Siirry suoraan sisältöön

Digipedagogiikka asiantuntijatyössäLaajuus (5 op)

Tunnus: S000DJ86

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa arvioida henkilökunnan ja työyhteisön oppimistarvetta sekä suunnitella, toteuttaa ja arvioida työhönsä liittyvää ohjausta sekä opetusta. Opiskelija on sisäistänyt digipedagogiikan toimintansa lähtökohdaksi sekä osaa soveltaa innovatiivisia, vaikuttavia ja erilaisia opetusmenetelmiä asiantuntijatyössä.

Sisältö

- oppimisen, ohjauksen ja opetuksen teoriat
- oppimisen, ohjauksen ja opetuksen vaikuttavat ja innovatiiviset menetelmät
- digipedagogiikka
- henkilöstökoulutuksen suunnittelu, toteutus ja arviointi digitaalisissa ympäristöissä
- simulaatiopedagogiikka
- motivoiva haastattelu
- opetuksen ja oppimisen arviointi

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

Lisätiedot

AHOT (Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnustaminen)
Vastaavat korkeakouluopinnot tai muuten hankittu sisällöllisesti vastaava vahva osaaminen

Ilmoittautumisaika

27.11.2023 - 10.12.2023

Ajoitus

01.01.2024 - 24.03.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Kuntoutus ja tutkiminen

Toimipiste

Myllypurontie 1

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 35

Koulutus
  • Kliinisen asiantuntijuuden tutkinto-ohjelma sosiaali- ja terveysalalla (YAMK)
Opettaja
  • Mari Virtanen
Vastuuopettaja

Mari Virtanen

Ryhmät
  • S1522S6A
    Kliinisen asiantuntijuuden tutkinto-ohjelma sosiaali- ja terveysalalla, Digitaalisten sosiaali- ja terveyspalveluiden asiantuntija, hallinnollinen ryhmä

Tavoitteet

Opiskelija osaa arvioida henkilökunnan ja työyhteisön oppimistarvetta sekä suunnitella, toteuttaa ja arvioida työhönsä liittyvää ohjausta sekä opetusta. Opiskelija on sisäistänyt digipedagogiikan toimintansa lähtökohdaksi sekä osaa soveltaa innovatiivisia, vaikuttavia ja erilaisia opetusmenetelmiä asiantuntijatyössä.

Sisältö

- oppimisen, ohjauksen ja opetuksen teoriat
- oppimisen, ohjauksen ja opetuksen vaikuttavat ja innovatiiviset menetelmät
- digipedagogiikka
- henkilöstökoulutuksen suunnittelu, toteutus ja arviointi digitaalisissa ympäristöissä
- simulaatiopedagogiikka
- motivoiva haastattelu
- opetuksen ja oppimisen arviointi

Aika ja paikka

Yksilötehtävä 1-5: 10 pistettä kustakin hyväksytystä tehtävästä, yhteensä 50 pistettä.
Paritehtävä: Täydennyskoulutuksen suunnitelma + pitchaus pareittain, 50 pistettä.
Ryhmätehtävä: Täydennyskoulutuksen toteuttaminen, 50 pistettä

Kokonaisarvosana kokonaispistemäärien mukaan:
75-89 = 1, 90- 104= 2, 105-119= 3, 120-134= 4. 135-150= 5

Toteutus päättyy 24.3.2024 klo 23.59, jolloin kaikki tehtävät sulkeutuvat. Uusinnoista sovitaan erikseen toteutuksen opettajan kanssa.

Oppimateriaalit

Opettajan osoittama materiaali Moodlessa.

Opetusmenetelmät

Työmuodot
Projektioppiminen ja yhteisöllinen työskentely verkossa
Itsenäinen opiskelu verkossa
Opettajan jatkuva ohjaus ja arviointi
Vertaisarviointi

Tehtävät ja palautuspäivämäärät
Itsenäiset tehtävät 24.3.24 klo 23.59 mennessä
1. Oman digiosaamisesi taso
2. Terveydenhuollon henkilöstön digiosaaminen
3. Miten ihminen oppii?
4. Oppijapersoonan määrittäminen
5. Minkälaista digiosaamista käytännössä tarvitaan?

