Skip to main content

Development of Emergency Care Service LevelLaajuus (5 cr)

Code: S000EG51

Credits

5 op

Objective

The student can utilize regional and national data systems on follow-up records and risk prediction to determine and develop the emergency care service level. The student applies research and other evidence-based knowledge to evaluate the emergency care service level. The student evaluates the current evidence and knowhow when developing emergency care services in order to develop a flexible and smooth entity for the client to utilize. The student evaluates the quality and costs of the different emergency care services based on evidence.

Content

- national development programmes and strategic choices
- quality, evaluation and development of emergency care services
- service level decisions and risk assessment
- out-of-hospital emergency care services
- expert collaboration at national and regional level
- contingency plan in emergency care
- data management, need for the national information pool
- utilization of statistical analysis and foresight data

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student displays competence to deal with the basic content of the study unit but lacks competence in independent data acquisition, interpretation and the ability to apply the acquired knowledge to the context of workplace.

Assessment criteria, good (3)

The student fulfills the requirements for the study unit well. S/he displays competence in active data acquisition and is able to interpret the key features of the data to a clinical setting. The student has the ability to analyze the acquired knowledge and to apply it to the context of workplace.

Assessment criteria, excellent (5)

The student displays broad and versatile competence in the content of the study unit. S/he has great competence in targeted data acquisition. The student’s ability to make decisions shows independent thinking, responsible actions and leadership skills. The ability to apply the acquired knowledge to the context of workplace is creative and versatile.

Assessment criteria, approved/failed

Pass: The student is proficient in the basic content of the study unit (competence evaluation), but independent data acquisition, interpretation and the ability to apply the acquired knowledge to the context of workplace has shortcomings.

Enrollment

01.09.2022 - 31.10.2022

Timing

01.09.2022 - 31.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Health Care

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Master’s Degree Programme in Development and Leadership of Emergency Care
Teachers
  • Jukka Lehtimäki
Teacher in charge

Jukka Lehtimäki

Groups
  • S1822S6
    Ensihoidon kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma ylempi

Objective

Opiskelija osaa hyödyntää ensihoidon palvelutason määrittelyssä erilaisia alueellisia ja valtakunnallisia seuranta- ja ennakointitietoja ja tietojärjestelmiä palvelutasopäätöksen laatimisessa ja kehittämisessä. Opiskelija soveltaa tutkimus- ja muuhun luotettavaan näyttöön perustuvaa tietoa ensihoidon palvelutason arvioinnissa. Opiskelija arvioi olemassa olevaa tietoa ja menetelmä -osaamista ensihoidon ja muiden päivystyksellisten palvelujen kehittämisessä asiakkaan kannalta joustavaksi kokonaisuudeksi. Opiskelija arvioi ensihoidon ja muiden päivystyksellisten palvelujen laatua ja kustannuksia näyttöön tai luotettavaan

Content

- kansalliset kehittämisohjelmat ja strategiset valinnat
- ensihoitopalvelun laatu, arviointi ja kehittäminen
- palvelutasopäätös ja riskinarviointi
- päivystykselliset palvelut
- valtakunnallinen ja alueellinen asiantuntijayhteistyö
- varautumissuunnitelma ensihoidossa
- tietojen hallinta, kansallisen tietovarannon tarve
- tilasto- ja ennakointitiedon hyödyntäminen

Materials

Julkaistaan myöhemmin

Teaching methods

Aktivoivat luennot
Etäopiskelu
Harjoitustehtävät

Employer connections

-

Completion alternatives

-

Further information

Opintojaksolla arvioidaan PTP:tä ja miten sen toimivuutta mitataan.
Opintojaksiolla tutstutaan kansalliseen/ kansainväliseen valmiussuunnitteluun ja varautumiseen ja kehitetään ensihoidon valmiussuunnitelua.
Avoimen Ylemmän AMK :n opiskelijalta vaaditaan samoja opiskeluvalmiuksia kuin ylemmän AMK tutkinto-opiskelijoilta (sosiaali- ja terveysalan ammattikorkeakoulututkinnon tai muun soveltuvan korkeakoulututkinnon suorittanut, joilla on vähintään kolmen vuoden työkokemus asianomaiselta alalta). Opiskelija itse vastaa siitä, että hänellä on vaadittavat opiskeluvalmiudet.
Opinnoissamme käytetään sähköisiä opiskeluvälineitä, oppimisen edistämiseksi artikkelien lukemista, tiedon etsintää ja työelämälähtöistä oppimistehtäviä.
AHOT: Vastaavat korkeakouluopinnot tai muuten hankittu sisällöllisesti vastaava vahva osaaminen.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.

Assessment criteria, approved/failed

Läpäisytaso: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

Assessment methods and criteria

Aktiivinen osallistuminen ja oppimistehtävät
Jakson harjoitustehtävät arvioidaan asteikolla 1-5