Skip to main content

English for Health Care and Social ServicesLaajuus (5 cr)

Code: XX00EA44

Credits

5 op

Objective

The students can communicate understandably in English in different kinds of written and spoken language situations of the field. The students improve their English skills and know how to use English language materials relevant to higher education studies.

Content

The course includes the basic structures of English language. It also offers the chance to practice different field-related oral and written communication situations and to increase the courage to use English language. The students learn to produce understandable, clear and logical speech and field-related texts in different styles. The material used in spoken and written tasks is related to the field of health care and social services, such as the concepts, service systems, various working life situations and ethics. In addition, the students develop their language learning techniques (e.g. reading professional texts, studying vocabulary).

Assessment criteria, satisfactory (1)

Student has achieved the course objectives fairly. Student is able to identify and use the course subject area’s concepts and understands the conditions of knowledge and skills development.

Assessment criteria, good (3)

Student has achieved the course objectives well, even though the knowledge and skills need improvement on some areas. Student is able to use well the course concepts and to apply his/her knowledge in study and work situations. Student is able to analyze his/her own knowledge and skills.

Assessment criteria, excellent (5)

Student has achieved the objectives of the course with excellent marks. Student masters commendably the course subject area’s concepts and is able to make justified and fluent analysis on course subject area. Students is well prepared to apply his/her knowledge and skills in study and work situations. Student is able to analyze the competencies of the study field and the development of his/her own knowledge and skills.

Assessment criteria, approved/failed

Student has achieved the course objectives. Student is able to identify and use the course subject area’s concepts and to put to use his/her knowledge and skills.

Enrollment

26.02.2024 - 05.03.2024

Timing

08.03.2024 - 10.05.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

School of Health Care

Teaching languages
  • Finnish
Seats

1 - 30

Degree programmes
  • Immigrant-Tailored Preparatory Education for UAS Studies, Social Services and Health Care
Teachers
  • Minna Kalajoki
Teacher in charge

Nea Lehtimäki

Groups
  • MS11C24K
    Korkeakouluopintoihin valmentava koulutus maahanmuuttajille, sosiaali- ja terveysala

Objective

Opiskelija pystyy kommunikoimaan ymmärrettävästi erilaisissa sosiaali- ja terveysalan englanninkielisissä kirjallisissa ja suullisissa viestintätilanteissa. Opiskelija kartuttaa omaa englannin kielen osaamistasoaan ja pystyy hyödyntämään alan korkeakouluopinnoissa englanninkielistä lähdemateriaalia.

Content

Opintojaksolla kerrataan englannin perusrakenteita, harjoitellaan sosiaali- ja terveysalan suullisia ja kirjallisia viestintätilanteita ja lisätään opiskelijoiden rohkeutta käyttää englannin kieltä. Keskeinen tavoite on selkeän, johdonmukaisen ja helppolukuisen tekstin tuottaminen tekstilajista riippumatta. Kaikissa opintojakson suullisissa ja kirjallisissa harjoituksissa käytetään sosiaali- ja terveysalan teemoja, kuten alan käsitteet, palvelujärjestelmä, erilaiset työelämän tilanteet, etiikka jne. Lisäksi kehitetään vieraan kielen opiskelutekniikoita (esim. ammattialan tekstien lukeminen ja sanaston opiskelu).

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa ja osaa käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja ymmärtää osaamisen kehittymisen edellytykset.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa käyttää hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja soveltaa oppimaansa opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida omaa osaamistaan.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja osaa analysoida aihepiiriin liittyviä asioita sujuvasti ja perustellusti. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida alalla ja alan opinnoissa vaadittavaa osaamista ja oman osaamisensa kehittymistä.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet. Opiskelija tunnistaa ja osaa käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä sekä soveltaa oppimaansa.

