Skip to main content

Intelligent working methods and self-managementLaajuus (5 cr)

Code: SX00EB76

Credits

5 op

Objective

- understand the role of the individual as a member of the work community and as a component of well-being at work
-understand the importance of interaction, continuous learning and sharing of competence for the wellbeing of the working community
- obtain the capacity for self-management, self-direction and development of internal motivation
- recognize the importance of occupational well-being for the individual and organization
- are able to set goals and choose ways to develop well-being at work both at individual and organizational levels
- are able to evaluate the economic effects of occupational well-being at individual and organizational level
- are able to take care of the impact of the working environment on well-being at work
-understand the importance of physical load and are able to take action to reduce it
-work as part of a multidisciplinary team to improve the ergonomics of their work
-recognize aspects of well-being at work in oral health care

Content

Work community skills
Teamwork skills
Self-directed teams
Well-being at work and its importance
Designing and ergonomics of the work environment
Special features of oral health care

Assessment criteria, satisfactory (1)

Assessment criteria: 0–5
Assessment framework, see the appendix.
Assessment criteria for advanced level are applied.

Enrollment

27.11.2023 - 22.12.2023

Timing

18.03.2024 - 26.05.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

4 op

Mode of delivery

20 % Contact teaching, 80 % Distance learning

Unit

School of Rehabilitation and Examination

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 30

Degree programmes
  • Oral Hygiene
Teachers
  • Johanna Manninen
Teacher in charge

Johanna Manninen

Groups
  • SXP22S1
    Suun terveydenhuollon tutkinto-ohjelma päivä

Objective

-ymmärtää yksilön roolin työyhteisön jäsenenä ja työhyvinvoinnin osatekijänä
-ymmärtää vuorovaikutuksen, jatkuvan oppimisen ja osaamisen jakamisen merkityksen työyhteisön hyvinvoinnin kannalta
-saa valmiuksia itsensä johtamiseen, itseohjautuvuuteen sekä sisäisen motivaation kehittämiseen
-tunnistaa työhyvinvoinnin merkityksen yksilön ja organisaation osalta
-osaa asettaa tavoitteita sekä valita keinoja työhyvinvoinnin kehittämiselle niin yksilö- kun organisaatiotasoillakin
-osaa arvioida työhyvinvoinnin taloudellisia vaikutuksia yksilö- ja organisaatiotasolla
-osaa huolehtia työympäristön vaikutuksesta työhyvinvointiin
-ymmärtää fyysisen kuormituksen merkityksen ja osaa tehdä toimia sen vähentämiseksi
-toimii osana monialaista tiimiä oman työnsä ergonomian parantamiseksi
-tunnistaa työhyvinvoinnin osa-alueita suun terveydenhuollossa

Content

Työyhteisötaidot
Tiimityötaidot
Itseohjautuvat tiimit
Työhyvinvointi ja sen merkitys
Työympäristön suunnittelu ja ergonomia
Suun terveydenhoitotyön erikoispiirteet

Location and time

Opetuksen kontaktit nähtävissä lukujärjestyksessä.

Materials

Opetusmateriaali Moodlessa
Luennoitsijan osoittama materiaali
Ajankohtainen materiaali ja tutkimukset

Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.

Teaching methods

Verkko-opiskelu, itsenäinen opiskelu
Aktivoiva luento
Virtuaaliopetus
Yhteistoiminnallinen oppiminen
Ohjatut harjoitukset
Oppimistehtävät
Itsearviointi ja reflektointi

Employer connections

Yritysyhteistyöt Merident Optergo, Ergomedi, Futudent, Salli Systems.
Opiskelijayhteistyö Fysioterapia, Optometria.

Exam schedules

Tehtävien palautukset ilmoitetaan projektin alussa.
Kaikki opetuskerrat löytyvät lukujärjestyksestä.

International connections

-

Completion alternatives

Osittainen AHOT-mahdollisuus tapauskohtaisesti

Student workload

5 op = 135h
Kontaktikertojen välissä itsenäistä opiskelua.