Paritehtävä 13.2. klo 12 mennessä
6. Visio koulutuksesta/ täydennyskoulutuksen suunnitelma (paritehtävä) ja suunnitelman esittäminen

Ryhmätehtävä 14.3. klo 12 mennessä + vertaisarviointi 24.3. klo 23.59.
7. Koulutuskokonaisuuden kehittäminen (ryhmätehtävä) ja kehitetyn koulutuksen esittäminen

Arviointi (arvosana 1-5):
Yksilötehtävät suoritettu (hyväksytty- täydennettävä - hylätty)
Täydennyskoulutuksen suunnitelma + pitchaus pareittain = kokonaisarvosanasta 50% (arvosana 1-5) +
Täydennyskoulutuksen toteuttaminen ryhmissä = kokonaisarvosanasta 50% (arvosana 1-5) .

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Uusintamahdollisuudet sovitaan opettajan kanssa.

Kansainvälisyys

-

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

VAIHTOEHTOISESTI
Laaja kirjallinen yksilötyö (135 h), tarkemmat ohjeet opettajalta.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op = 135 tuntia opiskelijan työtä

Sisällön jaksotus

-

Lisätietoja opiskelijoille

-

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

1-2: Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

3-4: Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.

5: Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.

Hyväksytty: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

Lisätiedot

AHOT (Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnustaminen)
Vastaavat korkeakouluopinnot tai muuten hankittu sisällöllisesti vastaava vahva osaaminen

Ilmoittautumisaika

28.11.2022 - 11.12.2022

Ajoitus

01.01.2023 - 26.03.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Kuntoutus ja tutkiminen

Toimipiste

Myllypurontie 1

Opetuskielet
  • Suomi
Opettaja
  • Mari Virtanen
Vastuuopettaja

Mari Virtanen

Ryhmät
  • S1521S6A
    Kliinisen asiantuntijuuden tutkinto-ohjelma sosiaali- ja terveysalalla, Digitaalisten sosiaali- ja terveyspalveluiden asiantuntija, hallinnollinen ryhmä

Tavoitteet

Opiskelija osaa arvioida henkilökunnan ja työyhteisön oppimistarvetta sekä suunnitella, toteuttaa ja arvioida työhönsä liittyvää ohjausta sekä opetusta. Opiskelija on sisäistänyt digipedagogiikan toimintansa lähtökohdaksi sekä osaa soveltaa innovatiivisia, vaikuttavia ja erilaisia opetusmenetelmiä asiantuntijatyössä.

Sisältö

- oppimisen, ohjauksen ja opetuksen teoriat
- oppimisen, ohjauksen ja opetuksen vaikuttavat ja innovatiiviset menetelmät
- digipedagogiikka
- henkilöstökoulutuksen suunnittelu, toteutus ja arviointi digitaalisissa ympäristöissä
- simulaatiopedagogiikka
- motivoiva haastattelu
- opetuksen ja oppimisen arviointi

Aika ja paikka

Kontaktiopetus ja yhteisöllinen työskentely verkossa:
24.1 klo 9-12 Täydennyskoulutus ja perehdyttäminen/ ryhmäytyminen yhteisöllistä projektityöskentelyä varten
17.2 klo 13-16 Projektitehtävien pitchaus + kehitettävien kokonaisuuksien valinta
17.3 klo 13-16 Kehitetyn kokonaisuuden palautus, esittäminen ja vertaisarviointi.

Toteutus päättyy 26.3.2023 klo 23.59, jolloin kaikki tehtävät sulkeutuvat. Uusinnoista sovittava erikseen toteutuksen opettajan kanssa.

Oppimateriaalit

Opettajan osoittama materiaali Moodlessa.

Opetusmenetelmät

Työmuodot
Projektioppiminen ja yhteisöllinen työskentely verkossa (Moodle, Zoom, pilvipalvelut)
Itsenäinen opiskelu verkossa
Opettajan jatkuva ohjaus ja arviointi
Vertaisarviointi

Tehtävät ja palautuspäivämäärät
Itsenäiset tehtävät 26.3. klo 23.59 mennessä (aukeavat tehtävä kerrallaan)
1. Oman digiosaamisesi taso
2. Terveydenhuollon henkilöstön digiosaaminen
3. Miten ihminen oppii?
4. Oppijapersoonan määrittäminen
5. Minkälaista digiosaamista käytännössä tarvitaan?

