Siirry suoraan sisältöön

Harjoittelu 2Laajuus (10 op)

Tunnus: SX00FQ01

Laajuus

10 op

Osaamistavoitteet

Työelämäharjoittelun tavoitteena on, että opiskelija osaa toimia dialogisessa, eettisten periaatteiden mukaisessa vuorovaikutuksessa asiakastilanteissa ja työyhteisössä. Opiskelija harjaantuu asiakkaan toimijuutta ja toimintakykyä edistävävien apuvälineiden arviointi-, tuotanto- ja luovutusprosesseissa. Opiskelija arvioi ja kehittää omaa toimintaansa. Opiskelijan keskeiset ammatilliset valmiudet ja asiantuntijuus syvenevät systemaattisesti opiskelun edetessä.

Sisältö

- Tavoitteellinen, ohjattu ja arvioitu toiminta työelämän oppimisympäristöissä
- Edellytetään, että opiskelun aikana opiskelija harjoittelee työelämän erilaisissa oppimisympäristöissä.
- Kuntoutuksen dokumentointi

Esitietovaatimukset

Harjoittelupaikasta riippuen opiskelijan osaamisen tulee vastata sitä vaatimustasoa, jonka harjoittelupaikka asettaa. Myös opintojen eteneminen otetaan huomiooon opintoa suunniteltaessa.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

AMMATILLINEN TIETOPERUSTA
· Opiskelija osaa etsiä tietoa monipuolisesti oman ammattialan tietolähteistä ja käyttää alan tietoperustaa
· Opiskelija osoittaa perehtyneisyyden ammattialan tietoperustaan ja ydinainekseen

AMMATILLINEN TAITO, TOIMINTA
·Opiskelija osoittaa saavuttaneensa riittävät tiedot pystyäkseen toimimaan ammatillisissa tilanteissa
· Opiskelija osaa toimia asiakaslähtöisesti
· Opiskelija ratkaisee ammatillisia tehtäviä ja ongelmia

EETTISYYS YHTEISTYÖ JA KEHITTÄMINEN
· Opiskelija toimii turvallisesti ja ammattialan eettisten periaatteiden mukaisesti
· Opiskelija tuoda osaamisensa ryhmän tai projektin käyttöön
· Opiskelija kykenee arvioimaan omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan

Arviointikriteerit, hyvä (3)

AMMATILLINEN TIETOPERUSTA
· Opiskelija etsii tietoa ja perustelee tietolähteiden käytön
· Opiskelija käyttää ammattialan tietoperustaa johdonmukaisesti
· Opiskelija perustelee toimintaa näyttöön perustuvan tiedon avulla

AMMATILLINEN TAITO, TOIMINTA
· Opiskelija soveltaa ammatillista osaamistaan erilaisissa tilanteissa
· Opiskelija osaa toimia asiakaslähtöisesti ja vastuullisesti
· Opiskelija osaa toimia erilaisissa tehtävissä eri toimintaympäristöissä

EETTISYYS YHTEISTYÖ JA KEHITTÄMINEN
· Opiskelija perustelee toimintaa ammattialan eettisten periaatteiden mukaisesti ja arvioi toiminnan turvallisuutta
· Opiskelija osaa toimia tavoitteellisesti työryhmässä ja projektissa
· Opiskelija kehittää itseään

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

AMMATILLINEN TIETOPERUSTA
· Opiskelija soveltaa ammattialan käsitteitä ja tietoa sujuvasti ja laaja-alaisesti
· Opiskelija arvioi ja käyttää näyttöön perustuvaa tietoa

AMMATILLINEN TAITO, TOIMINTA
· Opiskelija soveltaa ammatillista osaamistaan erilaisissa tilanteissa ja osaa arvioida toimintansa seurauksia
· Opiskelija osaa toimia asiakaslähtöisesti ja vastuullisesti
· Opiskelija soveltaa vaihtoehtoisia ratkaisuja ammatilliseen päätöksentekoon

EETTISYYS YHTEISTYÖ JA KEHITTÄMINEN
· Opiskelija arvioi alansa ammattieettisten periaatteiden mukaista toimintaa ja turvallisuutta
· Opiskelija osaa toimia erilaisissa ryhmissä ja projekteissa kulttuuriltaan erilaisten ihmisten kanssa
· Opiskelija kehittää itseään ja työyhteisöä

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

HYVÄKSYTTY: Katso arviointikriteeri tyydyttävä.

HYLÄTTY

AMMATILLINEN TIETOPERUSTA
· Opiskelija ei tunne tai osaa käyttää oman ammattialan käsitteitä riittävästi
· Opiskelija käyttää alan tietoperustaa yksipuolisesti eikä riittävästi tunne alan tietolähteitä

AMMATILLINEN TAITO, TOIMINTA
· Opiskelija ei osoita riittäviä ammatillisia tietoja ja taitoja ja soveltaa ammatillista osaamistaan riittämättömästi
· Opiskelija ei toimi riittävän asiakaslähtöisesti

EETTISYYS YHTEISTYÖ JA KEHITTÄMINEN
· Opiskelija ei ota toiminnassaan riittävästi huomioon turvallisuutta ja ammattialan eettisiä periaatteita
· Opiskelija ei osoita riittäviä valmiuksia itsensä kehittämiseen ja ryhmä- ja kehittämistyöhön osallistumiseen

Lisätiedot

Käytetään arviointikehikon tasoa edistynyt