Content scheduling

5 op opintojaksoon kuuluvat seuraavat osat a 1 op:

OSA 1. Työhyvinvointi ja työkyky suun terveydenhuollossa
OSA 2. Työyhteisö- ja tiimityötaidot
OSA 3. Työympäristön suunnittelu ja suuhygienistin ergonominen työskentely
OSA 4. Itsensä johtaminen suuhygienistin työssä
OSA 5. Työhyvinvoinnin kehittäminen suun terveydenhoitotyössä

Kaikkien osien sisältöjä käsitellään suun terveydenhuollon näkökulmasta.

Further information

Opiskelija vahvistaa paikkansa opintojaksototeutuksella olemalla läsnä opetuksen alkaessa tai muutoin opettajan kanssa erikseen sovitulla tavalla, joka voi esimerkiksi olla ensimmäisen oppimistehtävän palautus. Jos opiskelija ei sairauden vuoksi pysty osallistumaan opetuksen alkuun, hän voi myös vahvistaa opiskelupaikkansa ilmoittamalla siitä opettajalle etukäteen.

Hyväksytty suoritus edellyttää aktiivista läsnäoloa ja osallistumista kaikkiin opintojakson osiin.
Projektin kaikissa opetuskerroissa on läsnäolovelvoite.
Opiskelijan vastuulla huolehtia suorituksistaan ja poissaolojen korvaamisesta opettajien kanssa.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, satisfactory (1)

0-5
Arviointikriteerit, ks liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteerien tasoa edistynyt.

Assessment methods and criteria

Aktiivinen osallistuminen opintojakson osiin
Oppimistehtävien palauttaminen jakson alussa tiedoksiannettuihin päivämääriin mennessä.
Oppimistehtävien hyväksytty suoritus
Ergonomisen työskentelyn videointi (henkilökohtainen) ja arviointi pienryhmissä

Projektin hyväksyttyjä osasuorituksia ei voi korottaa

Enrollment

02.05.2023 - 31.05.2023

Timing

23.10.2023 - 22.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

4 op

Mode of delivery

20 % Contact teaching, 80 % Distance learning

Unit

School of Rehabilitation and Examination

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 30

Degree programmes
  • Oral Hygiene
Teachers
  • Johanna Manninen
Teacher in charge

Johanna Manninen

Groups
  • SXP22K2
    Suun terveydenhuollon tutkinto-ohjelma, monimuoto

Objective

-ymmärtää yksilön roolin työyhteisön jäsenenä ja työhyvinvoinnin osatekijänä
-ymmärtää vuorovaikutuksen, jatkuvan oppimisen ja osaamisen jakamisen merkityksen työyhteisön hyvinvoinnin kannalta
-saa valmiuksia itsensä johtamiseen, itseohjautuvuuteen sekä sisäisen motivaation kehittämiseen
-tunnistaa työhyvinvoinnin merkityksen yksilön ja organisaation osalta
-osaa asettaa tavoitteita sekä valita keinoja työhyvinvoinnin kehittämiselle niin yksilö- kun organisaatiotasoillakin
-osaa arvioida työhyvinvoinnin taloudellisia vaikutuksia yksilö- ja organisaatiotasolla
-osaa huolehtia työympäristön vaikutuksesta työhyvinvointiin
-ymmärtää fyysisen kuormituksen merkityksen ja osaa tehdä toimia sen vähentämiseksi
-toimii osana monialaista tiimiä oman työnsä ergonomian parantamiseksi
-tunnistaa työhyvinvoinnin osa-alueita suun terveydenhuollossa

Content

Työyhteisötaidot
Tiimityötaidot
Itseohjautuvat tiimit
Työhyvinvointi ja sen merkitys
Työympäristön suunnittelu ja ergonomia
Suun terveydenhoitotyön erikoispiirteet

Location and time

Opetuksen kontaktit nähtävissä lukujärjestyksessä.

Materials

Opetusmateriaali Moodlessa
Luennoitsijan osoittama materiaali
Ajankohtainen materiaali ja tutkimukset

Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.

Teaching methods

Verkko-opiskelu, itsenäinen opiskelu
Aktivoiva luento
Virtuaaliopetus
Yhteistoiminnallinen oppiminen
Ohjatut harjoitukset
Oppimistehtävät
Itsearviointi ja reflektointi

Employer connections

Yritysyhteistyöt Merident Optergo, Ergomedi, Futudent, Salli Systems.
Opiskelijayhteistyö Fysioterapia, Optometria.

