Skip to main content

Health Promotion in an International ContextLaajuus (5 cr)

Code: S000FH41

Credits

5 op

Objective

The student
- is familiar with health promotion structures, organizations and programs internationally and nationally
- understands the global trends and challenges as well as actions for health promotion and sustainable development

Content

- Health promotion organizations and professional forums internationally and nationally
- Health Promotion and Sustainable Development Goals (Agenda 2030)
- Global dimensions, concepts and phenomena of health (as Urban health, Planetary health)

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student displays competence to deal with the basic content of the study unit but lacks competence in independent data acquisition, interpretation and the ability to apply the acquired knowledge to the context of workplace.

Assessment criteria, good (3)

The student fulfills the requirements for the study unit well. S/he displays competence in active data acquisition and is able to interpret the key features of the data to a clinical setting. The student has the ability to analyze the acquired knowledge and to apply it to the context of workplace.

Assessment criteria, excellent (5)

The student displays broad and versatile competence in the content of the study unit. S/he has great competence in targeted data acquisition. The student’s ability to make decisions shows independent thinking, responsible actions and leadership skills. The ability to apply the acquired knowledge to the context of workplace is creative and versatile.

Assessment criteria, approved/failed

Pass: The student is proficient in the basic content of the study unit (competence evaluation), but independent data acquisition, interpretation and the ability to apply the acquired knowledge to the context of workplace has shortcomings.

Further information

Recognition of Prior Learning (RPL):
A study unit or parts of it may be accredited based on previously acquired competence if the student has completed similar studies of higher education and/or the student has work experience to meet the competence requirements.

Enrollment

06.05.2024 - 19.05.2024

Timing

30.08.2024 - 20.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

School of Health Care

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 40

Degree programmes
  • Master's Degree Programme in Health Promotion
Teachers
  • Arja Liinamo
  • Pirjo Vesa
Teacher in charge

Pirjo Vesa

Groups
  • S1924S6
    Terveyden edistämisen tutkinto-ohjelma ylempi

Objective

Opiskelija
- tuntee terveyden edistämisen rakenteet, organisaatiot ja ohjelmat kansainvälisesti ja kansallisesti
- ymmärtää terveyden edistämisen ja kestävän kehityksen globaalit trendit ja haasteet sekä toimia niihin vastaamiseksi

Content

- terveyden edistämisen organisaatiot, ohjelmat ja toimijat kansainvälisesti ja kansallisesti
- kestävän kehityksen toimintaohjelma ja tavoitteet (Agenda 2030) terveyden edistämisen näkökulmasta
- globaalit terveyden ulottuvuudet, käsitteet ja ilmiöt kuten (Urban health, Planetary health)

Location and time

Verkkovälitteinen itsenäinen virtuaaliopiskelu alkaa 15.11.24 ja jatkuu 31.5.25 saakka

Materials

Opintojakson kirjallisuus Moodle-oppimisympäristössä ja muu itsenäisesti haettu näyttöön perustuva materiaali


Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.

Teaching methods

Verkkovälitteinen virtuaaliopintojakso Moodle-oppimisympäristössä
Itsenäinen opiskelu
Ryhmäkeskustelut
Henkilökohtaiset oppimistehtävät

Exam schedules

Oppimistehtävän palautuspäivä ajanjaksolla 15.12.24-31.5.25, valitset itsellesi sopivan ajankohdan

International connections

Prosessissa

Completion alternatives

AHOT

Student workload

Opintojakson 135 tuntia jakaantuu itsenäiseen verkkovälitteiseen oppimiseen tehtävineen kokonaisuudessaan.

Content scheduling

- Terveyden edistämisen organisaatiot, ohjelmat ja toimijat kansainvälisesti ja kansallisesti
- Kaupunkiympäristö terveyden edistämisen näkökulmasta, Urban Health
- Globaalit terveyden ulottuvuudet, käsitteet ja ilmiöt
- Kestävä kehitys ja terveyden edistäminen

Further information

Opettaja tarkistaa tehtäviä kerran kuussa kuun loppupuolella ja, jos hänellä on tarvetta pyytää täydentämään tehtäviä tai tehtävää, hän ottaa suoraan yhtettä sinuun tarvittaessa.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön,
mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa
työelämän kontekstiin on puutteita.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön.
Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on
kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti
opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan
osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä
ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa
luovuutta ja laaja-alaisuutta.