Paritehtävä 17.2. klo 12 mennessä
6. Visio koulutuksesta/ täydennyskoulutuksen suunnitelma (paritehtävä) ja suunnitelman esittäminen

Ryhmätehtävä 17.3. klo 12 mennessä + vertaisarviointi 26.3. klo 23.59.
7. Koulutuskokonaisuuden kehittäminen (ryhmätehtävä) ja kehitetyn koulutuksen esittäminen

Arviointi (arvosana 1-5):
Yksilötehtävät suoritettu (hyväksytty- täydennettävä - hylätty)
Täydennyskoulutuksen suunnitelma + pitchaus pareittain = kokonaisarvosanasta 50% (arvosana 1-5) +
Täydennyskoulutuksen toteuttaminen ryhmissä = kokonaisarvosanasta 50% (arvosana 1-5) .

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Uusintamahdollisuudet sovitaan opettajan kanssa.

Kansainvälisyys

-

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

VAIHTOEHTOISESTI
Laaja kirjallinen yksilötyö (135 h), tarkemmat ohjeet opettajalta.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op = 135 tuntia opiskelijan työtä, josta
Kontaktiopetus ~0.5 op (15 tuntia)
Itsenäinen opiskelu ~1.5 op (39 tuntia)
Yhteisöllinen projektioppimisen ja -tehtävä 3 op (81 tuntia)

Sisällön jaksotus

-

Lisätietoja opiskelijoille

-

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

1-2: Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

3-4: Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.

5: Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.

Hyväksytty: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

Lisätiedot

AHOT (Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnustaminen)
Vastaavat korkeakouluopinnot tai muuten hankittu sisällöllisesti vastaava vahva osaaminen

Ilmoittautumisaika

29.11.2021 - 12.12.2021

Ajoitus

01.01.2022 - 20.03.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Kuntoutus ja tutkiminen

Toimipiste

Myllypurontie 1

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 45

Koulutus
  • Kliinisen asiantuntijuuden tutkinto-ohjelma sosiaali- ja terveysalalla (YAMK)
Opettaja
  • Mari Virtanen
Vastuuopettaja

Mari Virtanen

Ryhmät
  • S1520S6A
    Kliinisen asiantuntijuuden tutkinto-ohjelma sosiaali- ja terveysalalla, Digitaalisten sosiaali- ja terveyspalveluiden asiantuntija, hallinnollinen ryhmä
  • S1520S6B
    Kliinisen asiantuntijuuden tutkinto-ohjelma sosiaali- ja terveysalalla, Palliatiivisen hoidon asiantuntija, hallinnollinen ryhmä

Tavoitteet

Opiskelija osaa arvioida henkilökunnan ja työyhteisön oppimistarvetta sekä suunnitella, toteuttaa ja arvioida työhönsä liittyvää ohjausta sekä opetusta. Opiskelija on sisäistänyt digipedagogiikan toimintansa lähtökohdaksi sekä osaa soveltaa innovatiivisia, vaikuttavia ja erilaisia opetusmenetelmiä asiantuntijatyössä.

Sisältö

- oppimisen, ohjauksen ja opetuksen teoriat
- oppimisen, ohjauksen ja opetuksen vaikuttavat ja innovatiiviset menetelmät
- digipedagogiikka
- henkilöstökoulutuksen suunnittelu, toteutus ja arviointi digitaalisissa ympäristöissä
- simulaatiopedagogiikka
- motivoiva haastattelu
- opetuksen ja oppimisen arviointi

Aika ja paikka

Kontaktiopetus ja yhteisöllinen työskentely verkossa:
17.1 klo 9-12 Täydennyskoulutus ja perehdyttäminen/ teorioita (ZOOM) + ryhmäytyminen yhteisöllistä projektityöskentelyä varten
18.1 klo 13-16 Täydennyskoulutus ja perehdyttäminen/ menetelmiä +työpajatyöskentelyä (Zoom)
7.2 klo 9-12 Projektitehtäväaiheiden pitchaus pareittain + kehitettävien täydennyskoulutuskoulutuskokonaisuuksien valinta (ZOOM)
8.3 klo 13-16 Kehitettyjen täydennyskoulutuskokonaisuuksien palautus ja esittäminen (vko 10) ja vertaisarviointi (vko 11).

