Skip to main content

Engineering and Finnish as a Second Language 3 (B2)Laajuus (5 cr)

Code: XX00EA48

Credits

5 op

Objective

The students deepen their knowledge of technology and its concepts as well as their Finnish language skills to be able to participate in written and oral communication situations in higher education in engineering. The students can search for information and produce clear and structured speech and writing about field-related topics. The students are familiar with the student admissions procedure in the higher education studies of the field. They can also describe their own competences. Finnish language proficiency level: B1.2–B2 (CEFR).

Content

The course offers the students the chance to expand their knowledge of text types in the field, to write different texts and to practice presentation skills. It also includes information about critical literacy and argumentation skills. During the course, the students learn to analyze, combine and summarize information from different sources. The course strengthens the students’ command of technical terminology and essential grammatical structures.

Prerequisites

Student has to have at least CEFR B1 in Finnish language.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Student has achieved the course objectives fairly. Student is able to identify and use the course subject area’s concepts and understands the conditions of knowledge and skills development.

Assessment criteria, good (3)

Student has achieved the course objectives well, even though the knowledge and skills need improvement on some areas. Student is able to use well the course concepts and to apply his/her knowledge in study and work situations. Student is able to analyze his/her own knowledge and skills.

Assessment criteria, excellent (5)

Student has achieved the objectives of the course with excellent marks. Student masters commendably the course subject area’s concepts and is able to make justified and fluent analysis on course subject area. Students is well prepared to apply his/her knowledge and skills in study and work situations. Student is able to analyze the competencies of the study field and the development of his/her own knowledge and skills.

Assessment criteria, approved/failed

Student has achieved the course objectives. Student is able to identify and use the course subject area’s concepts and to put to use his/her knowledge and skills.

Enrollment

01.01.2021

Timing

14.03.2022 - 29.04.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

School of ICT

Campus

Karaportti 2

Teaching languages
  • Finnish
Seats

1 - 25

Degree programmes
  • Higher Education Preparatory Program for Immigrants, Technology
Teachers
  • Päivi Salminen
Groups
  • MT8B21S
    Korkeakouluopintoihin valmentava koulutus maahanmuuttajille, tekniikan ala

Objective

Opiskelija syventää tekniikan alan ja käsitteiden tuntemustaan sekä suomen kielen taitojaan niin, että hän pystyy osallistumaan kirjalliseen ja suulliseen vuorovaikutukseen tekniikan alan korkeakouluopinnoissa. Hän osaa hakea tietoa sekä tuottaa selkeää ja jäsentynyttä puhetta ja tekstiä alaan liittyvistä aiheista. Opiskelija tietää valintamenettelyn alan tutkinto-opintoihin. Opiskelija osaa kertoa omasta osaamisestaan. Kieliopintojen taitotaso on B1.2–B2.

Content

Opintojaksolla laajennetaan alan tekstilajien tuntemusta, kirjoitetaan erilaisia tekstejä ja harjoitellaan esiintymistaitoja. Opintojaksolla kehitetään lähdekriittisyyttä ja argumentointitaitoa sekä opitaan analysoimaan, yhdistämään ja tiivistämään tietoa eri lähteistä. Opintojaksolla vahvistetaan ammatillisen sanaston ja keskeisten rakenteiden hallintaa.

Location and time

Verkkototeutus
Etäopetus ja pienryhmätyöskentely arkipäivinä klo 8 - 16:n välillä. Muutokset luentojen aikataulussa mahdollisia.

Materials

Opettajan materiaali

Teaching methods

Etäopetus, pienryhmätyöskentely ja itsenäinen opiskelu

Exam schedules

Ei tenttejä.

Completion alternatives

Ei mahdollista

Content scheduling

Opiskelijan työmäärä on noin 23 tuntia viikossa sisältäen konktaktiopetuksen verkossa ja itsenäisestä opiskelusta ja pienryhmätyöskentelyn. Yhteensä työtunteja on 135.

Lähiopetus ja pienryhmätyöskentely: t
Itsenäinen opiskelu: t

Further information

Esitietovaatimukset: vähintään eurooppalaisen viitekehyksen taitotaso B1 (esim. YKI 3, Suomen mestari 1 - 3 tai vastaavat opinnot.)

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa ja osaa käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja ymmärtää osaamisen kehittymisen edellytykset.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa käyttää hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja soveltaa oppimaansa opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida omaa osaamistaan.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja osaa analysoida aihepiiriin liittyviä asioita sujuvasti ja perustellusti. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida alalla ja alan opinnoissa vaadittavaa osaamista ja oman osaamisensa kehittymistä.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet. Opiskelija tunnistaa ja osaa käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä sekä soveltaa oppimaansa.

Assessment methods and criteria

Koko opintojakso arvioidaan asteikolla 0–5. Arvosanaan vaikuttavat opintojakson aikana suoritettavat arvioitavat oppimistehtävät. Oppimistehtävää arvioidaan asteikolla 0-3 pistettä:

0 pistettä = täydennettävä, 1 piste = hyväksytty, 2 pistettä = tyydyttävä, 3 pistettä = hyvä, 4 pistettä=erinomainen. Opintojakson lopullinen arvosana muodostuu yhteispisteiden perusteella.

Lisäksi opintojakson läpäisyyn vaaditaan opintojakson muiden tehtävien palauttaminen aikataulussa (tehtävät Moodlessa) sekä aktiivinen osallistuminen opintojakson verkkokeskusteluihin, lähiopetukseen sekä pienryhmätapaamisiin. (= 80 %)

Prerequisites

Opiskelijalla tulee olla vähintään eurooppalaisen viitekehyksen taitotaso B1.