Enrollment

23.10.2023 - 03.11.2023

Timing

10.11.2023 - 22.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

School of Health Care

Teaching languages
  • Finnish
Seats

1 - 30

Degree programmes
  • Immigrant-Tailored Preparatory Education for UAS Studies, Social Services and Health Care
Teachers
  • Anu Pekkarinen
Teacher in charge

Nea Lehtimäki

Groups
  • MS11C23S
    Korkeakouluopintoihin valmentava koulutus maahanmuuttajille, sosiaali- ja terveysala

Objective

Opiskelija pystyy kommunikoimaan ymmärrettävästi erilaisissa sosiaali- ja terveysalan englanninkielisissä kirjallisissa ja suullisissa viestintätilanteissa. Opiskelija kartuttaa omaa englannin kielen osaamistasoaan ja pystyy hyödyntämään alan korkeakouluopinnoissa englanninkielistä lähdemateriaalia.

Content

Opintojaksolla kerrataan englannin perusrakenteita, harjoitellaan sosiaali- ja terveysalan suullisia ja kirjallisia viestintätilanteita ja lisätään opiskelijoiden rohkeutta käyttää englannin kieltä. Keskeinen tavoite on selkeän, johdonmukaisen ja helppolukuisen tekstin tuottaminen tekstilajista riippumatta. Kaikissa opintojakson suullisissa ja kirjallisissa harjoituksissa käytetään sosiaali- ja terveysalan teemoja, kuten alan käsitteet, palvelujärjestelmä, erilaiset työelämän tilanteet, etiikka jne. Lisäksi kehitetään vieraan kielen opiskelutekniikoita (esim. ammattialan tekstien lukeminen ja sanaston opiskelu).

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa ja osaa käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja ymmärtää osaamisen kehittymisen edellytykset.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa käyttää hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja soveltaa oppimaansa opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida omaa osaamistaan.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja osaa analysoida aihepiiriin liittyviä asioita sujuvasti ja perustellusti. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida alalla ja alan opinnoissa vaadittavaa osaamista ja oman osaamisensa kehittymistä.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet. Opiskelija tunnistaa ja osaa käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä sekä soveltaa oppimaansa.

Enrollment

03.03.2023 - 30.03.2023

Timing

20.03.2023 - 28.04.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

School of Health Care

Teaching languages
  • Finnish
Seats

1 - 30

Degree programmes
  • Immigrant-Tailored Preparatory Education for UAS Studies, Social Services and Health Care
Teachers
  • Minna Kalajoki
  • Anu Pekkarinen
Teacher in charge

Nea Lehtimäki

Groups
  • MS11C22S
    Korkeakouluopintoihin valmentava koulutus maahanmuuttajille, sosiaali- ja terveysala

Objective

Opiskelija pystyy kommunikoimaan ymmärrettävästi erilaisissa sosiaali- ja terveysalan englanninkielisissä kirjallisissa ja suullisissa viestintätilanteissa. Opiskelija kartuttaa omaa englannin kielen osaamistasoaan ja pystyy hyödyntämään alan korkeakouluopinnoissa englanninkielistä lähdemateriaalia.

Content

Opintojaksolla kerrataan englannin perusrakenteita, harjoitellaan sosiaali- ja terveysalan suullisia ja kirjallisia viestintätilanteita ja lisätään opiskelijoiden rohkeutta käyttää englannin kieltä. Keskeinen tavoite on selkeän, johdonmukaisen ja helppolukuisen tekstin tuottaminen tekstilajista riippumatta. Kaikissa opintojakson suullisissa ja kirjallisissa harjoituksissa käytetään sosiaali- ja terveysalan teemoja, kuten alan käsitteet, palvelujärjestelmä, erilaiset työelämän tilanteet, etiikka jne. Lisäksi kehitetään vieraan kielen opiskelutekniikoita (esim. ammattialan tekstien lukeminen ja sanaston opiskelu).

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa ja osaa käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja ymmärtää osaamisen kehittymisen edellytykset.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa käyttää hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja soveltaa oppimaansa opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida omaa osaamistaan.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja osaa analysoida aihepiiriin liittyviä asioita sujuvasti ja perustellusti. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida alalla ja alan opinnoissa vaadittavaa osaamista ja oman osaamisensa kehittymistä.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet. Opiskelija tunnistaa ja osaa käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä sekä soveltaa oppimaansa.