Oppimateriaalit

Soveltuvin osin/ käsitellään yhdessä:

Engeström, Y. 1987. Perustietoa opetuksesta. Helsinki: Valtiovarainministeriö 1987. Opiskelijakirjaston verkkojulkaisu 2007 https://helda.helsinki.fi/bitstream/handle/10224/3665/engestr%C3%B6m1-175.pdf

Saaranen, T., Koivula, M., Ruotsalainen, H., Wärnå-Furu, C. & Salminen, L. (toim.) 2016. Terveysalan opettajan käsikirja. Tietosanoma oy.

Aalto-yliopisto & Huhtanen, A. 2019. Verkko-oppimisen muotoilukirja. Aalto-yliopisto. https://fitech.io/app/uploads/2019/09/Verkko-oppimisen-muotoilukirja-v-1.4.1-web.pdf

Opetusmenetelmät

VUODEN 2022 OPINTOJAKSO KOKONAAN ETÄNÄ
Projektioppiminen ja yhteisöllinen työskentely verkossa (Moodle, Zoom, pilvipalvelut)
Itsenäinen opiskelu verkossa

Projektitehtävä pienryhmissä
Opettajan jatkuva ohjaus, oikea-aikainen palaute ja arviointi
Vertaisarviointi ja -palaute

Arviointi arvosanalla 1-5, jossa
Vaihe I: Täydennyskoulutuksen suunnitelma pareittain(60%) + pitchaus (40%) = kokonaisarvosanasta 50%
Vaihe II: Täydennyskoulutuksen toteuttaminen pienryhmissä = kokonaisarvosanasta 50%

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

-

Kansainvälisyys

-

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

VAIHTOEHTOISESTI
Kirjatentti 5 op, 8.3 klo 17-19, verkkotenttinä erilisen ohjeistuksen mukaan (mahdollista suorittaa etänä, sovittuna aikana, rajoitetulla vastausajalla 90 min). Arviointi arvosanalla 1-5/ Hylätty. Vaihtoehtoiseen suoritustapaan ilmoittaudutaan toteutuksen alkaessa. Tentin uusinta yleisinä uusintatenttipäivinä.

Tentittävä kirjallisuus:
Engeström, Y. 1987. Perustietoa opetuksesta. Helsinki: Valtiovarainministeriö 1987. Opiskelijakirjaston verkkojulkaisu 2007 https://helda.helsinki.fi/bitstream/handle/10224/3665/engestr%C3%B6m1-175.pdf

Saaranen, T., Koivula, M., Ruotsalainen, H., Wärnå-Furu, C. & Salminen, L. (toim.) 2016. Terveysalan opettajan käsikirja. Tietosanoma oy.

Aalto-yliopisto & Huhtanen, A. 2019. Verkko-oppimisen muotoilukirja. Aalto-yliopisto. https://fitech.io/app/uploads/2019/09/Verkko-oppimisen-muotoilukirja-v-1.4.1-web.pdf

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op = 135 tuntia opiskelijan työtä, josta
Kontaktiopetus 1 op (35 tuntia)
Itsenäinen opiskelu 1 op (35 tuntia)
Yhteisöllinen projektioppimisen ja -tehtävä 3 op (81 tuntia)

VAIHTOEHTOISESTI
Kirjatentti (135 h)

Sisällön jaksotus

-

Lisätietoja opiskelijoille

-

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

1-2: Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

3-4: Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.

5: Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.

Hyväksytty: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

Lisätiedot

AHOT (Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnustaminen)
Vastaavat korkeakouluopinnot tai muuten hankittu sisällöllisesti vastaava vahva osaaminen