Skip to main content

Oral health of preschool childrenLaajuus (5 cr)

Code: SX00FS11

Credits

5 op

Objective

Student
- is able to describe stages of psychological development of a child
- knows the special characteristics of the oral health of a child and learns to encounter children as equals
- understands the importance of cooperation with the child health clinic staff
- is familiar with methods to promote the health of a preschool child
- understands language development and is able to give advice on nursing in terms of oral hygiene promotion
- identifies signs of abuse and knows how to report child abuse
- organises and carries out a health promotion project for children in line with sustainable development

Content

Development psychology
Paedodontics
Basics of oral hygiene in child health clinic
Cooperating with early childhood education and care workers
Use, development, creation and assessment of health-promoting material in oral hygiene of preschool children
Planning, implementation and assessment of health promotion project

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointikehikko, ks liite.

Assessment criteria, approved/failed

Assessment criteria: 0–5
Assessment framework, see the appendix.
Assessment criteria for beginners are applied.

Enrollment

25.11.2024 - 08.12.2024

Timing

17.03.2025 - 31.05.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Rehabilitation and Examination

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

5 - 40

Degree programmes
  • Oral Hygiene
Groups
  • SXP24S1
    Suun terveydenhuollon tutkinto-ohjelma päivä

Objective

Opiskelija osaa kuvata lapsen kehityspsykologiset kehitysvaiheet
Opiskelija tunnistaa lapsen suun terveyden erityispiirteet ja oppii kohtaamaan lapset tasa-arvoisesti
Opiskelija ymmärtää yhteistyön merkityksen neuvolahenkilökunnan kanssa
Opiskelija hallitsee alle kouluikäisen lapsen terveyden edistämisen menetelmiä
Opiskelija ymmärtää kielellisen kehityksen ja osaa neuvoa imetyksessä suun terveyden edistämisestä
Opiskelija tunnistaa kaltoinkohtelun merkkejä ja osaa tehdä lastensuojeluilmoituksen
Opiskelija organisoi ja toteuttaa terveydenedistämisprojektin lapsille kestävän kehityksen mukaisesti

Content

Kehityspsykologia
Pedodontia
Neuvolatyön perusteet suun terveydenhoidossa
Yhteistyössä toimiminen varhaiskasvatuksen työntekijöiden kanssa
Terveyttä edistävän materiaalin hyödyntäminen, kehittäminen, tuottaminen ja arviointi alle kouluikäisten suun terveyden edistämisessä
Terveydenedistämisprojektin suunnittelu, toteutus ja arviointi

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointikehikko, ks liite.

Assessment criteria, approved/failed

0-5
Arviointikriteerit, ks liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteerien tasoa aloittelija.