Skip to main content

Working Methods for Creative Practice 2Laajuus (5 cr)

Code: S000EM96

Credits

5 op

Teaching language

  • English

Objective

The students are able to reflect on and justify, based on research, the meaningfulness of creative activities and arts experiences to the well-being of individuals and communities. They are able to apply experiential knowledge, in a systematic and analytical manner, when developing their professional competencies in connection with creative and arts activities. The students are able to apply versatile knowledge when observing, planning and utilizing creative activities in social and health fields.

The students are able to utilize their competencies and skills, identify their strengths as well as develop their competencies in connection with creative and artistic activities. They are able to apply creative approaches based on research in their professional practice in order to strengthen well-being, inclusion and agency in social and health fields, as well as to analyse the meanings of these activities to the participants.

The students are able to identify different human needs and develop new solutions that utilise creativity in order to meet them, in social and health fields. They are able to develop their skills and competencies in the use of creativity, culture and arts to promote well-being, health and inclusion, and reconstruct professional expertise in their own fields through creativity. They are able to guide their own professional learning in community-led, multidisciplinary projects in a group of learners.

Content

Creativity, creative activities and expression; experiential learning; various forms of cultural and artistic activities; creating opportunities for inclusion and well-being; working methods for creative practice; creative interaction and group activities, emotional interaction, individual and collective reflection

Assessment criteria, approved/failed

The students are able to reflect on and justify, based on research and in a coherent manner, the meaningfulness of creative activities and arts experiences to the well-being of individuals and communities. They are able to analyse and utilise experiential knowledge, in a versatile manner, in connection with creative and arts activities. The students are able to apply and further develop research-based creative approaches in their professional practice, in order to strengthen well-being, inclusion and agency in the social and health fields, as well as critically analyse the meanings of these activities to the participants. The students are able to independently develop their expertise in the use of creativity, culture and arts in support of well-being. The students are able to guide their individual professional learning in community-led, multidisciplinary projects in a group of learners.

Enrollment

06.05.2024 - 19.05.2024

Timing

01.08.2024 - 31.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Cultural Services and Music

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • English
Degree programmes
  • Master's Degree Programme in Creativity and Arts in Social and Health Fields (YAMK, Social Services, Health and Sports)
Teachers
  • Sanna Kivijärvi
Groups
  • S2323S6
    Master's Degree Programme in Creativity and Arts in Social and Health Fields, ylempi, sote

Objective

Opiskelija kykenee reflektoimaan ja perustelemaan tutkimustietoon kytkeytyen luovan toiminnan ja taidekokemusten merkityksellisyyttä ihmisen hyvinvoinnille ja yhteisöille. Opiskelija osaa hyödyntää kokemuksellista tietoa systemaattisesti ja analyyttisesti kehittäessään sosiaali- ja terveysalan ammattitaitoaan liittyen luovan ja taidetoimintaan. Hän kykenee soveltamaan monipuolista tietoa tarkkaillessaan, suunnitellessaan ja hyödyntäessään luovaa toimintaa sosiaali- ja terveysaloilla.

Opiskelija osaa hyödyntää osaamistaan, tunnistaa vahvuuksiaan ja kehittää sosiaali- ja terveysalan ammatillisia kompetenssejaan luovaan ja taidetoimintaan liittyen. Hän osaa soveltaa ammatillisessa toiminnassaan tutkimustietoon perustuvia luovia lähestymistapoja hyvinvoinnin, osallisuuden ja toimijuuden vahvistamiseksi sosiaali- ja terveysaloilla sekä analysoida toiminnan merkityksiä osallistujille.

Opiskelija osaa tunnistaa ihmisten erilaisia tarpeita sekä kehittää uusia luovuutta hyödyntäviä ratkaisuja niihin vastaamiseksi sosiaali- ja terveysalalla. Hän kykenee kehittämään kulttuurihyvinvointialan osaamistaan ja uudistamaan oman alansa asiantuntijuutta luovuuden avulla. Hän osaa ohjata omaa ammatillista oppimistaan yhteisöllisissä, moniammatillisissa projekteissa oppijaryhmässä.