Exam schedules

Tehtävien palautukset ilmoitetaan projektin alussa.
Kaikki opetuskerrat löytyvät lukujärjestyksestä.

International connections

-

Completion alternatives

Osittainen AHOT-mahdollisuus tapauskohtaisesti

Student workload

5 op = 135h
Kontaktikertojen välissä itsenäistä opiskelua.

Content scheduling

5 op opintojaksoon kuuluvat seuraavat osat a 1 op:

OSA 1. Työhyvinvointi ja työkyky suun terveydenhuollossa
OSA 2. Työyhteisö- ja tiimityötaidot
OSA 3. Työympäristön suunnittelu ja suuhygienistin ergonominen työskentely
OSA 4. Itsensä johtaminen suuhygienistin työssä
OSA 5. Työhyvinvoinnin kehittäminen suun terveydenhoitotyössä

Kaikkien osien sisältöjä käsitellään suun terveydenhuollon näkökulmasta.

Further information

Opiskelija vahvistaa paikkansa opintojaksototeutuksella olemalla läsnä opetuksen alkaessa tai muutoin opettajan kanssa erikseen sovitulla tavalla, joka voi esimerkiksi olla ensimmäisen oppimistehtävän palautus. Jos opiskelija ei sairauden vuoksi pysty osallistumaan opetuksen alkuun, hän voi myös vahvistaa opiskelupaikkansa ilmoittamalla siitä opettajalle etukäteen.

Hyväksytty suoritus edellyttää aktiivista läsnäoloa ja osallistumista kaikkiin opintojakson osiin.
Projektin kaikissa opetuskerroissa on läsnäolovelvoite.
Opiskelijan vastuulla huolehtia suorituksistaan ja poissaolojen korvaamisesta opettajien kanssa.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, satisfactory (1)

0-5
Arviointikriteerit, ks liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteerien tasoa edistynyt.

Assessment methods and criteria

Aktiivinen osallistuminen opintojakson osiin
Oppimistehtävien palauttaminen jakson alussa tiedoksiannettuihin päivämääriin mennessä.
Oppimistehtävien hyväksytty suoritus
Ergonomisen työskentelyn videointi (henkilökohtainen) ja arviointi pienryhmissä

Projektin hyväksyttyjä osasuorituksia ei voi korottaa

Enrollment

28.11.2022 - 11.12.2022

Timing

13.03.2023 - 15.05.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

4 op

Mode of delivery

20 % Contact teaching, 80 % Distance learning

Unit

School of Rehabilitation and Examination

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 30

Degree programmes
  • Oral Hygiene
Teachers
  • Johanna Manninen
Teacher in charge

Johanna Manninen

Groups
  • SXP21S1
    Suun terveydenhuollon tutkinto-ohjelma päivä

Objective

-ymmärtää yksilön roolin työyhteisön jäsenenä ja työhyvinvoinnin osatekijänä
-ymmärtää vuorovaikutuksen, jatkuvan oppimisen ja osaamisen jakamisen merkityksen työyhteisön hyvinvoinnin kannalta
-saa valmiuksia itsensä johtamiseen, itseohjautuvuuteen sekä sisäisen motivaation kehittämiseen
-tunnistaa työhyvinvoinnin merkityksen yksilön ja organisaation osalta
-osaa asettaa tavoitteita sekä valita keinoja työhyvinvoinnin kehittämiselle niin yksilö- kun organisaatiotasoillakin
-osaa arvioida työhyvinvoinnin taloudellisia vaikutuksia yksilö- ja organisaatiotasolla
-osaa huolehtia työympäristön vaikutuksesta työhyvinvointiin
-ymmärtää fyysisen kuormituksen merkityksen ja osaa tehdä toimia sen vähentämiseksi
-toimii osana monialaista tiimiä oman työnsä ergonomian parantamiseksi
-tunnistaa työhyvinvoinnin osa-alueita suun terveydenhuollossa

Content

Työyhteisötaidot
Tiimityötaidot
Itseohjautuvat tiimit
Työhyvinvointi ja sen merkitys
Työympäristön suunnittelu ja ergonomia
Suun terveydenhoitotyön erikoispiirteet

Location and time

Opetuksen kontaktit nähtävissä lukujärjestyksessä.

