Skip to main content

Current issues in mental health managementLaajuus (5 cr)

Code: S000EM70

Credits

5 op

Objective

Student has a wide knowledge on the current issues. The student deepens competence in the topical themes of mental health care. After completing the study unit, the student can apply, analyze and evaluate evidence-based knowledge in mental health care and in the development of management. The student can critically evaluate the application of knowledge to different situations of mental health care and utilize this knowledge in the leadership of mental health care. The student can evaluate various research projects of emergency care of national and international level.

Content

• the current themes of mental health care regionally, nationally and internationally
• the use of anticipating and current information in the developing of the management in mental health care
• research knowledge and evidence-based knowledge of mental health care
• internationalization

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student demonstrates competence in the basic content of the course, but there are deficiencies in his/her ability to find and interpret information and to apply the learned content to the context of working life.

Assessment criteria, good (3)

The student demonstrates good competence in the content of the course. He/she is able to actively search for information and to identify its connection to working life. The student is able to analyse and apply the learned content to the context of working life.

Assessment criteria, excellent (5)

The student demonstrates versatile and extensive competence in the content of the course. He/she has an excellent ability to search for relevant information. The student’s solutions demonstrate independence, responsibility, and skills in guiding others. His/her ability to apply the learned content to the context of working life exhibits creativity and versatility.

Assessment criteria, approved/failed

The student demonstrates competence in the basic content of the course, but there are deficiencies in his/her ability to find and interpret information and to apply the learned content to the context of working life.

Further information

Recognition of Prior Learning (RPL):
A study unit or parts of it may be accredited based on previously acquired competence if the student has completed similar studies of higher education and/or the student has work experience to meet the competence requirements.

Enrollment

06.05.2024 - 19.05.2024

Timing

12.08.2024 - 20.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

School of Health Care

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Master's Degree in Development and Leadership of Mental Health Care
Teachers
  • Anu Jokinen
  • Camilla Långstedt
Teacher in charge

Camilla Långstedt

Groups
  • S2823S6
    Mielenterveystyön kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma

Objective

Opiskelija tuntee monipuolisesti alan ajankohtaisia näkökulmia. Opiskelija syventyy mielenterveystyön ajankohtaisiin teemoihin ja osaa soveltaa, analysoida, arvioida ja hyödyntää tutkittua tietoa näyttöön perustuen mielenterveystyön johtamisen kehittämisessä. Opiskelija syventää tiedonhakutaitojaan, osaa kriittisesti arvioida tiedon soveltamista erilaisiin mielenterveystyön tilanteisiin ja hyödyntää tietoa mielenterveystyön johtamisessa. Opiskelija osaa arvioida erilaisia mielenterveystyön tutkimushankkeita kansallisesti ja kansainvälisesti.

Content

• mielenterveystyön ajankohtaiset alueelliset, kansalliset ja kansainväliset teemat
• ennakointi- ja ajankohtaistiedon hyödyntäminen mielenterveystyön johtamisen kehittämisessä
• mielenterveystyön tutkittu tieto ja näyttöön perustuva mielenterveystyö
• kansainvälisyys

Location and time

Verkkoluento 5.11. 7 h zoom-linkki toimitetaan toteutukselle hyväksytyille opiskelijoille

Verkkoluento 2. 6.11 7h zoom-linkki toimitetaan toteutukselle hyväksytyille opiskelijoille

Työpaja 1 (Verkkoluento) 3. 26.11.2024

Työpaja 2

Materials

Julkaistaan myöhemmin.

Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.

Teaching methods

Ohjattu opiskelu verkossa Learn-oppimisympäristössä. Opintojakso sisältää verkkoluentoja (ZOOM) sekä yksilötyönä tai pienryhmässä tehtävän kirjallisen oppimistehtävän. Opetus yhteistyössä Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulun (XAMK) kanssa

Aktivoivat luennot
Etäopiskelu
Harjoitustehtävät

International connections

kirjallisuus ja www-sivut

Student workload

1 op lähiopiskelua
4 op etäopiskelua

Content scheduling

Lähi- ja etäopetuspäivät: ks. lukujärjestys

Further information

Avoimen Ylemmän AMK :n opiskelijalta vaaditaan samoja opiskeluvalmiuksia kuin ylemmän AMK tutkinto-opiskelijoilta (sosiaali- ja terveysalan ammattikorkeakoulututkinnon tai muun soveltuvan korkeakoulututkinnon suorittanut, joilla on vähintään kolmen vuoden työkokemus asianomaiselta alalta). Opiskelija itse vastaa siitä, että hänellä on vaadittavat opiskeluvalmiudet.
Opinnoissamme käytetään sähköisiä opiskeluvälineitä, oppimisen edistämiseksi artikkelien lukemista, tiedon etsintää ja työelämälähtöistä oppimistehtäviä.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksytty: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

Assessment methods and criteria

Jakson harjoitustehtävät arvioidaan hyväksytty / hylätty tai 1-5. Taällä toteutuksella arviointi perustuu tehtävän arvosanaan.

