmenetelmistä.
Kansainvälisyys
Ei kansainvälisiä yhteyksiä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaista suoritustapaa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 133h
Vavu 1,25 op = 33h
Rokotusosaamisen syventävät opinnot 1,25 op = 33h
Terveyden edistämisen työmenetelmät, 2,5 op =67h
Sisällön jaksotus
-
Lisätietoja opiskelijoille
Luennoilla, simulaatiossa ja seminaarissa läsnäolovelvoite. Osa luennoista on zoomissa ja osa lähiopetuksena kampuksella.
Opintojaksopalaute:
Toteutuksesta kerätään opintojaksopalautetta, mikä on tärkeä osa opetuksen ja toiminnan kehittämistyötä. Palautetta antamalla sinulla on mahdollisuus vaikuttaa opintojaksojen sisältöön sekä opetuksen kehittämiseen. Palautteen avulla opettaja pystyy kehittämään omia toteutuksiaan ja opetusmenetelmiään myös muilla opintojaksoillaan. Rakentavan palautteen antaminen kehittää myös omia työelämätaitojasi. Opintojaksopalaute annetaan nimettömänä, eikä palautteen antajaa voida tunnistaa.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite "Osaamisen arviointikehikko".
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikehikon tasoa asiantuntija.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ryhmätyönä toteutettava seminaarityö H1-H5.
Yksilötehtävät hylätty - hyväksytty
Rokotusosaaminen: portfolio hylätty - hyväksytty, yksilötentti hylätty - hyväksytty
Esitietovaatimukset
Opiskelija voi valita Terveyden edistämisen työmenetelmät opintojakson, kun hän on suorittanut Terveyden edistäminen opintojakson.
Ilmoittautumisaika
27.11.2023 - 31.01.2024
Ajoitus
08.01.2024 - 15.03.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Henna Hertell
- Maria Kauppinen
- Hanna Vatanen
Vastuuopettaja
Henna Hertell
Ryhmät
-
SXQ24K2Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma monimuoto
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa soveltaa vaikuttavia terveyden edistämisen työmenetelmiä asiakas-/perhelähtöisesti
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida terveyden edistämisen interventioita yksilöille, perheille ja ryhmille yhdessä
asiakkaiden kanssa
- osaa soveltaa varhaisen vuorovaikutuksen työskentelytapaa
- osaa toteuttaa terveysviestintää
- osaa toteuttaa terveydenhoitajatyön asiantuntijana yksilön, perheen, ryhmän ja yhteisön
moniammatillista/monitoimijaista työtä terveyden edistämisessä
- osaa käyttää terveyttä edistävän työn seurantavälineitä ja -menetelmiä
- osaa ennakoida terveyden ja hyvinvoinnin haasteita ja ongelmia
- ymmärtää hyvinvointianalytiikan tuomia mahdollisuuksia terveyden edistämisessä
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida eri-ikäisten asiakkaiden rokottamisen
Sisältö
- terveyden edistämisen teoreettinen tausta
- terveyden edistämisen työmenetelmät yksilön, perheen, ryhmän ja yhteisön terveyden edistämisessä
- puheeksi otto terveyden edistämisessä
- terveyskeskustelu
- voimavaralähtöinen työote, asiakkaan osallisuus, voimavarojen tukeminen
- terveysmuutoksessa tukeminen - muutosprosessi
- varhainen vuorovaikutus työmenetelmänä; varhaisen vuorovaikutuksen tausta, tavoitteet, merkitys ja
työskentelytapa
- terveysviestintä
- terveyden edistämisen suunnittelu
- terveyttä edistävän työn seuranta ja arviointi, seurantamenetelmiä
- hyvinvointianalytiikka
- rokotusosaamisen syventäminen ja rokottajana kehittyminen
Aika ja paikka
Orientaatio Zoomissa, aikataulu tarkentuu myöhemmin.
Luennot, seminaari ja simulaatio löytyvät lukujärjestyksestä lähempänä opetuksen ajankohtaa.
Oppimateriaalit
Moodlessa ja tunneilla jaettava materiaali.
Opetusmenetelmät
Luennot
Itsenäiset- ja ryhmätehtävät.
Verkkokurssit.
Simulaatio.
Seminaari.
Aikataulut lukujärjestyksessä lähempänä opetuksen ajankohtaa.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei harjoittelua.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ryhmämuotoiset seminaariesitykset terveyden edistämisen työmenetelmistä.
