Collaboration and Influencing SkillsLaajuus (5 cr)
Code: LY00EB41
Credits
5 op
Objective
The students is able to...
-identify the role of different internal and external stakeholders in the procurement process.
-conduct a thorough needs analysis through effective communication with relevant stakeholders and co-create specifications based on the needs analysis and market knowledge.
-sell procurement’s business cases within the organization.
-communicate effectively with suppliers and potential suppliers.
-inspire and motivate the procurement team and internal stakeholders.
-make supplier selection decisions and evaluate supplier’s sales strategies and own position as a customer.
-create supplier requirements, make supplier selection decisions and utilize the total cost of ownership model in evaluating procurement options. -negotiate effective purchasing agreements.
Content
-Stakeholders
-Selling the business case
-Need identification
-Customer perspective
-Supply market
Prerequisites
Completed Higher Education Degree
Assessment criteria, satisfactory (1)
Sufficient performance: has completed basic requirements to pass the course and has made an attempt to apply and articulate concepts and information both verbally and in writing but has not made enough effort overall. The student has demonstrated little effort, interest and motivation for individual or team activities / assignments and the output is rather weak.
Assessment criteria, good (3)
Good overall performance: can apply and articulate concepts and information well both verbally and in writing, certain areas of individual or team output require further attention; shows appropriate level of interest and motivation in individual and team activities. Good presentation delivery and analysis.
Assessment criteria, excellent (5)
Excellent performance in all elements of the course: shows interest and motivation in individual and team activities and assignments, fully applies and clearly articulates concepts and information both verbally and in writing. The student is able to support his/her argument with references to the recommended reading and lecture content. Excellent presentation delivery and analysis.
Assessment criteria, approved/failed
Sufficient performance: has completed basic requirements to pass the course and has made an attempt to apply and articulate concepts and information both verbally and in writing but has not made enough effort overall. The student has demonstrated little effort, interest and motivation for individual or team activities / assignments and the output is rather weak.
Further information
The language of tuition is English.
Enrollment
02.05.2022 - 14.08.2022
Timing
26.10.2022 - 18.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- English
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Master's Degree Programme in Procurement
Teachers
- Mari Hiljanen
Teacher in charge
Kaija Haapasalo
Groups
-
L1122S6Master's Degree Programme in Procurement
Objective
Opiskelija kykenee identifioimaan eri sisäisten ja ulkoisten sidosryhmien roolin hankintaprosessissa. Opiskelija kykenee tekemään perusteellisia tarveanalyysejä kommunikoimalla tehokkaasti asiaankuuluvien sidosryhmien kanssa sekä kehittelemään tarveanalyysiin ja markkinoiden tuntemukseen perustuvia spesifikaatioita yhteistyössä heidän kanssaan. Opiskelija kykenee myymään hankintaosaston business caset organisaation sisällä. Opiskelija kykenee tehokkaaseen kommunikaatioon toimittajien ja potentiaalisten toimittajien kanssa. Opiskelija kykenee inspiroimaan ja motivoimaan hankintatiimiä sekä sisäisiä sidosryhmiä. Opiskelija kykenee tekemään toimittajavalintapäätöksiä ja arvioimaan toimittajien myyntistrategioita sekä omaa asemaansa asiakkaana. Opiskelija kykenee laatimaan toimittajia koskevia vaatimuksia, tekemään toimittajavalintapäätöksiä sekä hyödyntämään kokonaiskustannusajattelua hankintavaihtoehtojen arvioimiseen. Opiskelija kykenee neuvottelemaan edullisia hankintasopimuksia.
Content
• Sidosryhmät
• Business casen myyminen
• Tarpeiden identifioiminen
• Asiakkaan näkökulma
• Toimittajamarkkinat
Content scheduling
Opintojakson tavoitteet, sisältö, suoritustapa ja arviointi käydään läpi ensimmäisellä opetuskerralla.
Further information
Ennakkovaatimukset:
Tämä on YAMK -opintojakso Procuremt MBA-ohjelmassa.
AMK-tasoiset opinnot ja aiempi osaaminen/työkokemus hankinnoista on edellytyksenä kurssin onnistuneelle suorittamiselle.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on suorittanut opintojakson oppimistehtävät ja osoittanut niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön. Soveltamisessa työelämän tilanteisiin ja/tai osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on suoriutunut opintojakson tehtävistä kokonaisuutena hyvin. Hän on ollut aktiivinen oppija yksilönä ja tiimissä. Opiskelija on osoittanut kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä hankkimansa tiedon ja käytänteiden soveltamiskykyä työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on suorittanut kaikki opintojakson osiot kiitettävästi. Hän on osoittanut mielenkiintoa ja motivaatiota oppia yksilönä ja tiimissä, ja hän on jakanut osaamistaan toisille. Opiskelija hallitsee opintosisällön ja soveltaa kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä oppimaansa taitavasti työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on suorittanut opintojakson oppimistehtävät ja osoittanut niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön. Soveltamisessa työelämän tilanteisiin ja/tai osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa.
Prerequisites
Suoritettu korkeakoulututkinto
Further information
Kurssi on englanninkielinen.