Materials

Opetusmateriaali Moodlessa
Luennoitsijan osoittama materiaali
Ajankohtainen materiaali ja tutkimukset

Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.

Teaching methods

Verkko-opiskelu, itsenäinen opiskelu
Aktivoiva luento
Virtuaaliopetus
Yhteistoiminnallinen oppiminen
Ohjatut harjoitukset
Oppimistehtävät
Itsearviointi ja reflektointi

Employer connections

Yritysyhteistyöt Merident Optergo, Ergomedi, Futudent, Salli Systems.
Opiskelijayhteistyö Fysioterapia, Optometria.

Exam schedules

Tehtävien palautukset ilmoitetaan projektin alussa.
Kaikki opetuskerrat löytyvät lukujärjestyksestä.

International connections

-

Completion alternatives

Osittainen AHOT-mahdollisuus tapauskohtaisesti

Student workload

5 op = 135h
Kontaktikertojen välissä itsenäistä opiskelua.

Content scheduling

5 op opintojaksoon kuuluvat seuraavat osat a 1 op:

OSA 1. Työhyvinvointi ja työkyky suun terveydenhuollossa
OSA 2. Työyhteisö- ja tiimityötaidot
OSA 3. Työympäristön suunnittelu ja ergonomia
OSA 4. Itsensä johtaminen terveysalalla ja suuhygienistin työssä
OSA 5. Työhyvinvoinnin kehittäminen

Kaikkien osien sisältöjä käsitellään suun terveydenhuollon näkökulmasta.

Further information

Opiskelija vahvistaa paikkansa opintojaksototeutuksella olemalla läsnä opetuksen alkaessa tai muutoin opettajan kanssa erikseen sovitulla tavalla, joka voi esimerkiksi olla ensimmäisen oppimistehtävän palautus. Jos opiskelija ei sairauden vuoksi pysty osallistumaan opetuksen alkuun, hän voi myös vahvistaa opiskelupaikkansa ilmoittamalla siitä opettajalle etukäteen.

Hyväksytty suoritus edellyttää aktiivista läsnäoloa ja osallistumista kaikkiin opintojakson osiin.
Projektin kaikissa opetuskerroissa on läsnäolovelvoite.
Opiskelijan vastuulla huolehtia suorituksistaan ja poissaolojen korvaamisesta opettajien kanssa.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, satisfactory (1)

0-5
Arviointikriteerit, ks liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteerien tasoa edistynyt.

Assessment methods and criteria

Aktiivinen osallistuminen opintojakson osiin
Oppimistehtävien palauttaminen jakson alussa tiedoksiannettuihin päivämääriin mennessä.
Oppimistehtävien hyväksytty suoritus
Ergonomisen työskentelyn videointi (henkilökohtainen) ja arviointi pienryhmissä

Projektin hyväksyttyjä osasuorituksia ei voi korottaa

Enrollment

02.05.2022 - 15.05.2022

Timing

24.10.2022 - 22.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

3 op

Mode of delivery

40 % Contact teaching, 60 % Distance learning

Unit

School of Rehabilitation and Examination

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 30

Degree programmes
  • Oral Hygiene
Teachers
  • Johanna Manninen
Teacher in charge

Johanna Manninen

Groups
  • SXP21K2
    Suun terveydenhuollon tutkinto-ohjelma, monimuoto

Objective

-ymmärtää yksilön roolin työyhteisön jäsenenä ja työhyvinvoinnin osatekijänä
-ymmärtää vuorovaikutuksen, jatkuvan oppimisen ja osaamisen jakamisen merkityksen työyhteisön hyvinvoinnin kannalta
-saa valmiuksia itsensä johtamiseen, itseohjautuvuuteen sekä sisäisen motivaation kehittämiseen
-tunnistaa työhyvinvoinnin merkityksen yksilön ja organisaation osalta
-osaa asettaa tavoitteita sekä valita keinoja työhyvinvoinnin kehittämiselle niin yksilö- kun organisaatiotasoillakin
-osaa arvioida työhyvinvoinnin taloudellisia vaikutuksia yksilö- ja organisaatiotasolla
-osaa huolehtia työympäristön vaikutuksesta työhyvinvointiin
-ymmärtää fyysisen kuormituksen merkityksen ja osaa tehdä toimia sen vähentämiseksi
-toimii osana monialaista tiimiä oman työnsä ergonomian parantamiseksi
-tunnistaa työhyvinvoinnin osa-alueita suun terveydenhuollossa