Content

Luovuus, luova toiminta ja ilmaisu; kokemuksellisuus; kulttuuri- ja taidetoiminnan eri muodot; osallisuuden ja hyvinvoinnin mahdollisuuksien luominen; luovan toiminnan työtavat; luova vuorovaikutus ja ryhmätoiminta, tunnevuorovaikutus, reflektointi itsenäisesti ja ryhmässä

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija osaa reflektoida ja perustella johdonmukaisesti tutkimustietoon kytkeytyen luovan toiminnan ja taidekokemusten merkityksellisyyttä ihmisen hyvinvoinnille ja yhteisöille. Hän kykenee analysoimaan ja hyödyntämään kokemuksellista tietoa liittyen luovuuteen ja taidetoimintaan monipuolisesti. Hän osaa soveltaa ja kehittää edelleen ammatillisessa toiminnassaan tutkimustietoon perustuvia luovia lähestymistapoja hyvinvoinnin, osallisuuden ja toimijuuden vahvistamiseksi sosiaali- ja terveysaloilla sekä analysoida kriittisesti toiminnan merkityksiä osallistujille. Hän kykenee kehittämään kulttuurihyvinvointialan osaamistaan itsenäisesti ja uudistamaan oman alansa asiantuntijuutta luovuuden avulla. Hän osaa ohjata omaa ammatillista oppimistaan yhteisöllisissä, moniammatillisissa projekteissa oppijaryhmässä.

Enrollment

02.05.2023 - 14.05.2023

Timing

01.08.2023 - 31.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Cultural Services and Music

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • English
Degree programmes
  • Master's Degree Programme in Creativity and Arts in Social and Health Fields (YAMK, Social Services, Health and Sports)
Teachers
  • Sanna Vuolteenaho
  • Minna-Maria Mattila
  • Sanna Kivijärvi
  • Laura Juvonen
Groups
  • S2322S6
    Master's Degree Programme in Creativity and Arts in Social and Health Fields, ylempi, sote

Objective

Opiskelija kykenee reflektoimaan ja perustelemaan tutkimustietoon kytkeytyen luovan toiminnan ja taidekokemusten merkityksellisyyttä ihmisen hyvinvoinnille ja yhteisöille. Opiskelija osaa hyödyntää kokemuksellista tietoa systemaattisesti ja analyyttisesti kehittäessään sosiaali- ja terveysalan ammattitaitoaan liittyen luovan ja taidetoimintaan. Hän kykenee soveltamaan monipuolista tietoa tarkkaillessaan, suunnitellessaan ja hyödyntäessään luovaa toimintaa sosiaali- ja terveysaloilla.

Opiskelija osaa hyödyntää osaamistaan, tunnistaa vahvuuksiaan ja kehittää sosiaali- ja terveysalan ammatillisia kompetenssejaan luovaan ja taidetoimintaan liittyen. Hän osaa soveltaa ammatillisessa toiminnassaan tutkimustietoon perustuvia luovia lähestymistapoja hyvinvoinnin, osallisuuden ja toimijuuden vahvistamiseksi sosiaali- ja terveysaloilla sekä analysoida toiminnan merkityksiä osallistujille.

Opiskelija osaa tunnistaa ihmisten erilaisia tarpeita sekä kehittää uusia luovuutta hyödyntäviä ratkaisuja niihin vastaamiseksi sosiaali- ja terveysalalla. Hän kykenee kehittämään kulttuurihyvinvointialan osaamistaan ja uudistamaan oman alansa asiantuntijuutta luovuuden avulla. Hän osaa ohjata omaa ammatillista oppimistaan yhteisöllisissä, moniammatillisissa projekteissa oppijaryhmässä.

Content

Luovuus, luova toiminta ja ilmaisu; kokemuksellisuus; kulttuuri- ja taidetoiminnan eri muodot; osallisuuden ja hyvinvoinnin mahdollisuuksien luominen; luovan toiminnan työtavat; luova vuorovaikutus ja ryhmätoiminta, tunnevuorovaikutus, reflektointi itsenäisesti ja ryhmässä