Enrollment

04.03.2022 - 03.04.2022

Timing

04.04.2022 - 15.05.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

School of Health Care

Teaching languages
  • Finnish
Seats

1 - 30

Degree programmes
  • Immigrant-Tailored Preparatory Education for UAS Studies, Social Services and Health Care
Teachers
  • Minna Kalajoki
Teacher in charge

Nea Lehtimäki

Groups
  • MS11C22K
    Korkeakouluopintoihin valmentava koulutus maahanmuuttajille, sosiaali- ja terveysala

Objective

Opiskelija pystyy kommunikoimaan ymmärrettävästi erilaisissa sosiaali- ja terveysalan englanninkielisissä kirjallisissa ja suullisissa viestintätilanteissa. Opiskelija kartuttaa omaa englannin kielen osaamistasoaan ja pystyy hyödyntämään alan korkeakouluopinnoissa englanninkielistä lähdemateriaalia.

Content

Opintojaksolla kerrataan englannin perusrakenteita, harjoitellaan sosiaali- ja terveysalan suullisia ja kirjallisia viestintätilanteita ja lisätään opiskelijoiden rohkeutta käyttää englannin kieltä. Keskeinen tavoite on selkeän, johdonmukaisen ja helppolukuisen tekstin tuottaminen tekstilajista riippumatta. Kaikissa opintojakson suullisissa ja kirjallisissa harjoituksissa käytetään sosiaali- ja terveysalan teemoja, kuten alan käsitteet, palvelujärjestelmä, erilaiset työelämän tilanteet, etiikka jne. Lisäksi kehitetään vieraan kielen opiskelutekniikoita (esim. ammattialan tekstien lukeminen ja sanaston opiskelu).

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa ja osaa käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja ymmärtää osaamisen kehittymisen edellytykset.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa käyttää hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja soveltaa oppimaansa opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida omaa osaamistaan.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja osaa analysoida aihepiiriin liittyviä asioita sujuvasti ja perustellusti. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida alalla ja alan opinnoissa vaadittavaa osaamista ja oman osaamisensa kehittymistä.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet. Opiskelija tunnistaa ja osaa käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä sekä soveltaa oppimaansa.

Enrollment

02.08.2021 - 31.08.2021

Timing

08.11.2021 - 09.01.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

School of Health Care

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

1 - 30

Degree programmes
  • Immigrant-Tailored Preparatory Education for UAS Studies, Social Services and Health Care
Teachers
  • Sirpa Ahokas
Groups
  • MS11C21S
    Korkeakouluopintoihin valmentava koulutus maahanmuuttajille, sosiaali- ja terveysala

Objective

Opiskelija pystyy kommunikoimaan ymmärrettävästi erilaisissa sosiaali- ja terveysalan englanninkielisissä kirjallisissa ja suullisissa viestintätilanteissa. Opiskelija kartuttaa omaa englannin kielen osaamistasoaan ja pystyy hyödyntämään alan korkeakouluopinnoissa englanninkielistä lähdemateriaalia.

Content

Opintojaksolla kerrataan englannin perusrakenteita, harjoitellaan sosiaali- ja terveysalan suullisia ja kirjallisia viestintätilanteita ja lisätään opiskelijoiden rohkeutta käyttää englannin kieltä. Keskeinen tavoite on selkeän, johdonmukaisen ja helppolukuisen tekstin tuottaminen tekstilajista riippumatta. Kaikissa opintojakson suullisissa ja kirjallisissa harjoituksissa käytetään sosiaali- ja terveysalan teemoja, kuten alan käsitteet, palvelujärjestelmä, erilaiset työelämän tilanteet, etiikka jne. Lisäksi kehitetään vieraan kielen opiskelutekniikoita (esim. ammattialan tekstien lukeminen ja sanaston opiskelu).

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa ja osaa käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja ymmärtää osaamisen kehittymisen edellytykset.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa käyttää hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja soveltaa oppimaansa opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida omaa osaamistaan.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja osaa analysoida aihepiiriin liittyviä asioita sujuvasti ja perustellusti. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida alalla ja alan opinnoissa vaadittavaa osaamista ja oman osaamisensa kehittymistä.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet. Opiskelija tunnistaa ja osaa käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä sekä soveltaa oppimaansa.