Content

Työyhteisötaidot
Tiimityötaidot
Itseohjautuvat tiimit
Työhyvinvointi ja sen merkitys
Työympäristön suunnittelu ja ergonomia
Suun terveydenhoitotyön erikoispiirteet

Location and time

Opetuksen kontaktit nähtävissä lukujärjestyksessä.

Materials

Opetusmateriaali Moodlessa
Luennoitsijan osoittama materiaali
Ajankohtainen materiaali ja tutkimukset

Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.

Teaching methods

Verkko-opiskelu, itsenäinen opiskelu
Aktivoiva luento
Virtuaaliopetus
Yhteistoiminnallinen oppiminen
Ohjatut harjoitukset
Oppimistehtävät
Itsearviointi ja reflektointi

Employer connections

Yritysyhteistyöt Merident Optergo, Ergomedi, Futudent, Salli Systems.
Opiskelijayhteistyö Fysioterapia, Optometria.

Exam schedules

Tehtävien palautukset ilmoitetaan projektin alussa.
Kaikki opetuskerrat löytyvät lukujärjestyksestä.

International connections

-

Completion alternatives

Osittainen AHOT-mahdollisuus tapauskohtaisesti

Student workload

5 op = 135h
Kontaktikertojen välissä itsenäistä opiskelua.

Content scheduling

5 op opintojaksoon kuuluvat seuraavat osat a 1 op:

OSA 1. Työhyvinvointi ja työkyky suun terveydenhuollossa
OSA 2. Työyhteisö- ja tiimityötaidot
OSA 3. Työympäristön suunnittelu ja ergonomia
OSA 4. Itsensä johtaminen terveysalalla ja suuhygienistin työssä
OSA 5. Työhyvinvoinnin kehittäminen

Kaikkien osien sisältöjä käsitellään suun terveydenhuollon näkökulmasta.

Further information

Opiskelija vahvistaa paikkansa opintojaksototeutuksella olemalla läsnä opetuksen alkaessa tai muutoin opettajan kanssa erikseen sovitulla tavalla, joka voi esimerkiksi olla ensimmäisen oppimistehtävän palautus. Jos opiskelija ei sairauden vuoksi pysty osallistumaan opetuksen alkuun, hän voi myös vahvistaa opiskelupaikkansa ilmoittamalla siitä opettajalle etukäteen.

Hyväksytty suoritus edellyttää aktiivista läsnäoloa ja osallistumista kaikkiin opintojakson osiin.
Projektin kaikissa opetuskerroissa on läsnäolovelvoite.
Opiskelijan vastuulla huolehtia suorituksistaan ja poissaolojen korvaamisesta opettajien kanssa.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, satisfactory (1)

0-5
Arviointikriteerit, ks liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteerien tasoa edistynyt.

Assessment methods and criteria

Aktiivinen osallistuminen opintojakson osiin
Oppimistehtävien palauttaminen jakson alussa tiedoksiannettuihin päivämääriin mennessä.
Oppimistehtävien hyväksytty suoritus
Ergonomisen työskentelyn videointi (henkilökohtainen) ja arviointi pienryhmissä

Projektin hyväksyttyjä osasuorituksia ei voi korottaa

Enrollment

29.11.2021 - 12.12.2021

Timing

14.03.2022 - 31.05.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

3 op

Mode of delivery

40 % Contact teaching, 60 % Distance learning

Unit

School of Rehabilitation and Examination

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 32

Degree programmes
  • Oral Hygiene
Teachers
  • Johanna Manninen
Teacher in charge

