Engineering and Finnish as a Second Language 2 (B1)Laajuus (5 cr)
Code: XX00EA47
Credits
5 op
Objective
The students broaden their vocabulary and knowledge of basic skills of the field of technology. The students comprehend technical texts and they can also produce short field-specific texts and oral presentations. The students can also verbalize technical problems and can explain the process of problem solving. Finnish language proficiency level: B1.1–B1.2 (CEFR).
Content
In reading comprehension, the students progress from understanding popular texts to more demanding texts and practice summarizing them both in speech and writing. The language needed in mathematics is practiced at the same time with the course of mathematics. The students strengthen their command of technical terminology and essential grammatical structures.
Prerequisites
Student has to have at least CEFR B1 in Finnish language.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Student has achieved the course objectives fairly. Student is able to identify and use the course subject area’s concepts and understands the conditions of knowledge and skills development.
Assessment criteria, good (3)
Student has achieved the course objectives well, even though the knowledge and skills need improvement on some areas. Student is able to use well the course concepts and to apply his/her knowledge in study and work situations. Student is able to analyze his/her own knowledge and skills.
Assessment criteria, excellent (5)
Student has achieved the objectives of the course with excellent marks. Student masters commendably the course subject area’s concepts and is able to make justified and fluent analysis on course subject area. Students is well prepared to apply his/her knowledge and skills in study and work situations. Student is able to analyze the competencies of the study field and the development of his/her own knowledge and skills.
Assessment criteria, approved/failed
Student has achieved the course objectives. Student is able to identify and use the course subject area’s concepts and to put to use his/her knowledge and skills.
Enrollment
01.01.2021
Timing
10.01.2022 - 18.02.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
School of ICT
Campus
Karaportti 2
Teaching languages
- Finnish
Seats
1 - 25
Degree programmes
- Higher Education Preparatory Program for Immigrants, Technology
Teachers
- Jenni Temmes
Groups
-
MT8B21SKorkeakouluopintoihin valmentava koulutus maahanmuuttajille, tekniikan ala
Objective
Opiskelija laajentaa tekniikan alan ja sen käsitteiden tuntemusta. Opiskelija ymmärtää tekniikan alan tekstejä ja osaa myös itse laatia lyhyitä ammatillisiin konteksteihin liittyviä tekstejä ja suullisia esityksiä. Opiskelija osaa sanallistaa ongelmia ja niiden ratkaisuja. Kieliopintojen taitotaso on B1.1.–B1.2.
Content
Tekstien ymmärtämisessä edetään yleistajuisista teksteistä vaativampiin teksteihin ja harjoitellaan niiden selostamista sekä suullisesti että kirjallisesti. Lisäksi harjoitellaan matemaattisissa tehtävissä ja ongelmanratkaisussa tarvittavaa kieltä. Opintojaksolla vahvistetaan ammatillisen sanaston ja keskeisten rakenteiden hallintaa.
Location and time
Verkkototeutus
Etäopetus ja pienryhmätyöskentely arkipäivinä klo 8 - 16:n välillä. Muutokset luentojen aikataulussa mahdollisia.
Materials
Opettajan materiaali
Teaching methods
Etäopetus, pienryhmätyöskentely ja itsenäinen opiskelu
Exam schedules
Ei tenttejä.
Completion alternatives
Ei mahdollista
Content scheduling
Opiskelijan työmäärä on noin 23 tuntia viikossa sisältäen konktaktiopetuksen verkossa ja itsenäisestä opiskelusta ja pienryhmätyöskentelyn. Yhteensä työtunteja on 135.
Lähiopetus ja pienryhmätyöskentely: min. 26 t
Itsenäinen opiskelu: max. 109 t
Further information
Esitietovaatimukset: vähintään eurooppalaisen viitekehyksen taitotaso B1 (esim. YKI 3, Suomen mestari 1 - 3 tai vastaavat opinnot.)
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa ja osaa käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja ymmärtää osaamisen kehittymisen edellytykset.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa käyttää hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja soveltaa oppimaansa opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida omaa osaamistaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja osaa analysoida aihepiiriin liittyviä asioita sujuvasti ja perustellusti. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida alalla ja alan opinnoissa vaadittavaa osaamista ja oman osaamisensa kehittymistä.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet. Opiskelija tunnistaa ja osaa käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä sekä soveltaa oppimaansa
Assessment methods and criteria
Koko opintojakso arvioidaan asteikolla 0–5. Arvosanaan vaikuttavat opintojakson aikana suoritettavat arvioitavat oppimistehtävät. Oppimistehtävää arvioidaan asteikolla 0-3 pistettä:
0 pistettä = täydennettävä, 1 piste = hyväksytty, 2 pistettä = tyydyttävä, 3 pistettä = hyvä, 4 pistettä=erinomainen. Opintojakson lopullinen arvosana muodostuu yhteispisteiden perusteella.
Lisäksi opintojakson läpäisyyn vaaditaan opintojakson muiden tehtävien palauttaminen aikataulussa (tehtävät Moodlessa) sekä aktiivinen osallistuminen opintojakson verkkokeskusteluihin, lähiopetukseen sekä pienryhmätapaamisiin. (= 80 %)
Prerequisites
Opiskelijalla tulee olla vähintään eurooppalaisen viitekehyksen taitotaso B1.