Assessment criteria, approved/failed

Läpäisytaso: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson
perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää
oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

Assessment methods and criteria

Koko verkkovälitteisen opintojakson läpikäyminen ja oppimistehtävien tekeminen, yhteenlasketut tehtävien tulokset muodostavat kokonaisarvosanan

Palauttamalla tehtävät opiskelija vakuuttaa osaamisen osoittamisensa perustuvan itsenäiseen tekemiseen ja eettiseen toimintaan. Vilppi voi johtaa jopa vuoden määräaikaiseen erottamiseen ammattikorkeakoulusta. Ammattikorkeakoululaki 932/2014, 38 §. Verkkototeutuksen itsenäisen osaamisen varmistamiseksi opettaja voi harkintansa mukaan edellyttää osaamisen osoittamista valvotuissa olosuhteissa tai suullisella tentillä.
Opettaja tiedottaa osaamisen näyttötavasta viimeistään opintojakson alkaessa.

Further information

Aiemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT)
Opintojakson tai sen osan voi hyväksilukea aiemmin suoritetulla ylemmän korkeakoulututkinnon tasoisella opinnolla, jonka sisällöt vastaavat tämän opintojakson sisältöjä ja/tai työkokemuksella tehtävistä, joista on saanut sisältöä vastaavan vahvan osaamisen.

Enrollment

02.05.2023 - 30.09.2023

Timing

31.08.2023 - 31.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

School of Health Care

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 40

Degree programmes
  • Master's Degree Programme in Health Promotion
Teachers
  • Pirjo Koski
  • Pirjo Vesa
Teacher in charge

Pirjo Vesa

Groups
  • S1923S6
    Terveyden edistämisen tutkinto-ohjelma ylempi

Objective

Opiskelija
- tuntee terveyden edistämisen rakenteet, organisaatiot ja ohjelmat kansainvälisesti ja kansallisesti
- ymmärtää terveyden edistämisen ja kestävän kehityksen globaalit trendit ja haasteet sekä toimia niihin vastaamiseksi

Content

- terveyden edistämisen organisaatiot, ohjelmat ja toimijat kansainvälisesti ja kansallisesti
- kestävän kehityksen toimintaohjelma ja tavoitteet (Agenda 2030) terveyden edistämisen näkökulmasta
- globaalit terveyden ulottuvuudet, käsitteet ja ilmiöt kuten (Urban health, Planetary health)

Location and time

10.10.23 - 18.12.23 verkkovälitteisesti

Materials

Opintojakson kirjallisuus tarkentuu opintojakson alussa
Luentomateriaalit

Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.

Teaching methods

Verkkovälitteiset luennot
Moodle-oppimisympäristötyöskentely
Itsenäinen ja tiimissä opiskelu
Opettajan konsultaatio oppimisprosesissa
Ryhmäkeskustelut ja reflektio
Oppimistehtävä

Employer connections

Työlämäasiantuntijaluennot

Exam schedules

Oppimistehtävän palautuspäivä 18.12.23

International connections

Prosessissa

Completion alternatives

AHOT

Student workload

- 24 tuntia verkkovälitteistä opiskelua (lähi/etäopetus), joissa on läsnäolovelvoite
- 111 tuntia itsenäistä - ja tiimiopiskelua
- Opettajan konsultaatiot oppimisprosesissa
- Oppimistehtävä

Content scheduling

Terveyden edistämisen organisaatiot, ohjelmat ja toimijat kansainvälisesti ja kansallisesti
- Kaupunkiympäristö terveyden edistämisen näkökulmasta, Urban Health
- Globaalit terveyden ulottuvuudet, käsitteet ja ilmiöt
- Kestävä kehitys ja terveyden edistäminen

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön,
mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa
työelämän kontekstiin on puutteita.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön.
Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on
kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti
opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan
osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä
ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa
luovuutta ja laaja-alaisuutta.

Assessment criteria, approved/failed

Läpäisytaso: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson
perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää
oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

Assessment methods and criteria

Osallistuminen lähiopetukseen verkkovälitteisesti
Oppimistehtävä 1-5
Palauttamalla tehtävät opiskelija vakuuttaa osaamisen osoittamisensa perustuvan itsenäiseen tekemiseen ja eettiseen toimintaan. Vilppi voi johtaa jopa vuoden määräaikaiseen erottamiseen ammattikorkeakoulusta. Ammattikorkeakoululaki 932/2014, 38 §. Verkkototeutuksen itsenäisen osaamisen varmistamiseksi opettaja voi harkintansa mukaan edellyttää osaamisen osoittamista valvotuissa olosuhteissa tai suullisella tentillä.
Opettaja tiedottaa osaamisen näyttötavasta viimeistään opintojakson alkaessa.

Further information

Aiemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT)
Opintojakson tai sen osan voi hyväksilukea aiemmin suoritetulla ylemmän korkeakoulututkinnon tasoisella opinnolla, jonka sisällöt vastaavat tämän opintojakson sisältöjä ja/tai työkokemuksella tehtävistä, joista on saanut sisältöä vastaavan vahvan osaamisen.