Kansainvälisyys
Ei kansainvälisiä yhteyksiä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaista suoritustapaa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 133h
Vavu 1,25 op = 33h
Rokotusosaamisen syventävät opinnot 1,25 op = 33h
Terveyden edistämisen työmenetelmät, 2,5 op =67h
Sisällön jaksotus
-
Lisätietoja opiskelijoille
Luennoilla, simulaatiossa ja seminaarissa läsnäolovelvoite. Osa luennoista on zoomissa ja osa lähiopetuksena kampuksella.
Opintojaksopalaute:
Toteutuksesta kerätään opintojaksopalautetta, mikä on tärkeä osa opetuksen ja toiminnan kehittämistyötä. Palautetta antamalla sinulla on mahdollisuus vaikuttaa opintojaksojen sisältöön sekä opetuksen kehittämiseen. Palautteen avulla opettaja pystyy kehittämään omia toteutuksiaan ja opetusmenetelmiään myös muilla opintojaksoillaan. Rakentavan palautteen antaminen kehittää myös omia työelämätaitojasi. Opintojaksopalaute annetaan nimettömänä, eikä palautteen antajaa voida tunnistaa.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite "Osaamisen arviointikehikko".
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikehikon tasoa asiantuntija.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ryhmätyönä toteutettava seminaarityö H1-H5.
Yksilötehtävät hylätty - hyväksytty
Rokotusosaaminen: portfolio hylätty - hyväksytty, yksilötentti hylätty - hyväksytty
Esitietovaatimukset
Opiskelija voi valita Terveyden edistämisen työmenetelmät opintojakson, kun hän on suorittanut Terveyden edistäminen opintojakson.
Ilmoittautumisaika
02.05.2023 - 14.05.2023
Ajoitus
14.08.2023 - 10.11.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Terveys
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Henna Hertell
- Maria Kauppinen
- Hanna Vatanen
Vastuuopettaja
Henna Hertell
Ryhmät
-
SXQ21K1Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma päivä
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa soveltaa vaikuttavia terveyden edistämisen työmenetelmiä asiakas-/perhelähtöisesti
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida terveyden edistämisen interventioita yksilöille, perheille ja ryhmille yhdessä
asiakkaiden kanssa
- osaa soveltaa varhaisen vuorovaikutuksen työskentelytapaa
- osaa toteuttaa terveysviestintää
- osaa toteuttaa terveydenhoitajatyön asiantuntijana yksilön, perheen, ryhmän ja yhteisön
moniammatillista/monitoimijaista työtä terveyden edistämisessä
- osaa käyttää terveyttä edistävän työn seurantavälineitä ja -menetelmiä
- osaa ennakoida terveyden ja hyvinvoinnin haasteita ja ongelmia
- ymmärtää hyvinvointianalytiikan tuomia mahdollisuuksia terveyden edistämisessä
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida eri-ikäisten asiakkaiden rokottamisen
Sisältö
- terveyden edistämisen teoreettinen tausta
- terveyden edistämisen työmenetelmät yksilön, perheen, ryhmän ja yhteisön terveyden edistämisessä
- puheeksi otto terveyden edistämisessä
- terveyskeskustelu
- voimavaralähtöinen työote, asiakkaan osallisuus, voimavarojen tukeminen
- terveysmuutoksessa tukeminen - muutosprosessi
- varhainen vuorovaikutus työmenetelmänä; varhaisen vuorovaikutuksen tausta, tavoitteet, merkitys ja
työskentelytapa
- terveysviestintä
- terveyden edistämisen suunnittelu
- terveyttä edistävän työn seuranta ja arviointi, seurantamenetelmiä
- hyvinvointianalytiikka
- rokotusosaamisen syventäminen ja rokottajana kehittyminen
Aika ja paikka
Orientaatio Zoomissa aikataulu tarkentuu myöhemmin.
Luennot, seminaari ja simulaatio löytyvät lukujärjestyksestä.
Oppimateriaalit
Moodlessa ja tunneilla jaettava materiaali.
Opetusmenetelmät
Luennot
Learning cafe
Itsenäiset- ja ryhmätehtävät.
Verkkokurssit.
Simulaatio.
Seminaari.
Aikataulut lukujärjestyksessä.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei harjoittelua.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ryhmämuotoiset seminaariesitykset terveyden edistämisen työmenetelmistä.
Kansainvälisyys
Ei kansainvälisiä yhteyksiä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaista suoritustapaa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 133h
Vavu 1,25 op = 33h
Rokotusosaamisen syventävät opinnot 1,25 op = 33h
Terveyden edistämisen työmenetelmät, 2,5 op =67h
Sisällön jaksotus
-
Lisätietoja opiskelijoille
Luennoilla, simulaatiossa ja seminaarissa läsnäolovelvoite. Osa luennoista on zoomissa ja osa lähiopetuksena kampuksella.