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija osaa reflektoida ja perustella johdonmukaisesti tutkimustietoon kytkeytyen luovan toiminnan ja taidekokemusten merkityksellisyyttä ihmisen hyvinvoinnille ja yhteisöille. Hän kykenee analysoimaan ja hyödyntämään kokemuksellista tietoa liittyen luovuuteen ja taidetoimintaan monipuolisesti. Hän osaa soveltaa ja kehittää edelleen ammatillisessa toiminnassaan tutkimustietoon perustuvia luovia lähestymistapoja hyvinvoinnin, osallisuuden ja toimijuuden vahvistamiseksi sosiaali- ja terveysaloilla sekä analysoida kriittisesti toiminnan merkityksiä osallistujille. Hän kykenee kehittämään kulttuurihyvinvointialan osaamistaan itsenäisesti ja uudistamaan oman alansa asiantuntijuutta luovuuden avulla. Hän osaa ohjata omaa ammatillista oppimistaan yhteisöllisissä, moniammatillisissa projekteissa oppijaryhmässä.

Enrollment

02.05.2022 - 15.05.2022

Timing

15.08.2022 - 31.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Wellbeing

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • English
Degree programmes
  • Master's Degree Programme in Creativity and Arts in Social and Health Fields (YAMK, Social Services, Health and Sports)
Teachers
  • Laura Huhtinen-Hilden
  • Sanna Kivijärvi
  • Jouni Piekkari
Groups
  • S2321S6
    Master's Degree Programme in Creativity and Arts in Social and Health Fields

Objective

Opiskelija kykenee reflektoimaan ja perustelemaan tutkimustietoon kytkeytyen luovan toiminnan ja taidekokemusten merkityksellisyyttä ihmisen hyvinvoinnille ja yhteisöille. Opiskelija osaa hyödyntää kokemuksellista tietoa systemaattisesti ja analyyttisesti kehittäessään sosiaali- ja terveysalan ammattitaitoaan liittyen luovan ja taidetoimintaan. Hän kykenee soveltamaan monipuolista tietoa tarkkaillessaan, suunnitellessaan ja hyödyntäessään luovaa toimintaa sosiaali- ja terveysaloilla.

Opiskelija osaa hyödyntää osaamistaan, tunnistaa vahvuuksiaan ja kehittää sosiaali- ja terveysalan ammatillisia kompetenssejaan luovaan ja taidetoimintaan liittyen. Hän osaa soveltaa ammatillisessa toiminnassaan tutkimustietoon perustuvia luovia lähestymistapoja hyvinvoinnin, osallisuuden ja toimijuuden vahvistamiseksi sosiaali- ja terveysaloilla sekä analysoida toiminnan merkityksiä osallistujille.

Opiskelija osaa tunnistaa ihmisten erilaisia tarpeita sekä kehittää uusia luovuutta hyödyntäviä ratkaisuja niihin vastaamiseksi sosiaali- ja terveysalalla. Hän kykenee kehittämään kulttuurihyvinvointialan osaamistaan ja uudistamaan oman alansa asiantuntijuutta luovuuden avulla. Hän osaa ohjata omaa ammatillista oppimistaan yhteisöllisissä, moniammatillisissa projekteissa oppijaryhmässä.

Content

Luovuus, luova toiminta ja ilmaisu; kokemuksellisuus; kulttuuri- ja taidetoiminnan eri muodot; osallisuuden ja hyvinvoinnin mahdollisuuksien luominen; luovan toiminnan työtavat; luova vuorovaikutus ja ryhmätoiminta, tunnevuorovaikutus, reflektointi itsenäisesti ja ryhmässä

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija osaa reflektoida ja perustella johdonmukaisesti tutkimustietoon kytkeytyen luovan toiminnan ja taidekokemusten merkityksellisyyttä ihmisen hyvinvoinnille ja yhteisöille. Hän kykenee analysoimaan ja hyödyntämään kokemuksellista tietoa liittyen luovuuteen ja taidetoimintaan monipuolisesti. Hän osaa soveltaa ja kehittää edelleen ammatillisessa toiminnassaan tutkimustietoon perustuvia luovia lähestymistapoja hyvinvoinnin, osallisuuden ja toimijuuden vahvistamiseksi sosiaali- ja terveysaloilla sekä analysoida kriittisesti toiminnan merkityksiä osallistujille. Hän kykenee kehittämään kulttuurihyvinvointialan osaamistaan itsenäisesti ja uudistamaan oman alansa asiantuntijuutta luovuuden avulla. Hän osaa ohjata omaa ammatillista oppimistaan yhteisöllisissä, moniammatillisissa projekteissa oppijaryhmässä.