Johanna Manninen

Groups
  • SXP20S1
    Suun terveydenhuollon tutkinto-ohjelma päivä

Objective

-ymmärtää yksilön roolin työyhteisön jäsenenä ja työhyvinvoinnin osatekijänä
-ymmärtää vuorovaikutuksen, jatkuvan oppimisen ja osaamisen jakamisen merkityksen työyhteisön hyvinvoinnin kannalta
-saa valmiuksia itsensä johtamiseen, itseohjautuvuuteen sekä sisäisen motivaation kehittämiseen
-tunnistaa työhyvinvoinnin merkityksen yksilön ja organisaation osalta
-osaa asettaa tavoitteita sekä valita keinoja työhyvinvoinnin kehittämiselle niin yksilö- kun organisaatiotasoillakin
-osaa arvioida työhyvinvoinnin taloudellisia vaikutuksia yksilö- ja organisaatiotasolla
-osaa huolehtia työympäristön vaikutuksesta työhyvinvointiin
-ymmärtää fyysisen kuormituksen merkityksen ja osaa tehdä toimia sen vähentämiseksi
-toimii osana monialaista tiimiä oman työnsä ergonomian parantamiseksi
-tunnistaa työhyvinvoinnin osa-alueita suun terveydenhuollossa

Content

Työyhteisötaidot
Tiimityötaidot
Itseohjautuvat tiimit
Työhyvinvointi ja sen merkitys
Työympäristön suunnittelu ja ergonomia
Suun terveydenhoitotyön erikoispiirteet

Location and time

Opetuksen kontaktit nähtävissä lukujärjestyksessä.

Materials

Opetusmateriaali Moodlessa
Luennoitsijan osoittama materiaali
Ajankohtainen materiaali ja tutkimukset

Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.

Teaching methods

Verkko-opiskelu, itsenäinen opiskelu
Aktivoiva luento
Virtuaaliopetus
Yhteistoiminnallinen oppiminen
Ohjatut harjoitukset
Oppimistehtävät
Itsearviointi ja reflektointi

Employer connections

Yritysyhteistyöt Merident Optergo, Ergomedi, Futudent, Salli Systems.
Opiskelijayhteistyö Fysioterapia, Optometria.

Exam schedules

Tehtävien palautukset ilmoitetaan projektin alussa.
Kaikki opetuskerrat löytyvät lukujärjestyksestä.

International connections

-

Completion alternatives

Osittainen AHOT-mahdollisuus tapauskohtaisesti

Student workload

5 op = 135h
Kontaktikertojen välissä itsenäistä opiskelua.

Content scheduling

Opintojaksoon kuuluvat seuraavat osat:

OSA 1. Työhyvinvoinnin perusteet
OSA 2. Suuhygienistin ergonominen työskentely
OSA 3. Työhyvinvoinnin kehittäminen ja itsensä johtaminen suun terveydenhuollossa

Further information

Opiskelija vahvistaa paikkansa opintojaksototeutuksella olemalla läsnä opetuksen alkaessa tai muutoin opettajan kanssa erikseen sovitulla tavalla, joka voi esimerkiksi olla ensimmäisen oppimistehtävän palautus. Jos opiskelija ei sairauden vuoksi pysty osallistumaan opetuksen alkuun, hän voi myös vahvistaa opiskelupaikkansa ilmoittamalla siitä opettajalle etukäteen.

Hyväksytty suoritus edellyttää aktiivista läsnäoloa ja osallistumista kaikkiin opintojakson osiin.
Projektin kaikissa opetuskerroissa on läsnäolovelvoite.
Opiskelijan vastuulla huolehtia suorituksistaan ja poissaolojen korvaamisesta opettajien kanssa.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, satisfactory (1)

0-5
Arviointikriteerit, ks liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteerien tasoa edistynyt.

Assessment methods and criteria

Aktiivinen osallistuminen opintojakson osiin
Oppimistehtävien palauttaminen jakson alussa tiedoksiannettuihin päivämääriin mennessä.
Oppimistehtävien hyväksytty suoritus
Ergonomisen työskentelyn videointi (henkilökohtainen) ja arviointi pienryhmissä

Projektin hyväksyttyjä osasuorituksia ei voi korottaa