Opintojaksopalaute:
Toteutuksesta kerätään opintojaksopalautetta, mikä on tärkeä osa opetuksen ja toiminnan kehittämistyötä. Palautetta antamalla sinulla on mahdollisuus vaikuttaa opintojaksojen sisältöön sekä opetuksen kehittämiseen. Palautteen avulla opettaja pystyy kehittämään omia toteutuksiaan ja opetusmenetelmiään myös muilla opintojaksoillaan. Rakentavan palautteen antaminen kehittää myös omia työelämätaitojasi. Opintojaksopalaute annetaan nimettömänä, eikä palautteen antajaa voida tunnistaa.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite "Osaamisen arviointikehikko".
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikehikon tasoa asiantuntija.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ryhmätyönä toteutettava seminaarityö H1-H5.
Yksilötehtävät hylätty - hyväksytty
Rokotusosaaminen: portfolio hylätty - hyväksytty, yksilötentti hylätty - hyväksytty
Esitietovaatimukset
Opiskelija voi valita Terveyden edistämisen työmenetelmät opintojakson, kun hän on suorittanut Terveyden edistäminen opintojakson.
Ilmoittautumisaika
28.11.2022 - 11.12.2022
Ajoitus
09.01.2023 - 10.03.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Terveys
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Henna Hertell
- Maria Kauppinen
- Hanna Vatanen
Vastuuopettaja
Henna Hertell
Ryhmät
-
SXQ20S1Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma päivä
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa soveltaa vaikuttavia terveyden edistämisen työmenetelmiä asiakas-/perhelähtöisesti
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida terveyden edistämisen interventioita yksilöille, perheille ja ryhmille yhdessä
asiakkaiden kanssa
- osaa soveltaa varhaisen vuorovaikutuksen työskentelytapaa
- osaa toteuttaa terveysviestintää
- osaa toteuttaa terveydenhoitajatyön asiantuntijana yksilön, perheen, ryhmän ja yhteisön
moniammatillista/monitoimijaista työtä terveyden edistämisessä
- osaa käyttää terveyttä edistävän työn seurantavälineitä ja -menetelmiä
- osaa ennakoida terveyden ja hyvinvoinnin haasteita ja ongelmia
- ymmärtää hyvinvointianalytiikan tuomia mahdollisuuksia terveyden edistämisessä
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida eri-ikäisten asiakkaiden rokottamisen
Sisältö
- terveyden edistämisen teoreettinen tausta
- terveyden edistämisen työmenetelmät yksilön, perheen, ryhmän ja yhteisön terveyden edistämisessä
- puheeksi otto terveyden edistämisessä
- terveyskeskustelu
- voimavaralähtöinen työote, asiakkaan osallisuus, voimavarojen tukeminen
- terveysmuutoksessa tukeminen - muutosprosessi
- varhainen vuorovaikutus työmenetelmänä; varhaisen vuorovaikutuksen tausta, tavoitteet, merkitys ja
työskentelytapa
- terveysviestintä
- terveyden edistämisen suunnittelu
- terveyttä edistävän työn seuranta ja arviointi, seurantamenetelmiä
- hyvinvointianalytiikka
- rokotusosaamisen syventäminen ja rokottajana kehittyminen
Aika ja paikka
Orientaatio 13.1. klo 12.45 Zoomissa
Luennot, seminaari ja simulaatio löytyvät lukujärjestyksestä.
Oppimateriaalit
Moodlessa.
Opetusmenetelmät
Luennot.
Itsenäiset- ja ryhmätehtävät.
Verkkokurssit.
Simulaatio.
Seminaari.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei harjoittelua.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ryhmämuotoiset seminaariesitykset terveyden edistämisen työmenetelmistä.
Kansainvälisyys
Ei kansainvälisiä yhteyksiä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaista suoritustapaa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Vavu 0.5 op
Rokotusosaamisen syventävät opinnot 1 op
Terveyden edistämisen työmenetelmät, 3.5 op
Sisällön jaksotus
-
Lisätietoja opiskelijoille
Luennoilla, simulaatiossa ja seminaarissa läsnäolovelvoite.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite "Osaamisen arviointikehikko".
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikehikon tasoa asiantuntija.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ryhmätyönä toteutettava seminaarityö H1-H5.
Yksilötehtävät hylätty - hyväksytty
Rokotusosaaminen: portfolio hylätty - hyväksytty, yksilötentti hylätty - hyväksytty
Esitietovaatimukset
Opiskelija voi valita Terveyden edistämisen työmenetelmät opintojakson, kun hän on suorittanut Terveyden edistäminen opintojakson.