Further information

Aiemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT)
Opintojakson tai sen osan voi hyväksilukea aiemmin suoritetulla ylemmän korkeakoulututkinnon tasoisella opinnolla, jonka sisällöt vastaavat tämän opintojakson sisältöjä ja/tai työkokemuksella tehtävistä, joista on saanut sisältöä vastaavan vahvan osaamisen.

Enrollment

02.05.2023 - 14.05.2023

Timing

14.08.2023 - 22.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Health Care

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Master's Degree Programme in Advanced Clinical Practice in
Teachers
  • Marianne Sipilä
  • Pihla Markkanen
Teacher in charge

Marianne Sipilä

Groups
  • S1522S6C
    Kliinisen asiantuntijuuden tutkinto-ohjelma sosiaali- ja terveyspalveluissa, Mielenterveystyön laaja-alainen kliininen osaaminen, hallinnollinen ryhmä

Objective

Opiskelija tuntee monipuolisesti alan ajankohtaisia näkökulmia. Opiskelija syventyy mielenterveystyön ajankohtaisiin teemoihin ja osaa soveltaa, analysoida, arvioida ja hyödyntää tutkittua tietoa näyttöön perustuen mielenterveystyön johtamisen kehittämisessä. Opiskelija syventää tiedonhakutaitojaan, osaa kriittisesti arvioida tiedon soveltamista erilaisiin mielenterveystyön tilanteisiin ja hyödyntää tietoa mielenterveystyön johtamisessa. Opiskelija osaa arvioida erilaisia mielenterveystyön tutkimushankkeita kansallisesti ja kansainvälisesti.

Content

• mielenterveystyön ajankohtaiset alueelliset, kansalliset ja kansainväliset teemat
• ennakointi- ja ajankohtaistiedon hyödyntäminen mielenterveystyön johtamisen kehittämisessä
• mielenterveystyön tutkittu tieto ja näyttöön perustuva mielenterveystyö
• kansainvälisyys

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksytty: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

Further information

Aiemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT)
Opintojakson tai sen osan voi hyväksilukea aiemmin suoritetulla ylemmän korkeakoulututkinnon tasoisella opinnolla, jonka sisällöt vastaavat tämän opintojakson sisältöjä ja/tai työkokemuksella tehtävistä, joista on saanut sisältöä vastaavan vahvan osaamisen.

Enrollment

02.05.2022 - 15.05.2022

Timing

01.08.2022 - 31.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

2 op

Mode of delivery

60 % Contact teaching, 40 % Distance learning

Unit

School of Rehabilitation and Examination

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 25

Degree programmes
  • Master's Degree Programme in Advanced Clinical Practice in
Teachers
  • Marianne Sipilä
  • Pihla Markkanen
Teacher in charge

Marianne Sipilä

Groups
  • S1521S6C
    Master`s Degree Programme in Clinical Expertise in Health Care and Social Services, Advanced clinical competence in mental health care

Objective

Opiskelija tuntee monipuolisesti alan ajankohtaisia näkökulmia. Opiskelija syventyy mielenterveystyön ajankohtaisiin teemoihin ja osaa soveltaa, analysoida, arvioida ja hyödyntää tutkittua tietoa näyttöön perustuen mielenterveystyön johtamisen kehittämisessä. Opiskelija syventää tiedonhakutaitojaan, osaa kriittisesti arvioida tiedon soveltamista erilaisiin mielenterveystyön tilanteisiin ja hyödyntää tietoa mielenterveystyön johtamisessa. Opiskelija osaa arvioida erilaisia mielenterveystyön tutkimushankkeita kansallisesti ja kansainvälisesti.

Content

• mielenterveystyön ajankohtaiset alueelliset, kansalliset ja kansainväliset teemat
• ennakointi- ja ajankohtaistiedon hyödyntäminen mielenterveystyön johtamisen kehittämisessä
• mielenterveystyön tutkittu tieto ja näyttöön perustuva mielenterveystyö
• kansainvälisyys

Teaching methods

Aktivoiva luento
Etä- ja lähiopetus
Verkko-opetus
Työpaja

Student workload

5 op (5*27 h= 135 opiskelijan työtä)

Content scheduling

Opetus Syksy 2022
Teoriaopetus 8-9.11.2022 (hybridi),
Lähiopetus tai Työpaja 29-30.11.2022 Metropoliassa tai Xamkissa

Opiskeluun sisältyy itsenäistä verkko-opiskelua. Opintojaksoon liittyy oppimistehtävä, joka integroidaan työelämään.

Further information

Oppimistehtävä
Osallistuminen

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksytty: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

Further information

Aiemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT)
Opintojakson tai sen osan voi hyväksilukea aiemmin suoritetulla ylemmän korkeakoulututkinnon tasoisella opinnolla, jonka sisällöt vastaavat tämän opintojakson sisältöjä ja/tai työkokemuksella tehtävistä, joista on saanut sisältöä vastaavan vahvan osaamisen.