Skip to main content

Professional GrowthLaajuus (5 cr)

Code: LY00EB39

Credits

5 op

Objective

The student has recognized his/her personal strengths and development needs in areas of interaction, team work, and managerial work. The student is committed to long-term personal competence enhancement as stated in EQF level 7. The student has built networks, can direct his/her activities, and follows the principles of shared expertise in adult education. The student has developed practical skills in building resilience, compassion, empathy, emotional intelligence, and is able to intentionally cultivate positive emotions such as gratitude, joy, kindness, compassion, equanimity, and forgiveness. The student can apply practical methods for 1) deepening concentration and 2) responding skillfully to physical pain, stress, and difficult emotions and thought patterns and 3) to diminish reactivity and inspire positive participation. The student can apply methods for deepening and integrating more mindful awareness into ordinary daily activities. The student has developed practical skills of relational mindfulness that enhance effective communication both to deal well with conflict situations and to deepen team working skills.

Content

Principles and practices of adult education and e-learning; EQF7 competencies:
-Self-leadership
-Emotional Intelligence
-Science behind Mindfulness
-Practical methods of Mindfulness

Prerequisites

Completed Higher Education Degree

Assessment criteria, satisfactory (1)

Sufficient performance: has completed basic requirements to pass the course and has made an attempt to apply and articulate concepts and information both verbally and in writing but has not made enough effort overall. The student has demonstrated little effort, interest and motivation for individual or team activities / assignments and the output is rather weak.

Assessment criteria, good (3)

Good overall performance: can apply and articulate concepts and information well both verbally and in writing, certain areas of individual or team output require further attention; shows appropriate level of interest and motivation in individual and team activities. Good presentation delivery and analysis.

Assessment criteria, excellent (5)

Excellent performance in all elements of the course: shows interest and motivation in individual and team activities and assignments, fully applies and clearly articulates concepts and information both verbally and in writing. The student is able to support his/her argument with references to the recommended reading and lecture content. Excellent presentation delivery and analysis.

Assessment criteria, approved/failed

Sufficient performance: has completed basic requirements to pass the course and has made an attempt to apply and articulate concepts and information both verbally and in writing but has not made enough effort overall. The student has demonstrated little effort, interest and motivation for individual or team activities / assignments and the output is rather weak.

Further information

The language of tuition is English.

Enrollment

02.05.2022 - 14.08.2022

Timing

01.08.2022 - 15.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

School of Business

Campus

Leiritie 1

Teaching languages
  • English
Seats

20 - 35

Degree programmes
  • Master's Degree Programme in Procurement
Teachers
  • Hanna Harilainen
  • Helena Kuusisto-Ek
Teacher in charge

Kaija Haapasalo

Groups
  • L1122S6
    Master's Degree Programme in Procurement

Objective

Opiskelija tunnistaa henkilökohtaiset vahvuutensa ja kehitystarpeensa vuorovaikutustaitojen, tiimityön ja johtamistyön suhteen. Opiskelija sitoutuu EQF:n tason 7 mukaiseen henkilökohtaisten kompetenssien kehittämiseen pitkällä tähtäimellä. Opiskelija verkostoituu, kykenee itseohjautuvuuteen ja seuraa jaetun asiantuntijuuden periaatteita aikuisopiskelussa. Opiskelija kehittää käytännön taitojaan resilienssin, myötätunnon, empatian ja tunneälyn rakentamiseksi ja kykenee tietoisesti kultivoimaan positiivisia emootioita kuten kiitollisuutta, iloa, hyväntahtoisuutta, myötätuntoa, mielentyyneyttä ja anteeksiantavuutta. Opiskelija kykenee soveltamaan käytännön metodeja 1) keskittymiskyvyn parantamiseen 2) fyysiseen kipuun, stressiin, negatiivisiin tunteisiin ja ajatuskuvioihin reagoimistaitojen kehittämiseen ja 3) reaktiivisyyden vähentämiseen ja positiivisen osallistumisen edistämiseen. Opiskelija kykenee soveltamaan oppimiaan tietoisuustaitojen syventämisen ja integroimisen metodeja jokapäiväiseen elämään. Opiskelija on omaksunut relationaalisia tietoisuustaitoja jotka sekä parantavat kommunikaatiokykyä konfliktitilateissa että syventävät tiimityötaitoja.

Content

Aikuiskasvatuksen ja verkko-oppimisen periaatteet ja käytännöt, EQF7 kompetenssit
• Itsensä johtaminen
• Tunneäly
• Tietoisuustaitojen tiedepohja
• Tietoisuustaitojen käytännöt metodit

Location and time

Verkkototeutus.

Materials

Kirjallisuus ilmoitetaan opintojakson alussa.

Teaching methods

Opintojakso toteutetaan verkossa syksyllä 2022.

Exam schedules

Ei tenttiä.

Completion alternatives

Ei valinnaista suoritustapaa,

Content scheduling

Opintojakson tavoitteet, sisältö, suoritustapa ja arviointi käydään läpi ensimmäisellä opetuskerralla.

Further information

Ennakkovaatimukset:
Tämä on YAMK -opintojakso Procuremt MBA-ohjelmassa.
AMK-tasoiset opinnot ja aiempi osaaminen/työkokemus hankinnoista on edellytyksenä kurssin onnistuneelle suorittamiselle.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on suorittanut opintojakson oppimistehtävät ja osoittanut niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön. Soveltamisessa työelämän tilanteisiin ja/tai osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on suoriutunut opintojakson tehtävistä kokonaisuutena hyvin. Hän on ollut aktiivinen oppija yksilönä ja tiimissä. Opiskelija on osoittanut kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä hankkimansa tiedon ja käytänteiden soveltamiskykyä työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki opintojakson osiot kiitettävästi. Hän on osoittanut mielenkiintoa ja motivaatiota oppia yksilönä ja tiimissä, ja hän on jakanut osaamistaan toisille. Opiskelija hallitsee opintosisällön ja soveltaa kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä oppimaansa taitavasti työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on suorittanut opintojakson oppimistehtävät ja osoittanut niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön. Soveltamisessa työelämän tilanteisiin ja/tai osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa.

Assessment methods and criteria

Kurssiin liittyvien tehtävien perustelella

Arviointiasteikko:
50 -59 = 1
60-69 = 2
70 - 79 = 3
80 - 89 = 4
90 -100 = 5

Prerequisites

Suoritettu korkeakoulututkinto

Further information

Kurssi on englanninkielinen.