Skip to main content

Health Promotion in an International ContextLaajuus (5 cr)

Code: S000EF55

Credits

5 op

Objective

The student
- is familiar with health promotion structures, organizations and programs nationally and internationally
- knows international professional forums for health promotion
- understands and is able to evaluate the impact of the urban environment on health and health promotion
- is familiar with the global challenges on health promotion

Content

- Health promotion organizations and professional forums internationally
- The urban environment in terms of health promotion
- Global dimensions, concepts and phenomena of health

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student displays competence to deal with the basic content of the study unit but lacks competence in independent data acquisition, interpretation and the ability to apply the acquired knowledge to the context of workplace.

Assessment criteria, good (3)

The student fulfills the requirements for the study unit well. S/he displays competence in active data acquisition and is able to interpret the key features of the data to a clinical setting. The student has the ability to analyze the acquired knowledge and to apply it to the context of workplace.

Assessment criteria, excellent (5)

The student displays broad and versatile competence in the content of the study unit. S/he has great competence in targeted data acquisition. The student’s ability to make decisions shows independent thinking, responsible actions and leadership skills. The ability to apply the acquired knowledge to the context of workplace is creative and versatile.

Assessment criteria, approved/failed

Pass: The student is proficient in the basic content of the study unit (competence evaluation), but independent data acquisition, interpretation and the ability to apply the acquired knowledge to the context of workplace has shortcomings.

Enrollment

01.09.2022 - 31.10.2022

Timing

08.11.2022 - 20.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Health Care

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Master's Degree Programme in Health Promotion
Teachers
  • Pirjo Koski
  • Kirsi Talman
Teacher in charge

Pirjo Koski

Groups
  • S1922S6
    Terveyden edistämisen tutkinto-ohjelma ylempi

Objective

Opiskelija
- tuntee terveyden edistämisen rakenteet, organisaatiot ja ohjelmat kansallisesti ja kansainvälisesti
- tuntee kansainväliset terveyden edistämisen ammatilliset foorumit ja niiden toiminnan
- ymmärtää ja osaa arvioida kaupunkiympäristön (Urban health) vaikutuksen ihmisten terveyteen ja terveyden edistämiseen
- tuntee terveyden edistämisen globaalit haasteet (Global health)

Content

- terveyden edistämisen organisaatiot, ohjelmat ja toimijat kansainvälisesti
- kaupunkiympäristö terveyden edistämisen näkökulmasta
- globaalit terveyden ulottuvuudet, käsitteet ja ilmiöt

Location and time

8.11. 2022 klo 9.00–16.00 Zoomissa
23.11.2022 klo 9.00–16.00 MPA4018
Moodle
Oppimistehtävä ryhmässä

Materials

Kirjallisuutta:
Opintokason kirjallisuus tarkentuu opintojakson alussa
Luyentiomateriaali

Teaching methods

Opintojakson toteutussuunnitelma tarkentuu opintojakson alussa
Osallistuminen luennoille
Moodletyöskentely
itsenäinen työskentely
Ryhmäkeskustelu ja reflektio
Oppimistehtävä, arvioidaan 1-5

Employer connections

-

Exam schedules

Suoritustapa:
Osallistuminen luennoille
Oppimistehtävä

Completion alternatives

-

Student workload

1 opintopiste=27 tuntia opiskelijan työtä
5 op= 135 t

1 op luennot
4 op Oppimistehtävä

läsnäolovelvoite:
etäluento Zoomin välityksellö ja lähiopetus

Content scheduling

- Terveyden edistämisen organisaatiot, ohjelmat ja toimijat kansainvälisesti ja kansallisesti
- Kaupunkiympäristö terveyden edistämisen näkökulmasta, Urban Health
- Globaalit terveyden ulottuvuudet, käsitteet ja ilmiöt
- Kestävä kehitys ja terveyden edistäminen

Further information

-

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön,
mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa
työelämän kontekstiin on puutteita.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön.
Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on
kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti
opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan
osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä
ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa
luovuutta ja laaja-alaisuutta.

Assessment criteria, approved/failed

Läpäisytaso: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson
perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää
oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

Assessment methods and criteria

Osallistuminen lähi-/etäpäiviin
Oppimistehtävä, arvioidaan 1-5


Palauttamalla tehtävät opiskelija vakuuttaa osaamisen osoittamisensa perustuvan itsenäiseen tekemiseen ja eettiseen toimintaan. Vilppi voi johtaa jopa vuoden määräaikaiseen erottamiseen ammattikorkeakoulusta. Ammattikorkeakoululaki 932/2014, 38 §. Verkkototeutuksen itsenäisen osaamisen varmistamiseksi opettaja voi harkintansa mukaan edellyttää osaamisen osoittamista valvotuissa olosuhteissa tai suullisella tentillä.
Opettaja tiedottaa osaamisen näyttötavasta viimeistään opintojakson alkaessa.